NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pudła ICx będą powstawać w Polsce (aktualizacja)

| jm/ms, Rynek Kolejowy 16.06.2015 341

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-16 11:42:37 Autor: go 45
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pudła ze stali...
2015-06-16 11:54:04 Autor: pesasasasa
---.play-internet.pl
Pesa Dart?
2015-06-16 11:54:58 Autor: Skandal
---.free.aero2.net.pl
Oczywiście każda nowa inwestycja tylko w Polsce A. Dlaczego w woj. warmińsko-mazurskim nic takiego nie powstanie.
I z czego się cieszycie zatrudnią grupkę 100 osobową a wpływy z podatków popłyną za granicę, bo przecież tego typu inwestycje w Polsce są zwolnione z podatków.
2015-06-16 12:11:09 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Skandal

Wpływy z podatków popłyną zagranicę, piszesz waść? A może zyski? A może do ciebie to wszystko jedno, bo tak czy owak niczego nie rozumiesz, a tylko powtarzasz internetowe brednie? Gdzie masz taki przepis, że tego typu inwestycje zwolnione są z podatków? Słyszałeś o podatkach lokalnych? I o jeszcze innych zobowiązaniach?
2015-06-16 12:24:57 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl

leemc
Jakie "duże prędkości", skoro jego Vmax ma wynosić 250km/h? Wg UIC KDP zaczyna się powyżej 250km/h.
2015-06-16 12:41:16 Autor: Janka
---.free.aero2.net.pl
KDP to wszystko powyżej 199 km/h
2015-06-16 12:47:32 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
O proszę, piękny news!
2015-06-16 12:48:32 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Sto nowych miejsc pracy...z pensją tysiąc pińćset na rękę!!
2015-06-16 12:52:16 Autor: heh
---.ssp.dialog.net.pl
Berlin / Potsdam, Germany, 2011-May-09

"This is a good day for the Germany economy. The trainsets, from their body shells through their final assembly, will be made entirely in Germany. This order will safeguard thousands of jobs, including many in the mid-sized supplier industry," explained the Federal Minister of Transport, Building and Urban Development, Dr. Peter Ramsauer. "

;)
2015-06-16 12:57:40 Autor: zibi
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
komentarze na poziomie niskim jak i umysł dyskutujących . A ten od SKANDALI to mamy technologię spawania 3D i dalej zakład Bombardiera znajduje się na terenie byłego PA-FA-WAGU od 20 lat kumasz
2015-06-16 13:10:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
"na produkcję do 300 składów pociągów nowej generacji,"

Czekamy na zamówienie podobnej wielkości dla kolei w Polsce.

Nie musi być ICx wystarczy coś do połączeń krótko i średniodystansowych.
2015-06-16 13:37:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
"nowoczesny system spawania laserowego 3D, który do tej pory działał tylko w niemieckiej filii produkcyjnej koncernu." - tzn. w Zgorzelcu za Odrą, czyli tzw. Görlitz ?
Kanadyjski Bombardier wydaje się firmą solidniejszą i bardziej uczciwą niż Alstom (łapówki w całej UE) i Siemens (piękna tradycja podczas III Reichu, monopolizacja w wielu branżach w UE), ale to tylko moje subiektywne odczucia.
2015-06-16 13:37:19 Autor: koństruktor
---.play-internet.pl
Dobra wiadomość! Cieszy fakt, że będziemy mieli technologię nowoczesniejsza niż spawanie przesel mostów w Bydgoszczy.
2015-06-16 13:47:09 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Kflik

