Partnerzy serwisu:
Biznes

Przetargu na obsługę linii kolejowych na Kujawach i Pomorzu wciąż nie ma

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przetargu na obsługę linii kolejowych na Kujawach i Pomorzu wciąż nie ma
Fot. UMWK-P
W czerwcu zakończyły się konsultacje rynkowe prowadzone przez urząd marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego przed ogłoszeniem przetargu na wykonanie połączeń pasażerskich od grudnia 2021 roku do roku 2030. Niepokojące jest to, że przetarg wciąż się nie pojawił.

Sporo o przetargu, podzielonym na mnóstwo pakietów linii, pisaliśmy już na łamach "Rynku Kolejowego". Konsultacje, które go dotyczyły, przeprowadzone z wszystkimi zainteresowanymi stronami, urząd marszałkowski prowadził w pierwszej połowie czerwca. Wiadomo już m.in., że będzie możliwe składanie ofert na jeden lub kilka pakietów linii, przy czym premiowane będzie rozwiązanie tańsze w całości dla Urzędu. Ustalono metodę rocznej waloryzacji stawki za przewozy. Na część przedstawionych zagadnień (jest ich łącznie 88) urząd nie ma jeszcze odpowiedzi, obiecując rozważenie propozycji przewoźników (link do efektów konsultacji znajduje się tutaj).

Pomimo przeprowadzenia konsultacji rynkowych, wciąż nie ma przetargu na wykonywanie przewozów, co skaże ewentualnych chętnych do obsługi linii wykonawców do wielkiego pośpiechu w przygotowaniu oferty, a później, w razie wygranej, taboru i załóg. Ostatni raz planowano jego ogłoszenie w... kwietniu 2021. Mimo to urząd uważa, że proces wyłaniania przewoźnika trwa, choć przetargu nie ma.

– Wyłonienie przewoźnika lub przewoźników pasażerskich połączeń kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem od grudnia 2021 roku jest w toku – napisała Beata Krzemińska, podsyłając link do informacji prasowej, którą urząd opublikował w końcu maja, kiedy opublikowano założenia planowanego przetargu i wspólnego wojewódzkiego biletu.

– Zakończyliśmy jeden z etapów tego postępowania: konsultacje rynkowe z przewoźnikami – dodaje Beata Krzemińska, podsyłając jawny link z wnioskami z nich.

Pomimo zadanych pytań nie dowiedzieliśmy się, kiedy możemy spodziewać się przetargu. Urząd nie odpowiedział także na nasze pytanie dotyczące tego, czy jego bardzo późne ogłoszenie nie będzie stanowić trudności w uruchomieniu przewozów w grudniu 2021 roku.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Prawo i polityka

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Jakub Madrjas 24 października 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Prawo i polityka

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Jakub Madrjas 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5