Partnerzy serwisu:
Biznes

Przyszłość korytarza południowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 30 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przyszłość korytarza południowego
- Azja Centralna ma potencjał transportowy. To nie tylko są państwa na trasie z Europy do Azji ale również coraz większe i bardziej interesujące rynki. Niestety transport towarowy został w regionie zdominowany przez przedsiębiorstwa drogowe. Powinno to nas zachęcić do dalszego rozwijania korytarza południowego (projekt TRACECA) – twierdzi Daniel Giblin, partner EC Harris

Konieczna jest poprawa stanu infrastruktury oraz zwiększenie efektywności systemów transportowych we wszystkich państwach regionu. Działaniom idącym w tym kierunku musi towarzyszyć również poprawa bezpieczeństwa oraz tworzenie centrów logistycznych, które pozowolą na sprawy transport z wykorzystaniem różnych środków transportu oraz ułatwią powiązania z europejską siecią TEN-T.

- W pierwszej kolejności należy zająć się regulacjami i otoczeniem prawnym. Uproszczenie i ułatwienie procedur, wprowadzenie w życie przepisów ułatwiających inwestycje w systemie PPP oraz określenie przez rządy narodowych priorytetów w inwestycjach infrastrukturalnych jest kluczowe – dodaje Giblin.

Zdaniem eksperta kolejnym krokiem powinno być wybranie konkretnych projektów, który dają największą nadzieję na zwrot inwestycji. Za szczegółową ich oceną oraz analizą ryzyk powinno pójść przygotowanie studiów wykonalności. Kolejnym trzecim krokiem powinny być działania prowadzące do zapewnienia finansowania inwestycji, w szczególności przy wykorzystaniu kapitału prywatnego.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UE: Normlany tor do Lwowa i Kiszyniowa koniecznością

Infrastruktura

UE: Normlany tor do Lwowa i Kiszyniowa koniecznością

Redakcja 15 lipca 2023

Jaki będzie przebieg korytarza Polska - Węgry - Adriatyk?

Biznes

Jaki będzie przebieg korytarza Polska - Węgry - Adriatyk?

lk, jm, Rynek Kolejowy 10 lutego 2016

Indie: 975 mln dolarów na korytarz transportowy

Śšwiat

Indie: 975 mln dolarów na korytarz transportowy

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy, 25 lipca 2011 25 lipca 2011

Zobacz również:

UE: Normlany tor do Lwowa i Kiszyniowa koniecznością

Infrastruktura

UE: Normlany tor do Lwowa i Kiszyniowa koniecznością

Redakcja 15 lipca 2023

Jaki będzie przebieg korytarza Polska - Węgry - Adriatyk?

Biznes

Jaki będzie przebieg korytarza Polska - Węgry - Adriatyk?

lk, jm, Rynek Kolejowy 10 lutego 2016

Indie: 975 mln dolarów na korytarz transportowy

Śšwiat

Indie: 975 mln dolarów na korytarz transportowy

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy, 25 lipca 2011 25 lipca 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5