Zgadzam się. Aczkolwiek ostatnie 8-9 lat pokazuje, że podobny efekt można uzyskać stopniowo. W tym czasie zakupiono ponad 200 nowych EZT i prawie 200 SZT wyprodukowanych w Polsce. Inna sprawa, że lepiej by było aby pojazdy były bardziej zunifikowane, a to łatwiej osiągnąć dużymi zamówieniami.
2015-06-16 14:38:47 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Wreszcie przyznano, bez ogródek że składanie w polsce będzie tańsze...no właśnie! Ile polski robotnik dostanie za wykonanie tej samej pracy co jego niemiecki kolega? Pięć razy mniej? Cztery razy mniej?
@ Stefan Banderą...
Z tym Siemensem i trzecim rajchem to trochę przegiąłeś...wszak powszechnie wiadomo, że niemiecki przemysł dostał technologicznego kopa podczas II wojny (i dlatego jest na takim poziomie na jakim jest) i w zasadzie wszystkie dzisiejsze niemieckie i nie tylko firmy są w pewnym sensie powiązane z tamtym reżimem i epoką i nic na to nie poradzimy:
Siemens
Hugo Boss
Bosh
Junkers
Porsche
Itd..
2015-06-16 15:09:43 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
Nasz zachodni sąsiad, to kraj z niezwykle ciekawym transportem szynowym, pod każdym względem.
300 nowych szybkich ICx robi dobre wrażenie. Ta unifikacja taboru powinna przynieść korzyści, oszczędności, jednak jeżeli producentowi podwinęła by się noga i byłyby jakieś wady konstrukcyjne czy materiałowe, to skutek byłby odwrotny. Sądzę że Niemcy na to sobie nie pozwolą. Co do produkcji we Wrocławiu w dawnym "PAFAWAG - u", to tylko trzeba się z tego cieszyć że będzie kontynuowana produkcja tego do czego ten dawny zakład był utworzony, a nie np. produkcja foremek do ciast, placków, tortów, sprzętu ogrodniczego, w postaci łopat, kopaczek i innych dziwnych rzeczy, w zakładach wytwórni sprzętu komunikacyjnego, co się zdarzało w niektórych, aby tylko przetrwać najgorszy czas dekoniunktury na rynku, tak było i nie było innego wyjścia.
2015-06-16 17:26:00 Autor: Głos z USA
---.56.13.231
Przynajmniej będzie praca dla Polaków. 1200 na rękę to przy 160 godzinach te 2 dolary na godzine wyjdzie. Pożycza 0,20 centów i paczka 2 galony lodów jak znalazł.
2015-06-16 19:35:35 Autor: xmen73
---.prabuty.mm.pl
@Skandal

A ja tam się cieszę, że w Warmińsko- Mazurskim nie ma większego przemysłu.
Chociaż w tej części kraju można oddychać czystym powietrzem, cieszyć się lasami i w miarę czystymi jeziorami. Niestety polska hołota tego nie potrafi uszanować i docenić (kupa śmieci w lasach, jeziorach, rzekach).
2015-06-16 20:21:22 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
Każde zwiększenie produkcji cieszy ale to wciąż mało. Na ten moment produkcja Pafawagu ogranicza się tylko do samych pudeł lokomotyw, tzn. zespawaniu blach oraz wycięciu otworów na drzwi. Po czym takie pudło opuszcza zakład na ciężarówce. Gdzie te czasy kiedy fabrykę opuszczały o własnych siłach całe pociągi?
2015-06-16 20:52:19 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post kali74:
"Wreszcie przyznano, bez ogródek że składanie w polsce będzie tańsze...no właśnie! Ile polski robotnik dostanie za wykonanie tej samej pracy co jego niemiecki kolega? Pięć razy mniej? Cztery razy mniej?
@ Stefan Banderą...
Z tym Siemensem i trzecim rajchem to trochę przegiąłeś...wszak powszechnie wiadomo, że niemiecki przemysł dostał technologicznego kopa podczas II wojny (i dlatego jest na takim poziomie na jakim jest) i w zasadzie wszystkie dzisiejsze niemieckie i nie tylko firmy są w pewnym sensie powiązane z tamtym reżimem i epoką i nic na to nie poradzimy:
Siemens
Hugo Boss
Bosh
Junkers
Porsche
Itd.. "
Wreszcie przyznano? Wie to chyba każdy, kto ma jakie takie pojęcie o poziomie płac w danym kraju i sile nabywczej pieniądza. Polak dostanie pewnie trochę więcej niż Niemiec, tyle że w PLN. Czyli nominalnie 4 razy mniej, a realnie 2 razy mniej (bo tam poziom cen jest przeciętnie 2-krotnie wyższy).

