NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewoźnicy przeciw nowym stawkom

| jm, Rynek Kolejowy 04.04.2013 115

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-04-04 11:51:07 Autor: masala
---.zory.vectranet.pl
PKP Cargo chyba stawki pasują bo w artykule ani słowem o drugim przewoźniku towarowym w Europie :-)
2013-04-04 12:29:21 Autor: kentox
---.205.59.175.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O jojoj! Przewoźnicy prywatni znowu płaczą! Cieeeekawe co zrobi Dyl ...?? Może być wesoło.
2013-04-04 15:49:40 Autor: cwany
---.ksiezyc.pl
@kentox
Co Ciebie boli płacz przewozników!? Pasuje jak bankrut doi ile mu tylko pasuje z firm
co jeszcze coś wożą i ludzie mają pracę?Zasrany w swoim burdelu monopolista nie robi nic.Jedyne co,to najprościej stawki do góry i dorżnąć firmy! A i jeszcze zwijać tory
,a z oszczędności za 2 lata zwinąć następne tory i znów podnieść stawki.Brawo PLK!
2013-04-04 19:07:53 Autor: Zmiennik Arona
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@cwany:

Zobacz ile doi za dostęp do torów Infra SILESIA S.A. (spółka której właścicielem jest DB Schenker Rail Polska, która narzeka na zbyt wysokie stawki PKP PLK): http://www.infrasilesia.pl/pdf/Cennik2013IS.pdf .
A teraz spójrz na cennik PKP PLK:
- aktualny cennik: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Cennik_2012_2013/Cennik_2012-13.pdf ,
- propozycja cennika: http://www.rynek-kolejowy.pl/foto/files/projekt_stawek_jednostk__oplaty_podst__PKP_PLK_S_A__na_RJP_2013-14.pdf .

Stawki PKP PLK przy stawkach tego prywaciarza (Infra SILESIA S.A.) to \"wielka promocja\". Mimo bardzo wysokich stawek po torach Infra SILESIA S.A. coś jeździ, a po torach PKP PLK, mających kilkukrotnie mniejsze stawki niż Infra SILESIA S.A., przewozy mają nagle zmaleć z powodu wzrostu stawek, a nie z powodu koniunktury na towary, które kolej i tak wozi najtaniej? Wiesz za ile średnio kolej wozi 1 t węgla z LW Bogdanka do W-wa Okęcie (EC Siekierki)? W ostatnim przetargu PGNiG Termika było to 11 PLN netto za 1 tonę. Transport samochodowy woził by za ponad 30 PLN netto za 1 tonę (zakładając zestaw 40 ton, 25 ton ładowności, naczepa wywrotka i 2 PLN netto za wozokilometr). Udział stawek PKP PLK w przewozie 1 tony węgla (pociąg ładowny 2900 ton brutto + pociąg pusty 800 ton brutto) na odcinku Jaszczów - W-wa Okęcie - Jaszczów to około 4 PLN. I teraz podwyżka PKP PLK o 1-2 PLN na tonie miała by spowodować załamanie przewozów kolejowych?! Przecież wtedy przewóz 1 tony węgla koleją na odcinku Jaszczów - W-wa Okęcie kosztował by 12-13 PLN netto (a nie 11 PLN netto), a samochodowy transport woził by po ponad 30 PLN netto 1 tonę. Wzrost stawek PKP PLK nawet o 100 % spowodował by, że kolej woziła by 1 tonę węgla za 15 PLN netto.

Reasumując stawki dostępu do torów PKP PLK powinny rosnąć, przy czym dla składów całopociągowych te wzrosty powinny być jak największe, a dla przewozów rozproszonych (pociągi złożone z grup wagonów, pojedynczych wagonów) te wzrosty powinny być jak najmniejsze (albo żadne, może wzrost inflacyjny). Nowa propozycja cennika PKP PLK tego nie uwzględnia (wszystkie przewozy towarowe traktuje się po równo), ale może kolejne edycje cenników PKP PLK rozróżnią stawki na składy całopociągowe oraz na pociągi wożące grupy wagonów w wielu relacjach. A słaba kondycja finansowa polskich przewoźników kolejowych towarowych to efekt ostrej cenowej konkurencji między sobą (jazdy po kosztach, niskie marże, bo nikt nie chce stracić swojego udziału na rynku przewozów kolejowych na rzecz konkurenta kolejowego), a nie wysokich stawek za dostęp do torów.
2013-04-04 19:48:56 Autor: gość
---.152.146.167.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Tak, tak, niech podnoszą ceny za dostęp do infrastruktury, skutki ostatniej podwyżki widać obecnie na torach, jeździ o połowę mniej pociągów niż przed, jak PLK znowu podniesie ceny to pewnie zostanie połowa z tej połowy, a co będzie po następnej podwyżce? Pewnie pustka. Ale będzie za to powód do likwidacji kolejnych tysięcy kilometrów linii, po których nic nie będzie jeździć. Bo chyba tak naprawdę o to w tym wszystkim chodzi. Czyż nie?
2013-04-04 22:30:24 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I koniecznie jeszcze trzeba wprowadzić opłatę dworcową. Przecież ktoś również musi utrzymać to całe towarzystwo wzajemnej adoracji, które schowało się pod szyldem PKP SA.
2013-04-04 22:36:05 Autor: Xoov
---.hstl4.put.poznan.pl

Xoov
Najpierw niech umożliwią dostosowanie brutta w ramach jednego rocznego zamówienia.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5