NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Przetarg na zestawy push-pull dla PKP Intercity jeszcze w 2020 roku?

| Michał Szymajda 17.08.2020 147

Przetarg na zestawy push-pull dla PKP Intercity jeszcze w 2020 roku?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, powiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową, że istnieje szansa na rozpisanie przetargu na piętrowe zestawy push-pull jeszcze w 2020 roku.
– Chcielibyśmy ogłosić przetarg na zestawy push-pull jak najszybciej. Nie wykluczam, że będzie to w tym roku" – powiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Dodał, że konkretny termin ogłoszeniu przetargu zostanie podany po zakończeniu dialogu technicznego, który z producentami trwa od lipca. Na pewno zainteresowanie dostawą takich zestawów wykazała Pesa, która ma już za sobą produkcję push-pulli dla Kolei Mazowieckich.

– Dialog techniczny jest pewnym wstępem do przetargu. Ma za zadanie m.in. pokazać, na ile zmienia się w różnych obszarach innowacyjnych tabor – dodał Marek Chraniuk.

Zestawy dla intercity mają być 7 wagonowe. Ma się w nich pomieścić 800 pasażerów na miejscach siedzących. W wagonie sterowniczym ma się znaleźć przestrzeń dla rowerzystów, niepełnosprawnych, przedział dla rodziców z dziećmi, jeden z wagonów będzie klasy pierwszej a pozostałe klasy 2. Prawdopodobnie w przetargu PKP Intercity będzie wymagało przystosowania zestawów do kursowania z prędkością 200 km/h. Lokomotywa prowadząca dwukierunkowy pociąg ma być już wielosystemowa, przynajmniej na 3 kV DC i 25 kV AC. Ma być homologowana w Czechach.

Podstawową trasą dla pociągów ma być Warszawa – Łódź. Ale pojazdy o dużej pojemności mogą przydać się przewoźnikowi także latem, np. do obsługi połączenia nad morze. Zestawy push-pull z powodzeniem w takiej roli wykorzystują Koleje Mazowieckie, choć w tym roku Pociąg Słoneczny nad morze nie pojechał z uwagi na sytuację pandemiczną.

Więcej o projekcie zakupu zestawów push-pull dla PKP Intercity piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44659)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44659)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5