Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na remont odcinka Zgierz – Ozorków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na remont odcinka Zgierz – Ozorków
fot. Kasper FiszerStacja Zgierz
Zarządca infrastruktury zawarł dziś umowy z województwem łódzkim i z konsorcjum, którego liderem jest ZRK DOM, na podstawie których finansowany i realizowany będzie remont linii nr 16 pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem. Wbrew pierwotnym planom inwestycja będzie przeprowadzona dzięki dotacji z RPO WŁ. Dofinansowanie wynosi ok. 143 mln zł przy całkowitej wartości projektu sięgającej 212 mln zł.

PKP PLK zawarły dziś w Łodzi dwie umowy, które umożliwią realizację zapowiadanych robót na linii kolejowej nr 16 Łódź-Widzew – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków. Pierwsza z nich dotyczy dofinansowania inwestycji środkami z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Druga zaś to kontrakt z wykonawcą prac – konsorcjum, którego liderem jest zależna od PKP PLK spółka Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania.

Schreiber: Współpraca samorządu z rządem przynosi realne efekty

Jednoczesne podpisanie obu dokumentów wynikało ze zmiany sposobu finansowania dwóch przedsięwzięć inwestycyjnych w regionie łódzkim. Pierwotnie środki RPO miały bowiem pozwolić na dokończenie przerwanej w latach 90. zeszłego stulecia budowy stacji Łódź Kaliska. Ostatecznie jednak koszty tamtego projektu zostaną pokryte z budżetu państwa, a uwolnione środki mogły zostać przeznaczone na remont fragmentu trasy do Kutna.

Jak podkreślał Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego, dzięki temu nie było konieczności rezygnacji z któregoś z tych ważnych przedsięwzięć. – To przykład dobrej współpracy samorządu z rządem, w tym przypadku ze spółką skarbu państwa, jaką jest PKP PLK – mówił. O dużym znaczeniu inwestycji dla mieszkańców przekonywał natomiast Zbigniew Rau, wojewoda łódzki, który podawał przykład studentów dojeżdżających z Ozorkowa do Łodzi albo mieszkających w Zgierzu, a pracujących w Ozorkowie, którzy skorzystają na remoncie.

Merchel: 120 km/godz. to więcej, niż się wydaje: zysk czasowy 15 mon.

Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, zwracał natomiast uwagę, że finansowana ze środków regionalnych inwestycja uzupełnia realizowaną ze środków krajowych przebudowę odcinka Ozorków – Łęczyca. Zauważył także dużą rolę kolei regionalnej. – Dziś na omawianym odcinku jeździmy 60 – 90 km/godz. Po remoncie pociągi przyspieszą do 120 km/godz. Wydaje się, że, że to niedużo, ale poprawa parametrów przełoży się na skrócenie czasu jazdy z Kutna do Łodzi o 15 minut – zapowiedział. Dodał także, że inwestycja zakłada zwiększenie przepustowości dzięki odbudowie mijanki Zgierz Północ.

Wartość podpisanego dziś kontraktu z wykonawcą to ponad 173 mln zł netto (przeszło 212 mln zł brutto). Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego przekracza 143 mln zł. Poza ZRK DOM w skład konsorcjum wykonawczego wchodzą również Elester-PKP, ZPH ATE, Alusta i E=R=G Polska.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Pasażer

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Kasper Fiszer 04 lipca 2025

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Pasażer

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Kasper Fiszer 04 lipca 2025

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij