Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica zamknięta na rok. Od października

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica zamknięta na rok. Od października
Konsorcjum realizujące modernizację Rail Baltica, któremu przewodniczy Torpol poinformowało o podpisaniu listu intencyjnego z PKP PLK. Zarządca zobowiązał się w nim na udzielenie wykonawcy dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów.

Modernizacja linii kolejowej E75 Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) musi zostać zakończona i rozliczona do końca 2015 roku. Aby przyspieszyć prace, Torpol zaproponował PKP Polskim Liniom Kolejowym całkowite zamknięcie odcinka linii z Tłuszcza do Łochowa o łącznej długości około 20 km. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Jeszcze wczoraj informowaliśmy, że nie wiadomo kiedy dojdzie do zamknięcia torów. Dziś już znamy prawdopodobny termin, bowiem konsorcjum realizujące modernizację Rail Baltica, któremu przewodniczy Torpol poinformowało o podpisaniu listu intencyjnego z PKP PLK. Zarządca zobowiązał się w nim do udzielenia wykonawcy dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów.

Zamknięcie już w październiku. Na rok

Zgodnie z treścią listu intencyjnego, PKP PLK zobowiązała się do udzielenia dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów na okres od 12 października 2014 roku do końca października 2015 roku, oraz na odcinku Łochów – Sadowne na okres od 8 stycznia do końca listopada 2015 roku. PLK zobowiązała się też do wprowadzenia stosownych zmian w rozkładzie jazdy pociągów i bieżącej koordynacji zamknięcia dwutorowego.

- Cieszymy się z decyzji PKP PLK o zaakceptowaniu naszej propozycji przyspieszenia prac na Rail Baltica poprzez okresowe zamknięcia dwóch odcinków Tłuszcz-Łochów oraz Łochów-Sadowne. Dzięki temu, pomimo dotychczasowych, niezależnych od nas opóźnień w uzyskiwaniu odpowiednich pozwoleń administracyjnych będziemy mogli znacznie przyspieszyć realizację robót, prowadząc jednocześnie prace na obydwu torach, co pozwoli szybciej zakończyć całość inwestycji i otworzyć linię dla podróżnych. Jest to również dowód na to, że jako Spółka potrafimy wypracować wspólne stanowisko z Zamawiającym i dotrzymać obietnic złożonych inwestorom - mówi Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.

Wykonawca – konsorcjum w skład którego wchodzą Torpol (lider), oraz PUT Intercor i Polimex –Mostostal zobowiązał się do pokrycia kosztów stanowiących różnicę pomiędzy kosztami udostępnienia przez PKP PLK linii kolejowej na zamkniętych odcinkach a kosztami zorganizowania i uruchomienia komunikacji zastępczej, zrealizowania do końca roku. robót budowlanych o przybliżonej wartości 270 mln zł, a do końca przyszłego roku robót budowlanych o przybliżonej wartości 970 mln zł, a także zakończenia prowadzonych przez siebie prac wpływających na prowadzenie ruchu pociągów w terminach obowiązywania zamknięcia poszczególnych odcinków.

Wpisano kary umowne

W przypadku przekroczenia terminów zakończenia zamknięć konsorcjum zobowiązuje się zapłacić karę 100 tys. złotych za każdy dzień przekroczenia terminu. Intencją stron listu intencyjnego jest zawarcie w ciągu 14 dni od jego podpisania formalnego porozumienia dotyczącego zasad współpracy stron w związku z zamknięciem dwutorowym.

Zgodnie z treścią listu intencyjnego strony do 18 września 2014 roku podpiszą aneks, którego przedmiotem będzie w szczególności przedłużenie terminów realizacji robót oraz zmiana parametrów technicznych i materiałowych części prac objętych kontraktem, przy czym zgodnie z treścią listu zmiany, ze względu na ich zbilansowanie, nie wpłyną na zmianę wynagrodzenia za realizację kontraktu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5