NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rail Baltica zamknięta na rok. Od października

| jm, Rynek Kolejowy 27.08.2014 177

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-08-27 15:28:31 Autor: kris
---.4web.pl
Plk najlepiej wychodzi całkowite zamknięcia torów.
2014-08-27 15:41:05 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Tjaa, kary umowne. Jak się nie wyrobią z inwestycją, to konsorcjum ogłosi upadłość, kar nie zapłaci i zostawi robotę rozgrzebaną.
2014-08-27 15:42:38 Autor: zrzęda
---.117.165.130
Objazdem przez Ostrołękę do Łap lub Ostrowi Maz. :-)
2014-08-27 15:50:32 Autor: pasazerwwl
---.205.254.66
no to za rok będą aneksować zamknięcie odcinków wołomin-tłuszcz i wołomin-zielonka
2014-08-27 15:58:55 Autor: wopatolog
---.77.124.254
Super tępo. 20 km szlaku w rok przy całodobowym zamknięciu. W takim czasie to ja sam jeden bym im tą modernizacje zrobił przy użyciu kilofa i łopaty. No ale mój kilof i łopata są w cenie, po prostu plk na mnie nie stać.
2014-08-27 15:59:43 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Cóż - na dobę dasię wymienić kompletne torowisko (podtorze + nawierzchnia) na 3m - więc licząc problemy i niedasizm to robota góra na 2.5 - 3 miesiące. Słupki i sieć trakcyjna w tzw. międzyczasie, podobnie budowle inżynieryjne.

Ciekawe, czy ktoś normalny remontuje sobie łazienkę w domu pół roku, ze czego 4 miesiące wchodzi do domu przez okno, a 5 miesięcy nie ma na zmianę wody, prądu i gazu?
2014-08-27 16:00:11 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
miało być 3km a nie 3m ;)
2014-08-27 16:00:11 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Zamknięcie na zimę. A jaka będzie? Jak dwa lata temu to pociągi powinny jechać bo nic nie będzie cytując klasyka, ostatnia można robić i nadrabiać. Jednak nikt nie wie co będzie
2014-08-27 16:00:33 Autor: Ted Rozpor
---.adsl.inetia.pl
Kto się ze mną założy , że ta firma nie zrealizuje tego kontraktu? Ile trwa ta modernizacja już - rok? I tam praktycznie nie jest zrobione... Zero - 1 % ! Popatrzcie na kontrakty realizowane przez np. Budimex, Porr, Strabag Rail - wpadają , robią ! A ci ciągle tylko się rozkręcają...
2014-08-27 16:02:56 Autor: Andreas
---.adsl.inetia.pl
Do Ted - będzie podobnie jak w przypadkach Salcef, FCC, Rubau.... Wygranie przetargu a potem kłopoty z wykonaniem.
2014-08-27 16:25:39 Autor: Żubr
---.dynamic.gprs.plus.pl
YES YES YES
2014-08-27 16:28:58 Autor: komentator
---.252.51.16.internetia.net.pl
Tluszcz - Lochow, jaka to jest odleglosc? Ile kilometrow chca zrobic w rok?
2014-08-27 16:32:40 Autor: Rumburak
---.adsl.inetia.pl
Żubr - ale co Yes yes yes? Że za rok zgłoszą, żeby przedłużyć termin o rok znowu bo była zimna zima, bo żabki chodzą, że natrafili na złoża mogielników? Od wejścia na placu budowy do tej pory na tej linii nie zrobiono prawie nic! I tak zakończy się ten kontrakt. Jak Kraków - Tarnów, jak Wrocław - Katowice, Jak Reda - Hel , jak Rzeszów - Medyka itp...
2014-08-27 16:51:48 Autor: d333
---.158.218.124.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ja to bym zarząd PKP PLK zamknął na rok a potem rozstrzelał.
Nic się nie uczą od GDDKiA w konsorcjum jest bankrut Polimex Mostostal - cztery lata temu podpisał kontrakt na budowę A1 Stryków Tuszyn - prosta robota dobrze opłacona, no i co z tego w tym roku trzeba było ich wyrzucić bo mieli poniżej 10% kontaktu wykonane, kolejny przetarg w toku ale na koniec 2015 roku nowy wykonawca nie zdąży. To samo będzie tutaj, ja proponuję rozwiązać kontrakt ze względu na roczne opóźnienie (tak jak proponowałem w przypadku A1 dwa lata wcześniej - ale wówczas nikt nie słuchał - takie były układy z Polimeksem) teraz też nikt nie będzie słyszał - ważne aby dotrwać na stołku do końca 2015 roku przy nie wykonanej inwestycji.
Jest jeszcze czas - ogłoszenie nowego przetargu i wyłonienie wykonawcy w tym roku, robota zrobiona do października przyszłego i to bez zamknięć.
2014-08-27 16:54:40 Autor: iza mirafiori@zula bomba
---.dynamic.chello.pl
Warto zapytać PLK, co Torpol robił na tym kontrakcie przez ostatni rok... Decyzja podjęta ostatecznie za pięć dwunasta. Oznacza konieczność opracowania nowego rozkładu jazdy bardzo wielu pociągów od zera. Wypracowania przez IC nowej formuły dla połączenia z Warszawy na Mazury. Czy PLK upora się z opracowaniem rocznego rozkładu jazdy 2014/5 do połowy września i rozkładu zamknięciowego (od 11 października) w ciągu 14 dni? Wątpie.
2014-08-27 16:58:50 Autor: pasażęr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak żyć? No nic trzeba się zwolnić z roboty... Irlandio witaj...
2014-08-27 16:59:51 Autor: Rumburak
---.adsl.inetia.pl
Szczera prawda. Z tego kontraktu już nic nie będzie, jak rok temu pisałem , że Torpol to spółka zależna od Polimexu to mnie wyśmiewano, pisano , że to lider budownictwa kolejowego, poważna firma, najlepsza w kraju itp. Właśnie widzimy jaka najlepsza. jako podwykonawcę wzięli firmę budującą drewniane domki.
2014-08-27 16:59:53 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Rok zamknięcia czyli 365 dni - z tego roboczych circa 300.

