NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przetargu na obsługę linii kolejowych na Kujawach i Pomorzu wciąż nie ma

| Michał Szymajda 14.07.2021 2,9k

Przetargu na obsługę linii kolejowych na Kujawach i Pomorzu wciąż nie ma
Fot. UMWK-P
W czerwcu zakończyły się konsultacje rynkowe prowadzone przez urząd marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego przed ogłoszeniem przetargu na wykonanie połączeń pasażerskich od grudnia 2021 roku do roku 2030. Niepokojące jest to, że przetarg wciąż się nie pojawił.
Sporo o przetargu, podzielonym na mnóstwo pakietów linii, pisaliśmy już na łamach "Rynku Kolejowego". Konsultacje, które go dotyczyły, przeprowadzone z wszystkimi zainteresowanymi stronami, urząd marszałkowski prowadził w pierwszej połowie czerwca. Wiadomo już m.in., że będzie możliwe składanie ofert na jeden lub kilka pakietów linii, przy czym premiowane będzie rozwiązanie tańsze w całości dla Urzędu. Ustalono metodę rocznej waloryzacji stawki za przewozy. Na część przedstawionych zagadnień (jest ich łącznie 88) urząd nie ma jeszcze odpowiedzi, obiecując rozważenie propozycji przewoźników (link do efektów konsultacji znajduje się tutaj).

Pomimo przeprowadzenia konsultacji rynkowych, wciąż nie ma przetargu na wykonywanie przewozów, co skaże ewentualnych chętnych do obsługi linii wykonawców do wielkiego pośpiechu w przygotowaniu oferty, a później, w razie wygranej, taboru i załóg. Ostatni raz planowano jego ogłoszenie w... kwietniu 2021. Mimo to urząd uważa, że proces wyłaniania przewoźnika trwa, choć przetargu nie ma.

– Wyłonienie przewoźnika lub przewoźników pasażerskich połączeń kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem od grudnia 2021 roku jest w toku – napisała Beata Krzemińska, podsyłając link do informacji prasowej, którą urząd opublikował w końcu maja, kiedy opublikowano założenia planowanego przetargu i wspólnego wojewódzkiego biletu.

– Zakończyliśmy jeden z etapów tego postępowania: konsultacje rynkowe z przewoźnikami – dodaje Beata Krzemińska, podsyłając jawny link z wnioskami z nich.

Pomimo zadanych pytań nie dowiedzieliśmy się, kiedy możemy spodziewać się przetargu. Urząd nie odpowiedział także na nasze pytanie dotyczące tego, czy jego bardzo późne ogłoszenie nie będzie stanowić trudności w uruchomieniu przewozów w grudniu 2021 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5