Zarząd infrastruktury komunalnej i Transportu w Krakowie ogłosił przetarg na rozbudowę linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju II B (ul. Lipska – ul. Wielicka) wraz z układem drogowym w Krakowie.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie rozbudowy linii tramwajowej KST etap II B wraz z układem drogowym (ul. Lipska - ul. Wielicka) w Krakowie”. Zakres zadania obejmuje m.in. na rozbudowę ulicy Saskiej z przebudową skrzyżowania z ulicami Kuklińskiego i Lipską, przebudowę skrzyżowania ul. Wielickiej z ul. Prokocimską, rozbudowę ul. Żołnierskiej wraz z rozbudową linii tramwajowej KST . Zadanie musi zostać wykonane do 15 września 2015 r. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe w wysokości 900.000 zł. Kryterium oceny oferty jest najniższa cena. Zamawiający po dokonaniu oceny ofert w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przeprowadzi aukcję elektroniczną pod warunkiem, że złożono co najmniej 3 oferty niepodlegające odrzuceniu.
Oferty należy składać do 11 lipca 2013 roku do godz. 12.00 w siedzibie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu na ul. Centralnej 53 w Krakowie. Pierwsza linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju łącząca Kurdwanów z Krowodrzą, biegnąca przez tunel pod Dworcem Głównym została uruchomiona w grudniu 2008 r. Formuła szybkiego tramwaju to połączenie cech klasycznego tramwaju i metra. O skuteczności tego typu rozwiązań decyduje przede wszystkim bezkolizyjność linii tramwajowych poprowadzonych mostami, estakadami, tunelami czy wydzielonym torowiskiem. Średnia prędkość komunikacyjna takiego tramwaju nie może wynosić mniej niż 24 km/h, a odległość pomiędzy przystankami powinna wynosić średnio 600 m.