NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Rok 2019 Rokiem Maszynisty

| inf. pras. 14.12.2018 82

Rok 2019 Rokiem Maszynisty
Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych, Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Transportu Kolejowego, największe spółki kolejowe w Polsce ogłosili wspólnie rok 2019 Rokiem Maszynisty. Ta ogłoszona w trakcie konferencji w Spale unikalna inicjatywa ma na celu promocję zawodu maszynisty – informuje UTK.
Zawód maszynisty na ziemiach polskich istnieje ponad 170 lat. Pierwszym maszynistą był Leon Miastowski, który w 1844 roku jako pierwszy na ziemiach polskich poprowadził parowóz Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. W przyszłym roku przypada setny jubileusz założenia Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce. Związek ma w swoich szeregach przedstawicieli wielopokoleniowych rodzin kultywujących tradycje kolejarskie.

Historia tego pięknego zawodu jest jednak skomplikowana. Obecnie mamy do czynienia z luką pokoleniową. Brak jest młodych ludzi chętnych do wykonywania tego odpowiedzialnego, ale też pasjonującego zawodu. Dlatego Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce przy wsparciu Resortu Transportu, Urzędu Transportu Kolejowego i spółek kolejowych planuje zorganizować szereg akcji promocyjnych. Przewidywane są dni otwarte w zakładach pracy, udostępnianie miejsc, w których są wykonywane poszczególne zawody kolejowe.

– Proces szkolenia maszynistów trwa bardzo długo. To może być nawet 18 miesięcy. Ponieważ ruch pasażerski, jak i towarowy od kliku lat rośnie, zwiększa się więc zapotrzebowanie rynku na wykwalifikowanych maszynistów – powiedział w trakcie konferencji Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. – Dlatego przewoźnicy powinni podejmować działania wyprzedzające, tak by w porę wyszkolić odpowiednią liczbę młodych maszynistów – dodał.

W trakcie konferencji Prezes UTK zaprezentował statystyki dotyczące maszynistów. Uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych ma ponad 17,5 tys. osób z czego ponad 15,8 tys. posiada licencję i świadectwo maszynisty. W ciągu 10 kolejnych lat na emeryturę może przejść ok. 4 tys. czynnych maszynistów. Najstarszy ma 72 lata, najmłodsi mają po 20 lat.

Organizatorzy pragną również włączyć do akcji szkoły, w których planowane są pogadanki i spotkania z kolejarzami oraz z maszynistami. W ramach integracji środowiska kolejarskiego przewidywane są również imprezy integracyjno – zapoznawcze dla rodzin. Na koniec, 21 października 2019 r., Związek przewiduje uroczyste obchody stulecia założenia Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce – czytamy w wydanym przez UTK komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42867)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42867)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5