NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Rosja będzie modernizować serbską infrastrukturę kolejową

| Tomasz Kościelny 23.01.2019 36

Rosja będzie modernizować serbską infrastrukturę kolejową
Fot. Falk2, CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons
Koleje Rosyjskie RŻD chcą zaangażować się w inwestycje w obszarze kolejnictwa, których celem będzie poprawa jakości infrastruktury na terenie Serbii. W związku z tym zostało zawarte memorandum, na mocy którego Rosja będzie wspierać Serbię w przebudowie linii kolejowych oraz w nadzorze inżynierskim nad projektami infrastrukturalnymi. Dokument podpisali: prezydent Rosji, szef RŻD oraz wicepremier i minister ds. budowy, transportu i infrastruktury Serbii.
Memorandum o współpracy dotyczy m. in. kwestii dostaw materiałów oraz realizacji prac budowlanych dla drugiego etapu modernizacji trasy Stara Pazova – Nowy Sad. To liczący nieco ponad 40 km odcinek międzynarodowej trasy Belgrad – Budapeszt. Linia ma zostać przystosowana do eksploatacji z prędkością do 200 km/h.

Prace trwają

Stara Pazova – Nowy Sad to kolejny fragment międzynarodowej linii Belgrad – Budapeszt, który zostanie wyremontowany. Prace rozpoczną się w tym roku również na odcinku Nowy Sad – Subotica. Długość zaplanowanej do przebudowy części trasy to łącznie 108 km. Prace na tym odcinku będą przeprowadzone przez konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy: China Railway International oraz CCCC. Są one już zaangażowane w budowę odcinka Belgrad – Stara Pazova. Realizacja tej części projektu potrwa jeszcze trzy lata. Po zakończeniu budowy pociągi będą mogły rozpędzać się do prędkości 120 km/h na odcinku Belgrad – Batajanica, natomiast z Batajanicy do miejscowości Stara Pazova nawet do 200 km/h.

Serbska część trasy ma długość 184 km, a łączny dystans między Belgradem a Budapesztem to 350 km. Prace po serbskiej stronie trasy ruszyły 28 listopada 2017 roku. Jest to pierwszy transgraniczny projekt realizowany wspólnie przez Serbię, Węgry oraz Chiny, poprzedzony trójstronnymi porozumieniami. Teraz w modernizację zaangażowała się również Rosja. Cała inwestycja – po stronie serbskiej oraz węgierskiej – ma kosztować ok. 3 mld 800 mln dolarów.

Inne projekty Rosji

Memorandum podpisane między przedstawicielami Rosji i Serbii obejmuje także inne projekty. RŻD ma zaangażować się m.in. w modernizację liczącej 210 km trasy Valjevo – Vrbnica. Koleje rosyjskie mają zbudować na terenie Serbii centrum sterowania, z którego będzie można zarządzać ruchem kolejowym na terenie całego kraju.

W ciągu ostatnich czterech lat Rosja zmodernizowała na terenie Serbii około 200 km linii kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Serbia (30)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Serbia (30)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5