PKP PLK podpisały niedawno umowę na wykonanie studium wykonalności dla linii 221 z Gutkowa do Braniewa. Pod koniec września 2017 roku powinniśmy poznać wariant, który wybiorą kolejarze w celu zrealizowania inwestycji. Ma ona poprawić ruch pociągów na tej trasie.
Rewitalizacja linii 221 jest jedną ze sztandarowych inwestycji, które PKP PLK będą realizowały w najbliższych latach w województwie warmińsko-mazurskim z udziałem środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury. Opracowywane jest już studium wykonalności, które ma określić optymalne warianty dla tej 87-kilometrowej trasy.
Umowa na jego wykonanie została podpisana 29 grudnia 2015 r. z Biurem Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor sp z.o.o. z siedzibą w Warszawie.
Wartość umowy na opracowanie studium wyniosła około miliona złotych. Firma, która podjęła się wykonania tego zadania będzie miała 530 dni na wywiązanie się z umowy od momentu udzielenia zamówienia.
– Koltech Inwestor ma czas na opracowanie koncepcji do końca września 2017 roku – uściśla Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Chodzi m.in. o wykonanie analizy środowiskowej, analizy stanu istniejącej infrastruktury kolejowej oraz wykonanie prognoz społeczno-gospodarczych, które pomogą określić najodpowiedniejszą skalę rewitalizacji. Celem planowanej rewitalizacji jest poprawa komunikacji w ruchu pasażerskim oraz towarowym.
– Przyszłe prace na linii 221 usprawnią ruch pociągów we wschodnio-północnym regionie naszego kraju. Stworzy to lepsze warunki dla przewoźników oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa na trasie – dodaje rzecznik.
2016-01-17 15:23:05 Autor: haha
---.g-net.pl
A będzie LCS? Bo bez LCSu, tak za co najmniej 60% całkowitych kosztów, to inwestycja na pewno nie powinna mieć miejsca.
To oczywiście ironia ;)
2016-01-17 15:58:23 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
I niech ktoś powie, że Polska nie jest bogatym krajem. Żeby móc wymienić szyny i podkłady i jeszcze parę innych rzeczy, trzeba najpierw wybulić milion zeta na
"wykonanie analizy środowiskowej oraz wykonanie prognoz społeczno-gospodarczych".
Ja mogę to zrobić za złotówkę.
Wg mojej analizy środowiskowej ta garstka pociągów nie zaszkodzi środowisku, tak jak do tej pory nie szkodziła. Nie trzeba wycinać setek drzew i budować getta akustycznego. Oraz wystarczy wyremontować perony, a nie wydłużać do nich dojścia o 100 metrów w imię "udogodnień dla osób niepełnosprawnych".
A moja prognoza społeczno gospodarcza jest taka:
Rewitalizacja linii jest potrzebna, żeby w miarę z rozsądną prędkością mogły jeździć nią składy pasażerskie i towarowe.
Genialny jestem, co nie?
Zgadłem za darmo to, na co fahofcy i spetzjaliszci potrzebują miliona zeta.
2016-01-17 16:04:53 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
@sz...
Takie są niestety wymogi hujni europejskiej...wiadomo...każdy musi zarobić.
Zamiast zrewitalizowac tą linie w pięć miesięcy to na samą k-analizę wykonawca będzie miał półtorej roku!!
2016-01-17 16:09:38 Autor: marek_83
---.centertel.pl
Lepiej było by zmodernizować bardziej potrzebną linię (Olsztyn) Gutkowo-Bogaczewo (Elbląg), tak aby podnieść prędkość do 120 i zwiększyć liczbę mijanek na odcinkach Małdyty-Pasłęk czy Gamerki Wlk. - Gutkowo, zminimalizowało by to liczbę wielu opóźnień pociągów w oczekiwaniu na dojazd do małej liczby mijanek. Czy ktoś się orientuje czy ta linia doczeka się jakiejś modernizacji?
2016-01-17 16:22:16 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wdr @kali74
utrudnione i wydłużone dojścia przez dostęp do dla niepełnosprawnych, osób z walizkami na kółkach czy rodzin z dziećmi w wózkach to nie wina UE tylko indolencji projektantów kolejowych. w tej unii to większość stacji jest dostępna dla niepełnosprawnych, w tunelach są windy a nie bieda platformy przyschodowe i nikomu to dojścia nie utrudnia
2016-01-17 16:37:32 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wdr tylko teraz na tej linii są 3 pary pociągów osobowych, po modernizacji powinien być takt 2h, ale pewnie to tylko pod ruch towarowy (ktoś wie jak duży?), bo jakby chcieli zrobić linię do ruchu osobowego to modernizowaliby tę do Mikołajek
2016-01-17 18:15:36 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Może "Rynek Kolejowy" zdobędzie się na odwagę i w porozumieniu z PLK przedłoży wykaz zleconych dotychczas studiów wykonalności które zostały wykonane i przekazana zlecającemu w pierwotnym terminie zawartej umowy.
2016-01-17 18:27:05 Autor: marketinf
---.google.com
530 dni na gówniane analizy. Masakra... A dlaczego nie 90 dni? Jak można się z tym tak jebac.
2016-01-17 18:55:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Czyli jak wyrzucić milion złotych do śmieci.
