W IV kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów towarowych wyniosła do 38,3%. To nieznaczna poprawa w porównaniu z IV kwartałem 2015 r. Wtedy punktualnych było 35,3% składów towarowych – podaje Urząd Transportu Kolejowego.
Punktualność w IV kwartale 2016 r. spadła względem poprzedzającego kwartału, w którym wyniosła 41,5%. W porównaniu z III kwartałem 2016 roku średni czas opóźnień pociągów towarowych zwiększył się z poziomu 465 minut do 509 minut (zmiana o 9,5%).
Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej 120 minut, łącznie 73,9%. W poprzednim kwartale było to 71,4%. Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w IV kwartale 2016 roku blisko 117,4 tys. tras, a w III kwartale 2016 roku blisko 111,8 tys. tras (wzrost o 5,0%). W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi odwołali 6 358 pociągów.
Według zebranych już danych za cały rok, punktualność w poszczególnych kwartałach 2016 roku wyniosła odpowiednio 41,79%, 43,21%, 41,50% i 38,28%. Sukcesywnie rosła liczba odwołanych pociągów – w I kwartale było to 1 792 pociągów, następnie 4 581, 5 297 i 6 358 pociągów w IV kwartale.
Opóźnienia były o 10 do 15 punktów procentowych większe w przewozach międzynarodowych niż krajowych. W przewozach towarowych opóźnienia w zdecydowanej większości są większe niż 120 minut. Więcej danych można znaleźć
na stronie UTK. Natomiast o punktualności przewozów pasażerskich
piszemy tutaj.