NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami

| Witold Urbanowicz 20.10.2017 9,1k

Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
fot. MIB
Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
Przejazd techniczny po łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. Od grudnia z pasażerami
Dzisiaj (20 października) PKP PLK, w obecności ministra Andrzeja Adamczyka i dziennikarzy, wzięli udział w przejeździe po budowanej łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Linia, która umożliwi ruch pociągów bez konieczności zmiany czoła w Płaszowie, zostanie włączona do ruchu od grudniowego rozkładu.
Dzisiaj, o godz. 11:30, odbył się przejazd techniczny po nowo wybudowanej łącznicy Zabłocie – Krzemionki w Krakowie. W przejeździe pociągiem papieskim wzięli udział m.in. Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa oraz Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Krakowska łącznica to obecnie największy i najwyższy obiekt na sieci, który ma duże znaczenie m.in dla ruchu aglomeracyjnego – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

– Obecnie w Krakowie realizowane są najpoważniejsze przedsięwzięcia kolejowe od kilkudziesięciu lat. Budowa łącznicy kolejowej to wydarzenie historyczne dla aglomeracji krakowskiej. Łącznica kolejowa skróci czas przejazdu z Krakowa do Skawiny i dalej do Zakopanego o ok. 15 min. Już dzisiaj zapraszamy na otwarcie łącznicy dla ruchu pasażerskiego – na początku grudnia – wskazuje minister Andrzej Adamczyk.

Od połowy grudnia (nowego rozkładu jazdy 2017/2018) nową 2,5-kilometrową linią pojadą pociągi pasażerskie. Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Skończą się nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, niezbędne do zmiany kierunku jazdy. Pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch zadaszonych przystanków Zabłocie i Podgórze (dawniej Krzemionki), wyposażonych m.in. w schody ruchome. 

Krakowska łącznica kolejowa to obiekt składający się z trzech estakad o łącznej długości ponad kilometra i dwóch wiaduktów o długości 155 metrów. To największy tego typu obiekt w Polsce. Jak wylicza MIB, łącznicę wspiera 30 filarów o wysokości do 15 m oraz 28 stalowych przęseł o maksymalnej rozpiętości 81 m. W ramach inwestycji przebudowano prawie 9 km torów oraz 6 rozjazdów kolejowych. Do budowy łącznicy wykorzystano prawie 7 tys. ton stali konstrukcyjnej i ponad 3 tys. ton stali zbrojeniowej oraz 25,5 tys. ton betonu. Koszt inwestycji wynosi 348 mln zł. To największy taki obiekt w Polsce.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (1232)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (1232)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5