PS Ciągotki Stefana do III Rzeszy nic, a nic mnie nie dziwią. To nikt inny jak idola Stefana b. (czyli Korwin) pochwala Adolfa za 3 razy niższe podatki, a tak w ogóle to nie ma przecież żadnych dowodów na to, że Fuehrer wiedział o holokauście.
2015-06-16 22:23:41 Autor: Eurostar
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post go 45:
"Pudła ze stali..."
Aluminium. Nie wiem czy Bombardier w ogóle robi jeszcze jakieś pudła ze stali. Teraz rządzą aluminiowe płyty warstwowe, te 100 nowych zatrudnionych będzie odwalać robotę 500 ludzi pracujących wg tradycyjnych technologii przy spawaniu kratownicy ze stali. W Chorzowskim Alstomie już od kilku lat głównie aluminium spawają na maszynach.
2015-06-16 22:42:02 Autor: Eurostar
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post Skandal:
"Oczywiście każda nowa inwestycja tylko w Polsce A. Dlaczego w woj. warmińsko-mazurskim nic takiego nie powstanie.
I z czego się cieszycie zatrudnią grupkę 100 osobową a wpływy z podatków popłyną za granicę, bo przecież tego typu inwestycje w Polsce są zwolnione z podatków."
A Stadler Siedlce to Polska A czy B ? Patrząc na mapie to raczej B.
2015-06-16 22:44:31 Autor: iga
---.pl
A Simens - niemiecki ................ Więc zyski do niemiec pójdą , a ochłap ( czyli Polska za grosze zrobi ). Oni wiedzą co robią .
2015-06-16 23:51:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Ponawiam pytanie: Görlitz?

@Malopolanin
Dobrze, że stałeś się moim adwokatem.
@xmen
Na Warmii i Mazurach nie ma rzek.
2015-06-17 11:37:17 Autor: qwertz
---.dyn.telefonica.de
Do wszystkich doktorów ekonomii na tym forum. Czy musicie zawsze krytykować jeśli jakaś zagraniczna firma zapowiada inwestycje w Polsce.? Czy zdajecie sobie sprawę z tego, jesli cały obcy kapitał nagle w jednej chwili zostałby wycofany z Polski. Czy macie pojęcie o tym, że chyba w każdym kraju europejskim można inwestycję odpisać od podaku. Także polskie firmy mogą inwestycję odpisać od podatku, którą inwestują w Niemczech lub w innym kraju. Czy to na prawdę źle, że Polacy dostaną pracę i podatek od swojego dochodu będą płacić w Polsce. Ekomomii nauczył was pan prezes i prezydent elekt.
2015-06-17 12:38:53 Autor: zeus04
---.133.22.13
@qwertz:
Ja się cieszę z każdej inwestycji i oby takich więcej :) Jednak to nie wystarczy. Ryszard Petru przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich w programie TVP-INFO pt. "Gość poranka" z 29 kwietnia 2015 roku:
http://www.tvp.info/19586383/29042015-0745
Od 3:15:
Czy On Twoim zdaniem też chciał się przypodobać prezesowi i prezydentowi elektowi?
Róbmy swoje, a personalne problemy polityków - zwłaszcza ostatnio tonącej tratwy "obywatelskiej"- zostawmy im samym... :)
2015-06-18 22:32:09 Autor: tdi
---.dynamic.mm.pl
Nie siej takich plotek, zarobki we Wrocławskim Bombardierze są znacznie wyższe.
2015-08-02 16:47:56 Autor: anon
---.internetia.net.pl
owszem, tysiąc pińcet, jakoś tyle tygodniowo zarabia spawacz we wrocławskim zakładzie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5