Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

„Nadzalewówka” nieprzejezdna. Ale jest szansa na przejęcie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
„Nadzalewówka” nieprzejezdna. Ale jest szansa na przejęcie
Rozpoczęły się rozmowy ws. przejęcia przez lokalne samorządy linii nr 254 na odcinku Elbląg Zdrój – Braniewo. Tymczasem jednak tzw. Kolej Nadzalewowa nie jest wykorzystywana, a tory zarosły roślinnością i stały się nieprzejezdne.

W tym roku nie zostały uruchomione turystyczne kursy na trasie tzw. Kolei Nadzalewowej biegnącej pomiędzy Elblągiem a Braniewem. Kolej nie stanowi więc po raz kolejny dopełnienia atrakcji turystycznych regionu, choć istniały plany skomunikowania sezonowych pociągów z kursami tramwaju wodnego Tolkmicko – Krynica Morska. Póki co konkretnnych rezultatów nie przyniosły też starania jednego z lokalnych stowarzyszeń, które próbowało przekształcić malowniczą trasę w kolej drezynową.

Po formalnym wyłączeniu z eksploatacji w listopadzie zeszłego roku już wcześniej zły stan techniczny prowadzącej brzegiem Zalewu Wiślanego linii jeszcze się pogorszył. Obecnie nie jest ona przejezdna, więc przynajmniej w najbliższym czasie żadne przewozy nie zostaną tam wznowione. Nie oznacza to jednak braku szans na reaktywację ruchu w przyszłości.

PLK rozpoczęło rozmowy z samorządami

– Linia nie jest co prawda odcięta od sieci – mówi Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych – lecz z uwagi na  gałęzie drzew wchodzące w skrajnię jest obecnie  nieprzejezdna – potwierdza przedstawicielka zarządcy infrastruktury. – Ciągle istnieje jednak możliwość  wznowienia ruchu pociągów na podstawie zawarcia umowy z zainteresowanym przewoźnikiem. Linia 254 została wyłączona z eksploatacji właśnie z powodu braku zainteresowania przewozami – dodaje.

Inną szansą na powrót mniej lub bardziej regularnego ruchu jest przejęcie trasy przez lokalne samorządy, które podjęłyby się także organizacji czy współorganizacji przewozów. Taki scenariusz nie jest nierealny. Być może oznaczałby on jednak podzielenie linii na krótsze fragmenty i zachowanie tylko części z nich. – W czerwcu rozpoczęły się właśnie wstępne rozmowy z gminą, która zastanawia się nad przejęciem odcinka linii. Gdyby tak się stało, linia zostałaby poddana procedurze likwidacji i przejęcia przez samorząd – mówi Ewa Symonowicz-Ginter.

Uruchomienie kolei drezynowej jest trudne formalnie

Dużego nakładu pracy wymagałoby natomiast prowadzenie tu ruchu drezynowego. – Stowarzyszenie musi posiadać, zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, licencję, którą wydaje Urząd Transportu Kolejowego – przypomina przedstawicielka PKP PLK. – Realizacja projektu przewozu turystów drezynami może się odbywać po zapewnieniu pasażerom bezpieczeństwa i spełnieniu wymogów ustawy. W innym wypadku stowarzyszenie nie może uzyskać zgody na poruszanie się po linii – stwierdza.

Codzienny ruch pociągów osobowych utrzymywany był na linii 254 do 2006 roku. Cztery lata później sezonowe kursy wakacyjne uruchomiła Arriva, ale w 2012 i 2013 roku pociągi obsługiwały jedynie fragment z Elbląga do Fromborka. Później przewozy zostały całkowicie zawieszone.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Braniewo: Rozszczelniła się rosyjska cysterna z gazem

Śšwiat

Braniewo: Rozszczelniła się rosyjska cysterna z gazem

Braniewiak.pl, 3 maja 2010 04 maja 2010

Braniewo: Chaplin na dworcu

Warte uwagi

Braniewo: Chaplin na dworcu

braniewiak.pl, 22 września 2010 22 września 2010

Będzie przebudowa przejść granicznych w Braniewie, Skandawie i Fromborku

Infrastruktura

Będzie przebudowa przejść granicznych w Braniewie, Skandawie i Fromborku

mg, Rynek Infrastruktury, 20 czerwca 2011 20 czerwca 2011

Olsztyn – Braniewo: Pociągi tylko dla kolejarzy?

Pasażer

Olsztyn – Braniewo: Pociągi tylko dla kolejarzy?

pr, Rynek Kolejowy/Dziennik Elbląski 11 stycznia 2015

PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii Gutkowo – Braniewo

Infrastruktura

Zobacz również:

Braniewo: Rozszczelniła się rosyjska cysterna z gazem

Śšwiat

Braniewo: Rozszczelniła się rosyjska cysterna z gazem

Braniewiak.pl, 3 maja 2010 04 maja 2010

Braniewo: Chaplin na dworcu

Warte uwagi

Braniewo: Chaplin na dworcu

braniewiak.pl, 22 września 2010 22 września 2010

Będzie przebudowa przejść granicznych w Braniewie, Skandawie i Fromborku

Infrastruktura

Będzie przebudowa przejść granicznych w Braniewie, Skandawie i Fromborku

mg, Rynek Infrastruktury, 20 czerwca 2011 20 czerwca 2011

Olsztyn – Braniewo: Pociągi tylko dla kolejarzy?

Pasażer

Olsztyn – Braniewo: Pociągi tylko dla kolejarzy?

pr, Rynek Kolejowy/Dziennik Elbląski 11 stycznia 2015

PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii Gutkowo – Braniewo

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5