Czytelnicy zwrócili uwagę na ograniczenie sprzedaży biletów na kilka pociągów PKP Intercity. Przewoźnik wyjaśnił, że przyczyną jest zmiana organizacji ruchu kolejowego w rejonie Torunia. Prawie wszystkie bilety wróciły już do sprzedaży.
Czytelnicy zwrócili uwagę na wstrzymanie sprzedaży biletów na część pociągów PKP Intercity na październikowe daty odjazdu. – Blokada sprzedaży została wprowadzona ze względu na zaplanowaną przerwę w ruchu w rejonie Torunia i związaną z tym konieczność zmian organizacji przewozów – tłumaczy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Jak dodaje, informacja o planowanym zamknięciu została przekazana przewoźnikowi z końcem lipca. Zakres wprowadzanych zmian w organizacji przewozów wymagał jednak przeprowadzenia dodatkowych uzgodnień z organizatorem przewozów. Przewoźnik wczoraj odblokował zresztą sprzedaż na wszystkie pociągi poza pięcioma. Aktualną informację
można znaleźć tutaj.
Od kilku dni w wybranych pociągach PKP Intercity nie ma za to wagonów gastronomicznych (dziś, 19 września, dotyczy to trzech pociągów EIC). Z czego to wynika? – Przewoźnik dysponuje niezbędną rezerwą wagonów gastronomicznych. Natomiast chwilowy brak w pociągu może mieć miejsce ze względu na okresowy przegląd techniczny czy nieprzewidzianą naprawę, szczególnie w przypadku dwu- lub trzydniowych obiegów niektórych składów – poinformowało nas biuro prasowe PKP IC.