Długość szlaków circa 35 km, czyli 70 km bieżącego toru.
300 dni dzielone przez 70 km wychodzi 4,2 km toru dziennie.

Od 8 do 14 - za Chiny Ludowe nie.
Czyli już wiadomo że nie dadzą rady - linia 213 gdzie 60 km toru robią już chyba z 3 czy rok.
2014-08-27 17:02:05 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Cytat:

Zgodnie z treścią listu intencyjnego, PKP PLK zobowiązała się do udzielenia dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów na okres od 12 października 2014 roku do końca października 2015 roku,

A teraz pytanie za 100 punktów kiedy kończy się kadencja obecnego sejmu? A no właśnie wtedy. I czym będzie żył kraj? A wyborami a nie jakimś tam szlakiem do Białegostoku. A kto się będzie musiał za to wszystko tłumaczyć? Bogu ducha winny następca.
2014-08-27 17:15:23 Autor: Nn
---.adsl.inetia.pl
Pendolinek, wróć do szkoły i to podstawowej
2014-08-27 17:18:46 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Pendolinek:
"Rok zamknięcia czyli 365 dni - z tego roboczych circa 300.

Długość szlaków circa 35 km, czyli 70 km bieżącego toru.
300 dni dzielone przez 70 km wychodzi 4,2 km toru dziennie.

Od 8 do 14 - za Chiny Ludowe nie.
Czyli już wiadomo że nie dadzą rady - linia 213 gdzie 60 km toru robią już chyba z 3 czy rok."
Jak to dzieliłeś !!!???
70 km dzielone przez 300 dni to wychodzi mniej niż
ćwierć kilometra dziennie.

Ale, że i tak nie zdążą to masz rację.
Trzeba przynajmniej jeden kilof i jedną łopatę posiadać.
2014-08-27 17:19:27 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Pendolinek:
"Rok zamknięcia czyli 365 dni - z tego roboczych circa 300.

Długość szlaków circa 35 km, czyli 70 km bieżącego toru.
300 dni dzielone przez 70 km wychodzi 4,2 km toru dziennie.

