NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Przewozy PKP Cargo wciąż spadają bardziej niż rynek

| Jakub Madrjas 30.04.2020 183

Przewozy PKP Cargo wciąż spadają bardziej niż rynek
Fot. PKP Cargo
Praca przewozowa wykonana przez Grupę PKP Cargo w marcu 2020 roku wyniosła 1,9 mld tkm i była wyższa od osiągniętej w lutym br. o 5,8 proc. Jednak jeszcze w marcu 2019 roku było to 2,4 mld tkm.
PKP Cargo podało swoje wybrane wyniki przewozowe za poprzedni miesiąc. Podobnie jak poprzednio, przewoźnik podał dane w ujęciu miesiąc do miesiąca, co pozwoliło mu wykazać wzrost pracy przewozowej o 5,8 procent. Marzec jest dłuższy od lutego o dwa dni (6,8%). Ze względu na sezonowość przewozów, bardziej miarodajne jest jednak porównanie wyniku rok do roku. A w marcu 2019 roku grupa wykonała praca na poziomie ok. 2,4 mld ton, więc aż o 1/4 większą. 

Jak to wygląda na tle rynku? Jak podał UTK, praca przewozowa na kolei w marcu 2020 roku wyniosła 4,4 mld tonokilometrów, co oznacza mniej niż rok wcześniej o 14,3% - PKP Cargo straciło zatem udziały w rynku. W sumie w okresie styczeń-marzec 2020 roku Grupa PKP Cargo przewiozła na krajowym rynku 21,5 mln ton towarów (-17,3 proc. r/r), a praca przewozowa wyniosła 5,3 mld tkm (-19,4 proc. r/r).

W obliczu pandemii COVID-19, wzrost przewozów miesiąc do miesiąca jest jednak rzeczywiście dobrą wiadomością. Oznacza bowiem, że sytuacja mniej uderzyła w przewozy towarów, niż pasażerów (tu wystąpił spadek aż o 37% rok do roku). W tym ujęciu, przewozy na poziomie Grupy PKP Cargo na poziomie 7,4 mln ton towarów oznaczają wzrost o 1,8 proc względem lutego. Odnotowano zwiększone miesiąc do miesiąca przewozy: kamienia, żwiru i wapna (+24,3 proc.), rudy (+55,9 proc.), cementu (+44,7 proc.) oraz towarów z segmentu inne artykuły chemiczne (+8,2 proc.) - podał przewoźnik. 

– Niewątpliwie wyniki przewozowe w marcu byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie wybuch epidemii koronawirusa. Część przedsiębiorstw w Polsce i za granicą już wtedy zaczęła mieć problemy, ograniczała produkcję, a przez to i zamówienia na kolejowe usługi transportowe – skomentował Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44674)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44674)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5