Z końcem kwietnia Koleje Czeskie przygotowały raport dotyczący wyników działalności spółki ČD i podległej jej ČD Cargo.
Wynika z niego, że przewoźnik pasażerski České dráhy przewiózł przez cały 2017 roku dokładnie 174,7 mln pasażerów, co jest wynikiem lepszym o 3,2 mln pasażerów w stosunku do 2016 roku. Z kolei ČD Cargo, przewoźnik towarowy także zanotował wzrost, przewożąc 66,1 mln ton towarów, co stanowi wzrost o 0,6 mln ton.
Największe wzrosty w przewozach pasażerskich odnotowano w przewozach długodystansowych i aglomeracyjnych. Pavel Krtek zwrócił uwagę zwłaszcza na dwie trasy międzynarodowe: Praga – Wiedeń – Graz i Praga – Berlin – Hamburg. Wzrost w przewozach międzynarodowych wyniósł 9%. Ważnym wydarzeniem dla przewozów towarowych Krtek określił
zakup lokomotyw wielosystemowych (a w zasadzie leasing 8 elektrowozów, przy czym planuje się zakup 55 kolejnych), które pomogą w ekspansji na rynki pozaczeskie. Widzi potencjał w rozwoju przewozów towarów w kierunku Polski, Rumunii i Węgier.
2017 rok Koleje Czeskie zamknęły zyskiem 984 mln koron (164,4 mln zł), podczas gdy w 2016 zarobiły 882 mln koron.
Z ciekawostek: České dráhy chwalą się wzrostem sprzedaży biletów przez internet i przez aplikację „My Train” o 40% rok do roku. Aż 288 pociągów uruchamianych przez ČD objętych zostało usługą gastronomiczną. Tylko 0,8% pociągów dalekobieżnych miało opóźnienia przekraczające 60 minut (ale aż 27% w przedziale od 6 do 60 minut). W transporcie aglomeracyjnym i regionalnym ČD uzyskały wskaźnik 0,1% dla opóźnień ponad 60 minut i 10,5% dla opóźnień od 6 do 60 minut. Koleje Czeskie chwalą się tym, że na skargi pasażerów średnio odpowiadają w 14 dni.