Od 8 do 14 - za Chiny Ludowe nie.
Czyli już wiadomo że nie dadzą rady - linia 213 gdzie 60 km toru robią już chyba z 3 czy rok."
233 metry dziennie nie 4,2
2014-08-27 17:31:10 Autor: AA
---.jelonki.robbo.pl
Przynajmniej jest szansa, że zamiast jednego traktora z przyczepą dowożącego podkłady, zobaczymy 2 traktory z przyczepami pełnymi podkładów.
2014-08-27 17:34:15 Autor: Qwerty890
---.filg.uj.edu.pl
Zamknąć na rok. Uroczyście otworzyć z udziałem waaadzy wszelakiej, przeciąć wstęgę, tańce koparek itp. I... znowu zamknąć! Co najmniej na dwa lata.
2014-08-27 17:34:43 Autor: cwany tłusty miś
---.dynamic.gprs.plus.pl
To jest najciekawsze zdanie: Zgodnie z treścią listu intencyjnego strony do 18 września 2014 roku podpiszą aneks, którego przedmiotem będzie w szczególności [...] zmiana parametrów technicznych i materiałowych części prac objętych kontraktem, przy czym zgodnie z treścią listu zmiany, ze względu na ich zbilansowanie, nie wpłyną na zmianę wynagrodzenia za realizację kontraktu.

Czyli już się chłopcy nawet nie czają jak ten cyrk będzie wyglądać
2014-08-27 17:39:57 Autor: trepanowski
---.bb.dnainternet.fi
Gdyby to było 4,2 km, to 300 x 4,2 = 1260, czyli railbaltica czterotorowa pod samą litewską granicę. Kolejna sprawa jest taka, że przy takich projektach nie ma dni roboczych, tylko prace idą przez 365 dni 24h na dobę. Przy takim projekcie nie powinni pracować od 8-16, bo terminy gonią, przewoźnicy tracą klientów, a sama operacja to nie jest sprzedaż ogórów w warzywniaku, tylko projekt strategiczny.
2014-08-27 17:45:47 Autor: AA
---.jelonki.robbo.pl
@Qwerty890
Zapomniałeś rzeczy najważniejszej - pokropku. :-D
2014-08-27 18:05:49 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ trepanowski

PLK powinna płacić kary przewoźnikom za utrudnienia, jednocześnie pociągi objazdowe powinny być zwolnione z płacenia czegokolwiek na rzecz PLK.
2014-08-27 18:12:06 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@ GMK, Kryniczanin

Podzieliłem na odwrót.
I deko byłem zadziwiony wynikiem.

Ale te 230 metrów i rok.
Kurna - faktycznie - kilof, łopata i dwóch ludków.

Tak jak to jest obecnie na stacji Gdańsk Wrzeszcz - kopareczka, wywroteczka, ekipa Franka ze szpadlami.

A my tu KDP chcemy...
2014-08-27 18:13:31 Autor: jak
---.dynamic.chello.pl
Jak to jest że ta sama firma do teraz nie mogła robić szybko tylko jak będą zamknięte oba tory to wezmą się za prace.Jedna wielka obłuda.
2014-08-27 18:16:24 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
PLK powinna płacić kary przewoźnikom

hehehe ciekawe z czego że tak zapytam ?
2014-08-27 18:39:03 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Wszystko to jest pomyślane by tą linię zlikwidować.
Nawet jeśli po roku (a raczej po póltora) otworzą,
to zaraz zamkną by remontować kolejny odcinek.
Odszkodowań nie będzie bo bankrut będzie niewypłacalny.
Potem będzie most na Bugu (oczywiście pozostanie
jednotorowy), potem jeszcze jakiś odcinek.
Oczywiście przetargi pod kątem najniższej ceny
wygrają firmy wydmuszki bez mocy przerobowych.
A podwykonawcy będą drożsi od głównego wykonawcy.
Zanim skończą to ludzie zapomną jak pociąg wygląda.

A akcyza na na benzynę przekracza 400%.
To podobno wymóg unijny.
2014-08-27 18:42:12 Autor: iti
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ze strony Torpolu

