W II kwartale 2013 r. punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wyniosła 92,13 proc. wobec 92,75 proc. w I kwartale tego roku. Średni czas opóźnień pociągów z włączeniem opóźnień do 5 minut wyniósł 8 minut 46 sekund, co stanowiło poprawę wyników w stosunku do I kwartału, kiedy gdzie opóźnienia wynosiły średnio 11 minut 50 sekund – podał Urząd Transportu Kolejowego.
Najniższy wskaźnik punktualności w II kwartale 2013 r. uzyskała spółka PKP Intercity. Wyniósł on 85,98 proc. i był sporo niższy od wyniku z I kwartału. Wówczas punktualność pociągów przewoźnika dalekobieżnego z Grupy PKP ukształtowała się na poziomie 88,52 proc. Niewiele lepszy wynik od PKP Intercity zanotowała spółka Koleje Śląskie – 86,47 proc. Oznacza to jednak poprawę o niecały punkt procentowy wobec wyniku za okres pierwszych trzech miesięcy tego roku. Poza tymi dwoma przewoźnikami jeszcze tylko Koleje Mazowieckie miały wynik gorszy od 90 proc. W II kwartale 2013 r. było to 87,14 proc. wobec 89,25 proc. z I kwartału tego roku.
Najlepiej w tej klasyfikacji wypadła tradycyjnie Warszawska Kolej Dojazdowa (WKD), której pociągi w II kwartale tego roku miały punktualność na poziomie 99,58 proc. (99,02 proc. w I kwartale). Drugie miejsce zajęła spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście z wynikiem 98,8 proc. Na podium znalazł się jeszcze niemiecki przewoźnik UBB GMBH uzyskując wskaźnik punktualności na poziomie 98,48 proc.
UTK podje również, że największy odsetek stanowiły zarówno w I jak i II kwartale pociągi opóźnione do 5 minut, odpowiednio 69,3 proc. i 67,7 proc. Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie w obu kwartałach 755 tysięcy tras, przy czym odwołali 1116 pociągów, z czego 532 (47,7 proc.) stanowiły pociągi odwołane w II kwartale.
Szczegółowe wyniki znajdują się tutaj.