NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rok 2015 w Alstom: Sukces Pendolino

| Nicolas Halamek, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce 02.01.2016 287

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-02 11:01:33 Autor: static7098
---.google.com
Ale jedno zostało mega niedopracowane. Dlaczego tak śmierdzi w porannych pendolino z Gdyni. Wagon 4 - teoretycznie WC. Pasażerowie: żądamy zwrotu za bilety Obsługa: znamy problem. Ubikacja była czyszczone kilka minut temu. To ze zbiornika na fekalie. Dochodzi do sytuacji gdzie za 151zl gwarantują Tobie mega fetor.
2016-01-02 11:08:39 Autor: podróżna
---.free.aero2.net.pl
może PKP IC rozważy propozycje zakupu kolejnych składów Pendolino zamiast tramwajów z pesy ?
2016-01-02 11:10:29 Autor: koko
---.dynamic.chello.pl
Można było kupić cztery razy tyle podobnych szynobusów z Pesy, bo są dwa razy tańsze a jeżdżą tak samo szybko. Zresztą, takie pociągi z Pesy zamówili m.in. Niemcy do obsługi swoich szybkich szybkich pociągów, a my wolimy kupować szynobusy z Włoch, w dodatku niedostosowane do nich są polskie tory.
2016-01-02 11:19:46 Autor: O_Q
---.tktelekom.pl
A co ma k producenta powiedzieć? Choćby śmierdziało gnojem to powie że pachnie fiołkami!
2016-01-02 11:25:19 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
gdyby jeszcze było wychylne
2016-01-02 11:25:37 Autor: MKM
---.95.28.48
Sukces jest... po czasie... a w czasie kiedy miały być to ich nie było... a druga sprawa to internet... czemu wciąż nie ma?
2016-01-02 11:56:01 Autor: Nemo
---.dynamic.chello.pl
W Alstomie się cieszą, że wcisnęli łysemu grzebień :-P
2016-01-02 11:58:57 Autor: @mkm
---.centertel.pl
Nie siej dezinformacji. Pociągi przyjeżdżały zgodnie z zamówieniem, miesiące przed XII 2014. Internetu nie ma, bo go nie zamówiono.
2016-01-02 12:00:09 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
@podróżna

Proponuje zapoznać się z obydwoma konstrukcjami tramwaju jak i EZT a później się wypowiadać na branżowym portalu, bo ostatnimi czasy to kurde pojawiają się świry które tramwaju od ezt nie potrafią rozróżnić :P Zanim napiszesz komentarz zastanów się czy to Onet, Interia czy jakieś WP, czy branżowy portal gdzie takich bzdet nie powinno się wypisywać.
2016-01-02 14:03:59 Autor: Goralo-antysowiecko-antypisowsko-antypolska-gestapowsko-ubecka-kurw(...)-zaprzedana-syjonistycznym-s
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam pytanie do Szanownego Admina - w czymże niniejszy post - o ile go usuniecie banując mi jednocześnie kolejny raz IP, bo teraz już banujecie mnie po pojedynczym poście - powoduje "nadużycia"?

Obrażam kogokolwiek na forum? Używam jakichkolwiek wulgarnych słów? Obrażam firmy, instytucje, osoby prywatne?

Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę jednocześnie wszelkiej pomyślności w Nowym Roku 2016.
2016-01-02 14:06:32 Autor: tramwajarz
---.inet-siec.pl
..."przeprowadziliśmy z PKP IC całą flotę ED250 do eksploatacji"...
Może nie znam się aż tak dobrze na PL, ale przeprowadzić to można "przez" coś, wprowadzić można "do".
2016-01-02 14:54:24 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
Takie super nowoczesne to Pendolino, a SIP ma tak beznadziejny, że nie można zaprogramować wyświetlaczy na drzwiach wejściowych żeby pokazywały relację pociągu, a nie tylko numer wagonu.
2016-01-02 15:25:35 Autor: Kalle Blomkvist
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post gustaw:
"gdyby jeszcze było wychylne"
Zasadnicze pytanie brzmi: po co? Dla kilkuminutowego zysku na E-65? O Dziobakach do Zakopanego lepiej nawet nie wspominać, linia o tak marnych parametrach powinna zostać zaorana i wybudowana na nowo.
2016-01-02 16:39:41 Autor: onerail xd
---.adsl.inetia.pl
Szkoda, że nie wspomnieli o maksymalnych prędkościach, które ten skład powinien osiągać, a których nie osiąga, bo przekracza 160 km/h tylko na 80 km trasy.
2016-01-02 17:28:37 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Największa (jedyna?) zaleta "Pendolino" jest zawarta w nazwie... Niewychylające się "Wahadełko" to jednak nie to samo, co oryginał. (Miałem okazję podróżować we Włoszech czymś podobnym a jednak bardzo różniącym się od polskiej wersji).
2016-01-02 18:19:26 Autor: katochinczyk
---.153.136.1
Jechalem dzis o 14:37 z Malborku do Gdyni I jak dla mnie lepiej niz przedzialowym a I ludzi bylo sporo cos pod 70 proc:)
2016-01-02 18:24:32 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Mikołaj Halamek
Dużą korzyścią finansową dla Polszy są też łapówki wręczone decyzyjnym osobom w ministerstwach i zarządzie PKP. Beneficjenci wydali geld z łapówek pobudzając rodzimą gospodarkę
2016-01-02 18:31:27 Autor: Kalle Blomkvist
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Mikołaj Halamek
Dużą korzyścią finansową dla Polszy są też łapówki wręczone decyzyjnym osobom w ministerstwach i zarządzie PKP. Beneficjenci wydali geld z łapówek pobudzając rodzimą gospodarkę"
A Ty oczywiście masz na to wszystko dowody. A przynajmniej przeczytałeś na (nie)zależnej.pl, że z 15 krajów, w których kupiono Pendolino, w 20 były procesy o korupcję. Albo coś w tym stylu.
2016-01-02 18:35:20 Autor: Hrc
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Proste pytanie ile jest jeżdżących składów i od kiedy nie jeździ pełna flota?
2016-01-02 18:43:53 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kalle
Nie czytam niezależnej. Krul na fb to zapodał po przejażdżce pendo podczas kampanii wyborczej.
15 na 20 pendo transakcji z geldem pod stołem może być prawdą.
Pendo jest może i dobry, ale w Polszy nie ma gdzie się rozpędzić i był za drogi podług Flirta, Darta i Impulsa
2016-01-02 18:46:40 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
@Blomkvist- przypominam że linia do Gdańska była modernizowana pod tabor z wychylnym pudłem i dałoby to w sumie do np.Krakowa jeszcze około 40 minut krótszy czas przejazdu.przy inwestycji za miliardy kilkanaście milionów to pryszcz
2016-01-02 18:48:36 Autor: analityk kuuper van basten
---.static.gprs.plus.pl
Czy pendolino uzyskało zaległe dopuszczenia do etcs na 250 kmh?
2016-01-02 19:18:18 Autor: Gość
---.dynamic.chello.pl
Gustaw, jakieś dane na ten temat?
Czy to Twoje obliczenia?
Jeżeli tak to je przedstaw.
40 minut..., he he he żart...

I te koszty....
Pendolino + koszt modernizacji infrastruktury pod pociąg z pochylanym pudłem...


Czy wy myślicie, że tutaj to jacyś frajerzy to czytają? To nie onet albo gazeta.pl.
2016-01-02 19:59:55 Autor: Krzysztof_Wroc
---.206.129.101
Wg oficjalnych informacji od IC, po wykonaniu optymalizacji na E65 (przebicie przechyłek + nowe przepisy) zysk czasowy składu z wychylnym pudłem wobec składu bez tego rozwiązania wyniesie tylko 6 minut.