Początek naszej działalności to rok 1991 - okres pierwszego dziesięciolecia licznych przemian polityczno – ekonomicznych zaistniałych w Polsce po upadku komunizmu. Gospodarka nabierała tempa, a na wszystkich rynkach, również rynku kolejowym rosło zapotrzebowanie na firmy zajmujące się wykonawstwem infrastruktury kolejowej. Początkowo nasza firma miała charakter rodzinny. Zatrudnialiśmy ok. 40 pracowników z czego w większości rekrutowali się oni z kadry PKP. Duże doświadczenie zdobyte w pracy na kolei zaowocowało szybkim wzrostem i wydajnością naszej firmy. W większości wykonywaliśmy roboty dla posiadaczy bocznic zakładowych oraz jednostek PKP w zakresie napraw bieżących i konserwacji nawierzchni torowej. Z biegiem czasu otrzymywaliśmy coraz więcej zleceń....
2014-08-27 18:50:30 Autor: AA
---.jelonki.robbo.pl
Ja na miejscu platformianego oszołomstwa już powoli zacząłbym przygotowywać specustawę dopuszczającą ruch na wyrobach toropodobnych. Tak samo jak miało to miejsce na słynnym odcinku C autostrady A2.
2014-08-27 19:33:54 Autor: berd
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ta juz to widze jak oni zrobia w ciagu roku. oni podobno jeszcze nie maja pozwolen na wyburzenie niektórych kas biletowych ale to nic, przyjdzie zima to pod koniec terminu oddania beda sie ykrecac ze zima ich zaskoczyła i opoźniła remont....
2014-08-27 20:02:52 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
To jest chore.Jeśli zamyka się linię to budowa ma trwać dzień i noc.Już widzę bajzel w nocy a w dzień opartego na łopacie gościa
2014-08-27 20:19:23 Autor: ela
---.77.124.67
Sorry, taki mamy klimat
2014-08-27 20:26:07 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Cały czas zastanawiam się jak wybudowano ponad 30 lat temu CMK?

Jak za tej okropnej komuny, w ciągu 6-ciu lat, wybudowano linię kolejową od podstaw?
O takich parametrach.
Bez komputerów, internetu, GPS-u, fejs-zboka, etc.

Jak to się udało?

Wie ktuś?
2014-08-27 20:30:50 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post arrivederci:
"miało być 3km a nie 3m ;)"
Torów to i owszem. Ale nie podtorza.
2014-08-27 20:37:15 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post iza mirafiori@zula bomba:
"Warto zapytać PLK, co Torpol robił na tym kontrakcie przez ostatni rok... Decyzja podjęta ostatecznie za pięć dwunasta. Oznacza konieczność opracowania nowego rozkładu jazdy bardzo wielu pociągów od zera. Wypracowania przez IC nowej formuły dla połączenia z Warszawy na Mazury. Czy PLK upora się z opracowaniem rocznego rozkładu jazdy 2014/5 do połowy września i rozkładu zamknięciowego (od 11 października) w ciągu 14 dni? Wątpie."
Jaki nowy rozkład jazdy ? Po prostu wytną pociągi IC zastępując je autobusami. Przecież nikt nie będzie ich "turlał" przez Czeremchę.
2014-08-27 20:44:45 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post AA:
"Przynajmniej jest szansa, że zamiast jednego traktora z przyczepą dowożącego podkłady, zobaczymy 2 traktory z przyczepami pełnymi podkładów."
Ja tam na kontraktach realizowanych przez TORPOL traktorów nie widziałem. Może w Oslo przy budowie tramwaju ? Ale zobaczymy za rok w grudniu co warta jest firma.
2014-08-27 20:47:40 Autor: skandal
---.dynamic.chello.pl
Torpol Torpolem, niemniej jednak wszyscy piszący mają conajmniej nędzne pojęcie o czym piszą, żeby nie powiedzieć - żadne.

Biorąc plac budowy, wykonawcy odcinków brali również wszystko co zostało przygotowane a więc dokumentację remontu.

Co z tego, że ktoś może i miał jakiś harmonogram robót i pomysł jak to zorganizować, jak zaraz potem okazało się, że cała papierologia nadaje się głównie na srajtaśmę?

Notoryczne braki pozwoleń na roboty ze względu na papiery do chrzanu - to jest rzeczywistość tego kontraktu.

To wykonawcy walczyli żeby chociaż zacząć rozbiórki, w niektórych miejscach nawet wykonano jakieś drobne prace budowlane mimo braku pozwoleń - a więc wiele ryzykując.

