NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Zrewitalizować linię 207 Toruń – Chełmża można szybciej, ale nie tanio. Oferty przekraczają kosztorys

| Jakub Madrjas 16.05.2019 2,7k

Zrewitalizować linię 207 Toruń – Chełmża można szybciej, ale nie tanio. Oferty przekraczają kosztorys
Fot. PKP PLK
Wykonawcy proponują PKP PLK znaczne skrócenie czasu rewitalizacji linii 207, zaplanowanej na aż trzy lata. Problemem pozostaje kosztorys inwestycji, do którego żadna z firm nawet się nie zbliżyła.
Przed dwoma miesiącami PKP PLK ogłosiła przetarg na rewitalizację 18-kilometrowej linii kolejowej z Torunia do Chełmży. Na inwestora spadła krytyka, bo na poprawę parametrów przeznaczono aż trzy lata, w tym 20 miesięcy na prace torowe. Oznacza to wymianę torów na odcinku mniej niż trzydziestu metrów dziennie. Szeroko pisaliśmy o tym tutaj.

Dzisiaj (16 maja) PKP PLK otworzyła oferty w postępowaniu. Wpłynęło ich siedem, ale dwie prawdopodobnie nie będą brane pod uwagę: Copasa oraz PPM-T (spółka córka PKP PLK) złożyły formularze, ale nie załączyły plików z ofertą. Nie znamy zatem ich propozycji. Pozostałe propozycje wykonawców zawierają dobrą wiadomość, czyli skrócenie czasu realizacji inwestycji oraz złą: nie mieszczą się w kosztorysie.

PKP PLK zaplanowała zrealizowanie prac za 132,5 mln zł brutto. Najbliżej tego budżetu są NDI (177 mln zl) oraz konsorcjum Transkol i Infra Silesia (182 mln zł). Zaproponowały one realizację prac w ciągu odpowiednio 24 i 28 miesięcy. Drożsi wykonawcy proponują wykonać prace jeszcze szybciej: to Colas Rail (w 21 miesięcy za 197 mln zł), Porr (21 miesięcy za 208 mln zł) oraz Strabag (24 miesięcy za 257 mln złotych).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5