Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na linię 207 Toruń – Chełmża od nowa. Przez awarię systemu informatycznego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg na linię 207 Toruń – Chełmża od nowa. Przez awarię systemu informatycznego
fot. PKP PLK
Rewitalizacja linii Toruń – Chełmża to inwestycja, dla której PLK zakłada wyjątkowo powolną realizację. Jej rozpoczęcie się opóźni, bo przetarg z przyczyn technicznych został rozpisany od nowa. 

PKP PLK ogłosiła w marcu przetarg na rewitalizację 18-kilometrowej linii kolejowej z Torunia do Chełmży. Na inwestora spadła krytyka, bo na poprawę parametrów przeznaczono aż trzy lata, w tym 20 miesięcy na prace torowe. Oznacza to wymianę torów na odcinku mniej niż trzydziestu metrów dziennie. Szeroko pisaliśmy o tym tutaj.

W połowie maja PKP PLK otworzyła oferty w postępowaniu. Wpłynęło ich siedem, ale z dwoma był problem: Copasa oraz PPM-T (spółka córka PKP PLK) złożyły formularze, ale nie załączyły plików z ofertą. Pozostałe propozycje wykonawców zawierały skrócenie czasu realizacji inwestycji, ale nie mieściły się w kosztorysie

Przed miesiącem PKP PLK zdecydowała się unieważnić ten przetarg. Przyczyną byłą niemożliwa do usunięcia wada samej procedury. Chodzi właśnie o oferty Copasy i PPM-T, które nie zawierały plików z ofertami. PLK informuje, że "niezwłocznie" poprosiła obsługę platformy ePUAP o pilną interwencję. Informacja zwrotna z Centralnego Ośrodka Informatyki przyszła 26 maja (10 dni po otwarciu ofert). COI poinformował, że "zostały wprowadzone poprawki rozwiązujące opisywany problem i nie powinien on już występować". Sami wykonawcy potwierdzili złożenie ofert (plików z ofertami) i również wszczęli postępowanie „reklamacyjne” w ePUAP. – Brak możliwości złożenia oferty z przyczyn wynikających z działania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie może mieć wpływ na wynik tego postępowania, ponieważ została ograniczona uczciwa konkurencja. Istnieje możliwość, że oferta wykonawcy, której złożenie uniemożliwił system informatyczny mogłaby okazać się najkorzystniejszą. Tym samym nie została zachowana zasada równego traktowania wykonawców, a także zasada przejrzystości postępowania – informuje PLK. Stąd decyzja o unieważnieniu postępowania. 

Teraz PKP PLK rozpisała nowy przetarg. Zmieniły się jednak kryteria. Poprzednio o wyborze decydowały cena (70%), termin realizacji (20%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Obecnie są to: doświadczenie personelu wykonawcy (20%) oraz cena (80 %). PLK nie będzie zatem punktować terminu realizacji. Za to sama go skróciła: poprzednio było to 35 miesięcy, teraz – 26 miesięcy.

Warto przypomnieć, że kilka dni temu podczas aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego znacznie zwiększono limit wydatków na rewitalizację linii 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża – z 90 do 111 mln zł oraz linii 208 i 33 na odcinku Grudziądz – Brodnica (z 58 do 83 mln zł). Jednocześnie spadło finansowanie dla remontu linii 207 na odcinku Grudziądz – granica województwa (z 42 do 19 mln zł). 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5