Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przasnysz czeka na wznowienie przewozów z Ostrołęki do Wielbarka. Środki na modernizację już są

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przasnysz czeka na wznowienie przewozów z Ostrołęki do Wielbarka. Środki na modernizację już są
fot. Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
Jedna z inwestycji, która ma zostać zrealizowana w najbliższych latach to modernizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Umożliwi ona wznowienie przewozów pasażerskich i towarowych między Ostrołęką a Wielbarkiem. Samorząd powiatowy w Przasnyszu liczy na to, że kolej znacząco przyczyni się do rozwoju stref gospodarczych. Prace mają zakończyć się w 2020 r.

Województwo Mazowieckie i PKP PLK szykują się do modernizacji linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele. – Projekt jest ujęty w Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej i jest szacowany na około 135 milionów złotych. Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania studium wykonalności. Roboty planujemy przeprowadzić między 2018 a 2020 rokiem – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Inwestycja zostanie zrealizowana w dużej mierze dzięki środkom unijnym. – Projekt decyzją zarządu województwa został wpisany do wykazu projektów pozakonkursowych EFRR dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 z szacowaną kwotą dofinansowania 110 mln zł – informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Planowana data złożenia wniosku o dofinansowanie to grudzień 2018 r., choć prace miałyby się rozpocząć już w lipcu przyszłego roku.

Przedstawiciele zarządcy infrastruktury podkreślają, że dokładny zakres robót określi opracowywane studium wykonalności. Prace mają mieć jednak charakter kompleksowy. – Zakres projektu obejmować będzie całkowitą lub częściową wymianę nawierzchni kolejowej, wymianę rozjazdów, remont obiektów inżynieryjnych, remont peronów, modernizację przejazdów w poziomie szyn, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz infrastruktury towarzyszącej – informuje samorząd wojewódzki.

Modernizacja trasy umożliwi uruchomienie przewozów między Ostrołęką a Wielbarkiem. – Przebudowa odcinka umożliwi dobre połączenia w regionie zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przyczyni się także do zwiększenia konkurencyjności kolei, odciążenia transportu drogowego oraz zwiększy dostępność komunikacyjną w regionie – mówi Jakubowski.

Z wiadomości o modernizacji linii kolejowej nr 35 cieszy się samorząd powiatu przasnyskiego. Reaktywacja kolei ma służyć rozwojowi stref gospodarczych w Chorzelach i Przasnyszu. Już w 2015 r. wykonano bocznicę od strony Wielbarka. – Starania starosty przasnyskiego Zenona Szczepankowskiego, w które jeszcze jakiś czas temu wierzyło jedynie wąskie grono ludzi – okazały się skuteczne. Głównym argumentem były nasze strefy gospodarcze i potrzeby inwestorów. Kolej to niezbędny środek komunikacji, o który upominają się inwestorzy – informuje Sławomir Czaplicki, zastępca dyrektora wydziału rozwoju gospodarczego, rynku pracy, promocji, rolnictwa i ochrony środowiska w Starostwie Powiatu Przasnyskiego. Jak dodaje, brakujący odcinek udrożni ruch pasażerki i towarowy na trasie Warszawa – Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno – Gdańsk – Gdynia.


fot. Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Co z przejęciem linii Parciaki-Chorzele?

Biznes

Co z przejęciem linii Parciaki-Chorzele?

Tygodnik Ostrołęcki/ jar, Rynek Kolejowy 02 marca 2012

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Co z przejęciem linii Parciaki-Chorzele?

Biznes

Co z przejęciem linii Parciaki-Chorzele?

Tygodnik Ostrołęcki/ jar, Rynek Kolejowy 02 marca 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5