Dlatego teraz to co się dzieje to jest desperackie ratowanie dupy głównie przez PLK, która zatwierdziła ten syf.
2014-08-27 21:14:39 Autor: inz
---.tarnow.mm.pl
300 dni dzielone na 70 km to jest 4,3 dnia na 1km toru, inaczej 233m toru na dzień, Jak oni tak liczą jak ty to nic dziwnego że się nie wyrabiają.... Analfabetyzm matematyczny?
2014-08-27 22:43:36 Autor: jaa
---.dynamic.chello.pl
w 5 godz.
2014-08-27 23:19:10 Autor: fbv
---.limes.com.pl
współczuję zespołom kontraktów nierzetelnych firm... odrzucić oferty nie możesz (to naprawdę niemożliwe czasem) a potem jakbyś się nie starał i ile nie pracował i tak wykonawca ma robotę w d....
2014-08-27 23:21:27 Autor: michał84
---.internetdsl.tpnet.pl
chyba 4,2 dnia na 1 km anie tak jak napisałeś.....
2014-08-28 00:28:01 Autor: matijas
---.ndi.com.pl
W artykule napisano, że Wykonawca pokryje koszty związane z komunikacją zastępczą. Czy dostali oni z PLKi dodatkowe środki na to? Bo przy liniach dwutorowych zazwyczaj nie występuje komunikacja w przetargu. Jeśli nie, to tylko pozostaje patrzeć jak przewoźnicy wydoją TORPOL :) zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem UTK mogą nawet podstawić taksówki :)
I jeszcze jedno pytanie, czy jednym z kryteriów w przetargu dla ww. zadania był też czas wykonania robót?
2014-08-28 07:02:36 Autor: fan
---.opera-mini.net
@Pendolinek ludzie nie siedzieli w domach przed monitorem komputera tylko brali łopaty i kopali doły lub usuwali wzniesienia bo jak po ulewie woda dostawała się do domostw z takiej góry to było źle. Tu widzę jest post o nazwie emeryt ale taki skromny bardzo i nie napisze bo za mało płacą emerytury :-)
2014-08-28 08:15:23 Autor: fan
---.opera-mini.net
@trepanowski stoi car w Helsinkach stoi. W Polsce długo by nie postał :-)
2014-08-28 08:43:04 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Torpol to dla mnie brzmi prawie tak jak taka jedna firemka od SU45 na końcu składu Retro ;-)
2014-08-28 09:43:13 Autor: Dudzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak rozumiem pracujesz w Torpolu i bronisz tego swojego bagienka.

Po co podpisywaliście umowę z datą koniec 2015 roku skoro "dokumentacja jest do bani"? Nie znacie PLK? Nie wiecie jak wygląda budowa linii kolejowej?
Zobowiązaliście się zrobić to do końca 2015 roku więc do pracy nieroby!!! Tysiące mieszkańców cierpi przez Wasze partactwo. Ciekawe co byś gadał gdybyś to Ty nie miał jak dojechać do pracy bo np. robotnicy remontujący ulice zasypaliby Ci na rok czasu górą piachu wjazd na podwórko i powiedzieli, że "dokumentacja była do dupy, nie nasza wina" po czym całymi dniami opieraliby się o łopatę?
A skoro nie potraficie wykonać inwestycji zgodnie z umową, to fora ze dwora i róbcie miejsce komuś kto potrafi to robić!!

Zaangażowanie (desperacją próbę ratowania sytuacji buahaha) wykonawcy widać najlepiej na odcinkach na których jest już pozwolenie na budowe. Żenada, syf, kiła i mogiła. Lokalsi już pisali jak to wygląda - o ile ktoś już się pojawi na placu budowy to praca wygląda jak w XIX wieku. Odmierzanie odległości kijkiem no prośba.

Ciężka przeprawa z administracją? Są odcinki na których nie złożyliście nawet wniosku o DUL. Co robiliście w biurze 1,5 roku lenie patentowane?? Kto Wam przeszkadzał, też PLK? A teraz to żenujące zamknięcie dwutorowe na zimę. Most na Liwcu w rok? Nie wstyd Wam? Jaką sobie renomę jako firmie wyrabiacie?

