NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Rekordowy zysk Kolei Czeskich za 2019 rok

| Michał Szymajda 08.05.2020 64

Rekordowy zysk Kolei Czeskich za 2019 rok
fot. M. Szymajda
Ceske Drahy pochwaliły się rekordowym zyskiem, które osiągnęły w 2019 roku. Aż do wiosny 2020 moda na kolej u naszych południowych sąsiadów miała się jak najlepiej.
Cała grupa Ceske Drahy może się pochwalić za 2019 rok zyskiem w wysokości 1,3 mld koron, co równa się około 47,6 mln euro. Wszystkie spółki zrzeszone w grupie przyniosły zyski.

Na przykład pociągi pasażerskie uruchamiane przez CD, zarówno komercyjne jak i dotowane przez państwo pospieszne i dotowane przez regiony pociągi regionalne, przewiozły łącznie 182 miliony pasażerów (w 2018 roku było ich 179,2 mln, w 2017 – 174,7 mln). Jednocześnie o 10% wzrosła średnia długość podróży oraz zajętość miejsc w składach. Wzrost liczby pasażerów mógłby, zdaniem zarządu CD, skutkować jeszcze lepszym wynikiem, jednak także w Czechach w 2019 roku wzrosły koszty zatrudnienia i energii.

W całym 2019 roku pasażerskie CD swoimi usługami obejmowało 90% rynku czeskich przewozów pasażerskich, ale w połowie grudnia tego roku część regionów zmieniła przewoźnika na operatorów prywatnych, co zapewne wpłynie dość istotnie na wynik za 2020, choć w mniejszym stopniu niż koronawirus.

ČD Cargo odnotowało zysk w wysokości 608 milionów koron (22,3 mln euro), przewożąc 65 milionów ton towarów. Warto przy tym zauważyć, że ta spółka poważnie inwestuje w lokomotywy wielosystemowe i coraz mocniej skupia się na dochodowym transporcie międzynarodowym, kompensując sobie ewentualny gorszy czas na rynku krajowym. Całkowita kwota, którą cała grupa ČD zainwestowała w tabor w 2019 to prawie 319 mln euro. W tej kwocie są zarówno nowe piętrowe zestawy dla kolei pasażerskiej, nowe wagony pasażerskie od Siemensa-Skody, przebudowa floty Pendolino i wagonów, zakupy lokomotyw multisystmowych i spalinowych dla segmentu cargo i pasażerskiego oraz zakup nowych wagonów dla ČD Cargo.

O wynika Kolei Czeskich w 2018 roku pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (656)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (656)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5