2016-01-17 19:47:12 Autor: Łygu Łygu
---.tvoksywie.com.pl
Przy okazji PKP PLK mogłaby zmienić IR 1 w paragrafie dotyczącym jazdy torem zamkniętym i zajętym. W dobie wszechobecnych komórek itp. 30km/h na całym szlaku to jakiś totalny archaizm. Pociąg defektuje pod Braniewem, a z Gutkowa lokomotywa jadąca go ściągnąć się wlecze 30 km/h max.
2016-01-17 19:51:45 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
Dz,
Pełna zgoda.
Prędzej czy później ta patologia europejska padnie...
2016-01-17 19:52:42 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
To było @sz
2016-01-17 19:53:21 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
To między Gutkowem a Braniewem nie ma żadnych posterunków?
2016-01-17 19:56:03 Autor: Łygu Łygu
---.tvoksywie.com.pl
są, ale otwierane w godzinach. Oni tam nie pracują całą dobę. A problem z IR 1 dotyczy nie tylko linii Gutkowo - Braniewo
2016-01-17 20:52:15 Autor: marketinf
---.google.com
@analityk
Ty się ciesz że Unia sypie ziarnem. Bo nic by się w naszym kraju nie modernizowalo. Tylko dzięki unijnej kasie coś się dzieje.
Mały kurdupel podskakuje... Jak Kurek z forsa przykrecą...
2016-01-17 21:16:15 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
To sa nasze pieniądze które im wpłaciliśmy, tylko że bez ich udziwnien mozna by wydać je lepiej, za te same pieniądze zrobic wiecej, tylko firemki umiejace tylko rysować piękne diagramy by nie zarobiły. Zamiast tego zarobiły by firmy naprawdę usprawniające nawierzchnię. I zmodernizowano by nie 1 a 2 linie, np Mikołajki dodatkowo.
2016-01-17 21:28:49 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Uważam, że większą korzyścią byłoby zmodernizowanie linii kolejowej nr 223 wystarczy na odcinku Czerwonka-Orzysz bo reszta jest po remoncie.
2016-01-17 22:11:19 Autor: Digitrax
---.177.28.203.bransat.pl
@ Kysó
Pomiędzy Gutkowem a Braniewem są czynne dwa posterunki zapowiadawcze: Dobre Miasto i Orneta. Wystarczy mijanka w Ornecie. Jest to niemal równo połowa szlaku pomiędzy Olsztynem a Braniewem. Pieniężno od dawna pełni rolę przystanku i obsługi towarów nie prowadzi. W Ornecie wystarczy wykonać jeden peron wyspowy ale w miejscu dawnego peronu 1. Dzięki temu od strony Dobrego Miasta uniknęło by się ciasnego łuku przy nastawni. Ornecka stacja posiada sporą równie stacyjną i winni to wykorzystać.
2016-01-17 22:17:34 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
te, analityk, wam polaczkom to się nic nie powinno dawać bo wy jesteście patologią narodową
2016-01-18 05:52:17 Autor: marketinf
---.google.com
@analityk
Ten to oddany pisowiec:p pewnie z 70 wiosenn na karku. Nasluchuje tylko jednego jedynie słusznego radia.
2016-01-18 07:38:53 Autor: haha
---.g-net.pl
W swojej nowej książce Dziesięć lat w Unii Tomasz Cukiernik podejmuje wysiłek przeprowadzenia wielu bardzo odważnych analiz ekonomicznych naszego dziesięcioletniego pobytu w Unii Europejskiej. Według tych wyliczeń – bilans zysków i strat nie przynosi nam optymistycznych wieści. Książka Tomasza Cukiernika odsłania nam zupełnie inny obraz rzeczywistości polskiej akcesji do UE, niż ten powszechnie obowiązujący.
http://www.wydawnictwowektory.pl/index.php?id_product=80&controller=product
2016-01-18 09:48:26 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@gość
nikt nam nic nie daje, tylko łaskawie oddaje nasze pieniądze, po spełnieniu 150 wymagań narzuconych przez biurokratów z unii, po wcześniejszym zapłaceniu im astronomicznych pensji.
W dodatku tak dobiera branże, aby połowa tych środków trafiła do niemieckich lub po prostu zachodnich firm.
2016-01-18 09:54:28 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@...
Oczywiście, że większą korzyść przyniosłaby modernizacja linii do Mikołajek.
Linia do Braniewa ma obecne dobre parametry, a pociągi praktycznie nie jeżdżą. Po co to modernizować, aby było kilka minut szybciej? I co, z tego powodu nagle zaczną uruchamiać pociągi co godzinę?
2016-01-18 10:24:32 Autor: haha
---.g-net.pl
@analityk:
Problem Polaków to mentalność niewolnika. Kiedyś to było uzależnienie od towarzyszy radzieckich, teraz od brukselskich. A do głowy wielu nigdy nie przyjdzie samodzielne myślenie i działanie. Za to takich samodzielnych tępi się niemiłosiernie. Tak też tą niewolniczą mentalność odbieram czytając hejterstwo względem Newagu i Pesy.
2016-01-18 16:32:37 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
mathewicforum No, tak to już jest. Przynależność do UE ma swoje plusy dodatnie i ujemne, jak mawia klasyk. Za to na pewno nie ma co wychodzić przed orkiestrę w ekranami, jak było kiedyś!