Ministerstwo Transportu Rumunii poinformowało o ponownej próbie sprzedaży 51% udziałów kolejowego operatora towarowego CFR Marfa. Przed tygodniem odrzucono wszystkich podmioty, które chciały wziąć udział w pierwszym postępowaniu.
CFR Marfa to dziesiąty co do wielkości przewoźnik towarowy w Europie. Rządowe przymiarki do prywatyzacji CFR Marfa trwają od 2007 roku. Proces nabrał tempa dopiero w 2011 roku, kiedy to rozpoczęły się poszukiwania partnera strategicznego, jednak zapowiadany na ostatni kwartał 2012 roku termin zakończenia prywatyzacji nie został dotrzymany. Według niektórych źródeł, chęć zakupu większościowego pakietu udziałów rumuńskiego przewoźnika towarowego wyraziły również podmioty z Polski i Czech. Cena wywoławcza wynosiła około 180 mln euro.
Ostatecznie żadne oferty z Polski ani z Czech nie wpłynęły. Według „Railways Gazette”, ostateczną deklarację złożenia ofert na kupno CFR Marfa złożyły trzy podmioty – OmniTrax ze Stanów Zjednoczonych, S.C. Grup Feroviar Roman – największy rumuński prywatny przewoźnik towarowy, oraz konsorcjum prywatnego operatora towarowego Transferoviar Grup i inwestora Donau–Finanz GmbH. Wszystkie zostały odrzucone jeszcze przed złożeniem ofert cenowych.