NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Produkcja, kolej: Czy grozi nam zamykanie zakładów pracy?

| Łukasz Malinowski 01.04.2020 55

Produkcja, kolej: Czy grozi nam zamykanie zakładów pracy?
Fot. JM, Rynek Kolejowy
Wprowadzone 31 marca regulacje wynikające z konieczności zwalczania koronawirusa uderzają w zakłady pracy. Jednym z nich jest oddzielenie pracowników przy liniach produkcyjnych o 1,5 metra, co technicznie jest niemożliwe. Branża kolejowa apeluje o pilną zmianę przepisów i inne środki bezpieczeństwa!
Problematyczne dla zakładów produkcyjnych jest Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii zawierające nowe regulacje dotyczące pracodawców, którzy będą musieli zapewnić dodatkowe środki bezpieczeństwa w celu ochrony pracowników, w postaci m.in. oddzielenia od siebie stanowisk pracy poszczególnych osób o co najmniej 1,5 metra. To właśnie te zapisy budzą największe wątpliwości, gdyż w wielu przypadkach ich wprowadzenie w życie jest technicznie niemożliwe i może skutkować zamknięciem całej linii produkcyjnej, a w skrajnych przypadkach wstrzymaniem działalności.

W apelu skierowanym do ministrów odpowiedzialnych za zdrowie oraz infrastrukturę Forum Kolejowe – Railway Business Forum (RBF) podkreśla, że nie polemizuje z potrzebą ochrony zdrowia pracowników, jednak zastosowanie jednej reguły bez uwzględnienia różnych specyfik procesów produkcyjnych będzie prowadzić do potężnych komplikacji technologicznych a nawet do konieczności zamknięcia zakładów. „Zakłady te tymczasem produkują m.in. na potrzeby inwestycji publicznych oraz infrastrukturalnych, tak więc zerwanie ciągłości spowoduje załamanie tych procesów, które z kolei mają być środkiem podtrzymania i pobudzenia koniunktury dla wyjścia z kryzysu gospodarczego” – czytamy w oficjalnym piśmie RBF.

Organizacja zwraca się z apelem o wprowadzenie zmian, które pozwolą na wprowadzenie innych rozwiązań zgodnych z duchem rozporządzenia i zapewniających separację poszczególnych stanowisk pracy. RBF postuluje możliwość zastosowania, w celu ochrony pracowników, środków ochronnych w postaci przegród z plexi i maseczek ochronnych.

– Musi być większa elastyczność w ochronie pracowników i separacji miejsc pracy. Takie zasady łatwo wprowadzić na open space w korporacji, gdzie i tak już większość osób pracuje zdalnie. W fabrykach nie rozciągnie się linii produkcyjnej, nie wydłuży hali. Bez zmian wyłączymy kolejnych kilka procent gospodarki, wpędzając się w jeszcze większe kłopoty – mówi Adrian Furgalski, prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5