Źródło: http://rynek-kolejowy.pl/aktualnosci/16168/PKP-IC-obala-mity-o-Pendolino.html
2016-01-02 20:25:25 Autor: Tomasz***
---.google.com
Płacą podatki, zatrudniają ludzi, produkukcja w Polsce - ja popieram !
2016-01-02 23:58:38 Autor: irek68
---.torun.mm.pl
autor stefan bandera przeczytaj sobie życiorys bandery. Czemu nie stalin a może hitler czy nie lepiej nazwę autor.
2016-01-03 11:24:26 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Wszystko pięknie tylko dlaczego pudła nie do wychylania są węższe jakby miały się wychylać? Tych parę centymetrów zwężenia odbija się na komforcie a pamiętajmy, ze otyłość jest chorobą społeczną i będzie coraz powszechniejsza. I co takim pasażerom ma do zaoferowania pendolino? Chyba tylko pierwsza klasę?
2016-01-03 12:05:01 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@życzliwy

dlatego, że IC nie wymagał w SIWZ pudeł kwadratowych. Alstomowi nie opłacało się budować pudła szerszego, bo to drożej, więcej materiału. Prościej wykorzystać dobrze znane pudło do wychyłu.

IC jeszcze długo po ustaleniu SIWZ myślał, albo miał nadzieję na dorobienie wychyłu, dopiero potem ktoś rozwiał te wątpliwości. Dlatego ciężko, aby w SIWZ zawarł wymóg pudła kwadratowego, jeśli liczył na możliwość wychyłu w cenie lub za dopłatą.
2016-01-03 14:07:12 Autor: jalajala84
---.dynamic.chello.pl
Piekne to Pendolino tylko na dzień dzisjeszy w Polsce CAŁKOWICIE ZBĘDNY, na naszych liniach dlugo nie przekroczymy prędkości 160km/h, więc nie wykorzystujemy możliwośc zakupionego sprzętu co jest działaniem na szkodę bo zamiast tego mozna było kupić więcej pes lub newagów, puscic je na większość linii po których jeździ Intercity.
2016-01-03 16:38:09 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ analityk kuuper van basten

dlatego, że IC nie wymagał w SIWZ pudeł kwadratowych. Alstomowi nie opłacało się budować pudła szerszego, bo to drożej, więcej materiału. Prościej wykorzystać dobrze znane pudło do wychyłu.
IC jeszcze długo po ustaleniu SIWZ myślał, albo miał nadzieję na dorobienie wychyłu, dopiero potem ktoś rozwiał te wątpliwości. Dlatego ciężko, aby w SIWZ zawarł wymóg pudła kwadratowego, jeśli liczył na możliwość wychyłu w cenie lub za dopłatą.
=======================
Dla mnie to kompromitacja producenta. Niezaleznie od SIWZ i całej historii zamawiania czegoś takiego jak wąskie pudło przystosowane do wychyłu i jednocześnie brak wychyłu nie powinno w ogóle być w ofercie.
2016-01-03 17:06:07 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie trujcie. Wszystkie HST mają węższe cielska i grubsze burty (wygluszenie, sztywność konstrukcji). Wychyl srychyl.
2016-01-03 22:11:35 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post koko:
"Można było kupić cztery razy tyle podobnych szynobusów z Pesy, bo są dwa razy tańsze a jeżdżą tak samo szybko. Zresztą, takie pociągi z Pesy zamówili m.in. Niemcy do obsługi swoich szybkich szybkich pociągów, a my wolimy kupować szynobusy z Włoch, w dodatku niedostosowane do nich są polskie tory."
Niemcy zamówili spalinowe Linki do obsługi połączeń regionalnych, a szynobusy z Pesy "podobne" do Pendolino, to chyba widziałeś na obrazku. Krótko mówiąc - twój wpis to stek bzdur. Żaden pociąg Pesy nie jeździ "tak samo szybko" jak ED250, nawet Dart (czyli najdroższy do tej pory EZT z Pesy) nie jest 2 razy tańszy. Skoro tory są niedostosowane, to jakim cudem po nich jeżdżą? I co to oznacza "niedostosowane"?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5