Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przed Kolejami Ukraińskimi rok strategicznych zmian

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przed Kolejami Ukraińskimi rok strategicznych zmian
fot. Martyn Janduła
– 2017 powinien być rokiem strategicznych zmian w Kolejach Ukraińskich – zapowiada Eugeniusz Krawcow, wiceminister infrastruktury na Ukrainie oraz szef Rady Nadzorczej Ukrzaliznyci. Ocenia jednocześnie, że w 2016 r. udało się ustabilizować sytuację narodowego przewoźnika kolejowego i przezwyciężyć wiele problemów. Dostrzegł w tym dużą zasługę Wojciecha Balczuna. Teraz w planach jest skupienie się na taborze przewoźnika.

Zdaniem Eugeniusza Krawcowa, wiceministra infrastruktury na Ukrainie oraz szefa Rady Nadzorczej Ukrzaliznyci, wśród najważniejszych osiągnięć Kolei Ukraińskich w 2016 roku było wprowadzenie elektronicznego systemu zamówień publicznych ProZorro. – Przyniesie to nie chwilowy, a długotrwały efekt w zwalczaniu korupcji – ocenia. Według wiceministra, ważne są też działania dążące do budowy przedsiębiorstwa pionowo zintegrowanego oraz stawianie pasażera na pierwszej pozycji, poprzez szereg pozytywnych zmian w tym sektorze.

W 2016 roku Ukrzaliznycia uruchomiła nowe pociągi pasażerskie oraz pojawiły się nowe trasy. – W nowym roku przewoźnik ma się skupić właśnie na rozwijaniu tego trendu, bo kolej opiera się przecież na pasażerach – mówi Krawcow. W planach znalazły się zapowiedzi mówiące o stałym zwiększaniu taboru. Pozytywnie przy tym ocenił postęp w tym aspekcie, który dokonał się już rok wcześniej.

– Plany Kolei Ukraińskich związane z taborem na 2017 rok przechodzą obecnie pierwszy stopień oceny – mówi wiceminister. – Realizacja tego planu pozwoli przywrócić równowagę taborową przewoźnika i rozwiąże problem braku wagonów – dodaje. Stwierdza też, że jest to priorytetowa kwestia w 2017 roku.

Według Krawcowa, strategicznym kierunkiem pracy Kolei Ukraińskich w 2017 roku musi zostać zakończenie drugiego etapu reformy, a także kształtowanie zintegrowanej pionowo struktury firmy, przyśpieszenie podziału polityki państwowej i korporacyjnego zarządzania firmą. – W rezultacie przewoźnik powinien stać się korporacją, klarownie skonstruowaną pod kątem działalności – zaznaczył przewodniczący Rady Nadzorczej Ukrzaliznyci. Oprócz tego, jego zdaniem konieczne jest skonstruowanie ładu korporacyjnego i wprowadzenie standardów międzynarodowych, jak również przedłużyć wprowadzenie publicznego doboru pracowników.

– Teraz musimy się skoncentrować na pracy w 2017 roku, aby nie powtórzyć wcześniejszych błędów, na które pozwoliliśmy sobie w poprzednich latach. Chcemy skutecznie zbudować nowe wagony. To jest główny nasz cel – kończy Eugeniusz Krawcow.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij