2 sierpnia 2019 roku między Starzynami a Koniecpolem, na linii 64, doszło do poważnego wypadku, w wyniku którego śmierć poniosła osoba kierująca samochodem osobowym. Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych właśnie przedstawiła raport dotyczący tego wydarzenia.
Wjazd samochodu osobowego pod nadjeżdżający pociąg pasażerski relacji Kołobrzeg – Przemyśl Główny miał miejsce o godzinie 19:42, krótko przed zachodem słońca. Główną przyczyną tragedii było to, że kierujący samochodem osobowym przed wjazdem na przejazd kolejowo-drogowy nie zastosował się do znaków B-20 „STOP” i G3. Nie zatrzymał pojazdu drogowego w miejscu dogodnej obserwacji.
Zespół badawczy nie stwierdził przyczyn systemowych wypadku, jednak wskazał, że obserwacja pociągu przez kierującego mogła być utrudniona. Stwierdzono, że znak STOP był niewłaściwie ustawiony, zabrakło też na jezdni linii bezwzględnego zatrzymania P-12, na drodze brakowało ponadto ograniczenia prędkości do 50 km/h, które powinno się tam znaleźć. To wszystko, włącznie z oślepiającym słońcem oraz ostrym kątem skrzyżowania względem torów, zdaniem zespołu badawczego mogło mieć wpływ na zaistnienie zdarzenia. Dlatego PKBWK przedstawiła zarządcy drogi, przewoźnikowi kolejowemu oraz do zarządcy infrastruktury kolejowej zalecenia, mające na celu uniknięcie takich wypadków lub ograniczenie ich skutków.
Na przykład Zakład Linii Kolejowych w Kielcach dokona oceny ryzyka eksploatacyjnego w celu rozważenia zmiany istniejącej kategorii D przejazdu kolejowo-drogowego na kategorię wyższą lub ograniczenia prędkości biegu pociągów, ze względu na warunki miejscowe i prędkość pociągów 120 km/h oraz wystąpienia władz lokalnych. PLK zniweluje też skarpy z obu stron przejazdu kolejowo-drogowego w kilometrze 34,751 linii kolejowej nr 64 Kozłów - Koniecpol w celu poprawy trójkątów widoczności z 10 i 20 metrów. Zarząd Dróg Powiatowych we Włoszczowie, z uwagi na warunki miejscowe określi dozwoloną prędkość pojazdów kołowych na drodze w rejonie przedmiotowego przejazdu kolejowo-drogowego. Uzupełni też znak poziomy P12 i dostosuje do wymagań ustawienie znaku B20 w uzgodnieniu z zarządcą infrastruktury kolejowej.
PKP Intercity SA ma realizować dalszy montaż urządzeń rejestrujących na czołach swoich pojazdów (EP09 – 002 takich urządzeń nie miał).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.