Rząd Rumunii nie sprzeda na razie pakietu większościowego państwowego przewoźnika towarowego CFR Marfa. Na drodze do transakcji stanęły względy formalno-prawne.
Prywatyzacja CFR Marfa nie zostanie zrealizowana przed połową 2015 roku. Jest to termin o rok późniejszy w stosunku do daty pierwotnie ustanowionej przez rząd Rumunii. Wcześniej jednak przedsiębiorstwo przejdzie proces restrukturyzacyjny. Restrukturyzacja jest jednym z warunków do tego, aby można było sprzedać pakiet większościowy firmy. Budżet oraz plan szybkiej restrukturyzacji CFR Marfa musi być przedstawiony jeszcze w grudniu tego roku. Po zatwierdzeniu planu i budżetu, rząd zajmie się opracowaniem planu prywatyzacyjnego.
To będzie już kolejna próba sprzedaży 51 procent udziałów rumuńskiego przewoźnika towarowego. W ostatnim postępowaniu Ministerstwo Transportu Rumunii zaakceptowało ofertę Grup Feroviar Roman. Nie można było jednak kontynuować prywatyzacji ze względu na to, że niektóre banki, w których firma miała zaciągnięte kredyty, nie wyraziły zgody na zmianę udziałowców. Również krajowy organ ochrony konkurencji wyraził sprzeciw, ponieważ miał za mało czasu, by przyjrzeć się postępowaniu.
CFR Marfa to dziesiąty co do wielkości przewoźnik towarowy w Europie. Rządowe przymiarki do prywatyzacji CFR Marfa trwają od 2007 roku. Proces nabrał tempa dopiero w 2011 roku, ale próby jego przeprowadzenia kończyły się niepowodzeniem. Firma Grup Feroviar Roman, która była już o krok od przejęcia przewoźnika, jest drugim co do wielkości przewoźnikiem towarowym w Rumunii.