Powtórzę, DO ROBOTY LENIE!!! Pamiętajcie, że budujecie na wschodzie, a tam naród jest krewki. Jak w końcu Wasze partactwo przekroczy jego wytrzymałość (coraz bliżej tego) to nikt nie będzie się patyczkował. A gdy kilku robotników będzie miało pogruchotane kości i dyrekcja będzie musiała się o nich zatroszczyć to może wtedy wykonawca pójdzie po rozum do głowy.
2014-08-28 09:44:22 Autor: Dudzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Powyższy komentarz był do @skandal , myślałem że jego wpis się zacytuje.
2014-08-28 09:55:39 Autor: lady
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Człowieku,gdzie Twoja kultura osobista??? uważasz ,że przemoc rozwiąże problemy? dojazd do pracy utrudniony mówi się trudno, ja sobie radzę ,a Ty tylko biadolisz jak masz źle, proponuję sam się za robotę zabierz, Wykonawca nie od wczoraj działa w branży więc to ogarnie.
2014-08-28 10:01:08 Autor: Dudzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tam moja kultura osobista, gdzie ich profesjonalizm i "determinacja by ratować sytuację".
Umowa podpisana ponad 1,5 roku temu a oni bezczelnie przyznają, że mają już 13 miesięcy opóźnienia.
KOGO TUTAJ BRONIĆ?
2014-08-28 10:15:48 Autor: krewki z podlasia
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Dudzio, szkoda nerwów. W czerwcu Torpol wystąpi do PLK o kolejny aneks bo była "trudna jesień", potem "sroga zima" a na koniec "roztopy wiosną".

Prawdziwy dramat będzie jak kiedy w grudniu 2015 okaże się, że faktury za robotę są na poziomie 500 mln netto a 500 baniek trzeba będzie zwrócić unii. Zanim skołują nowe finansowanie rok nad rozebraną linią będzie hulał wiatr. A jak zbankrutuje wykonawca to i do 2018 nie udrożnią linii.

Poza tym potrzeba prawdziwej inteligencji, żeby rozebrać oba tory i mosty na strategicznej linii kolejowej, kiedy za wschodnią granicą hula wojna a w obwodzie kaliningradzkim co miesiąc ruskie "ćwiczą" inwazje.
2014-08-28 10:37:02 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A to ten cały TurPol czy jak mu tam faktycznie zamierza fizycznie rozebrać naraz oba tory aby traktorem łatwiej było jeździć po nasypie zamiast remontować jeden tor z wykorzystaniem drugiego? Gdyby istotnie tak było - no to nie potrzeba lepszego dowodu że te patałachy mają dwie lewe ręce.
2014-08-28 19:35:23 Autor: Ja
---.nat.student.pw.edu.pl
Pendolinek, 300 dni/70km = 4,2dnia/kilometr toru.
2014-08-28 20:31:43 Autor: sigi
---.dynamic.chello.pl
Dokumentacja nie była do chrzanu bo jej nie było wcale. Kontrakt jest w systemie "projektuj i buduj"
2014-08-29 15:46:36 Autor: kujawsko-pomorskie
---.satfilm.net.pl
Nie wiem jak to jest z tego typy inwestycjami, ale proszę zajrzeć tutaj-> http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=277060&page=47 ( sporo informacji i zdjęć, praktycznie świetna relacja z bieżącej wówczas inwestycji) i obejrzeć jak wyglądała rewitalizacja linii pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą. Trochę sie pomęczyliśmy jako korzystający z tego odcinka, ale wykonawca stanął na wysokości zadania i nawet główne prace ukończono przed czasem. Nie odbyło się oczywiście bez drobnych potknięć, ale efekt końcowy rekompensuje wszystko.
2014-08-30 09:50:51 Autor: viki
---.134.76.126
Dlaczego nikt się nie zatroszczy o pasażerów???? Już teraz do pracy z Małkini do Warszawy jadę 2 godz, a ile będę jechać po zamknięciu torów??? Czy kolej będzie także płacić za utratę zdrowia pasażerów??? Wcześniej czas jazdy wynosił 1godz 30 kilka minut, a płacąc co miesiąc prawie 340zł. za przejazd mamy prawo żądać co najmniej dobrych i ograniczonych w czasie max 2 godz. przejazdów. A może kolej dla pasażerów wynajmie mieszkania w Warszawie za cenę biletów!!!!
2014-09-01 18:00:26 Autor: skandal
---.dynamic.chello.pl
Do posądzających mnie o związki z Torpolem. Oświadczam że nie mam nic wspólnego z tą firmą. I proszę pohamować swoje wycieczki osobiste.
2014-09-03 13:01:22 Autor: AA
---.jelonki.robbo.pl
@ viki: jak widać, już powoli zaczyna się zacierać platformiana odpowiedzialność za ten burdel, gdyż królowa śniegu zapewne za swoje osiągnięcia szykuje się do Brukseli. Zmieni się minister, a potem w drugiej połowie przyszłego roku wsadzą na stołek znowu jakiegoś fachowca z Opus Dei i odpowiedzialność się całkowicie rozmyje.
Pasażer jest tylko dla nich zbędnym balastem.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5