Partnerzy serwisu:

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Polskie Linie Kolejowe, 8 grudnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej
W ramach projektu inwestycyjnego "Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie" PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny w Lublinie, zmodernizował 22 obiekty inżynieryjne na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, rozpoczynając tym samym wprowadzanie dużych prędkości w Polsce.

W latach 2007 - 2009, na odcinku Psary - Góra Włodowska - Zawiercie, mosty i wiadukty zostały dostosowane do jazdy pociągów pasażerskich z prędkościami 250 km/h i 300 km/h. Wprowadzenie takich prędkości wymaga przeprowadzenia pomiarów oddziaływania dynamicznego pociągów na konstrukcje nośne obiektów. W związku z tym od 30 listopada do 7 grudnia, firma ASPEKT przy współudziale Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Gdańskiej prowadziła próby z wykorzystaniem specjalistycznej aparatury pomiarowej i nowoczesnego taboru. Dwie lokomotywy Eurosprinter ES64U4 oraz dziewięć wagonów w porze nocnej wykonywały jazdy po zmodernizowanych obiektach z prędkościami 160, 180 i 200 km/h (w obu kierunkach). Wykonane próbne obciążenia dynamiczne potwierdziły, że konstrukcje obiektów spełniają przyjęte założenia do prędkości 200 km/h. Badania tego typu prowadzone były po raz pierwszy w Polsce, a dalsze testowanie tych konstrukcji nastąpi po zakupie taboru dostosowanego do jazd z wyższymi prędkościami.

 

\

* Fot. Krzysztof Waszkiewicz.

\

* Fot. PKP PLK.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

"Zamordowani przez Niemców" na pociągu Przemyśl - Berlin

Fotorelacje

"Zamordowani przez Niemców" na pociągu Przemyśl - Berlin

Jakub Madrjas 11 lipca 2023

Do 2028 roku PKP Intercity chce mieć 110 nowych lokomotyw na 200 km/h

Tabor i technika

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

Infrastruktura

Electren z najtańszą ofertą na przebudowę sieci trakcyjnej na CMK

Infrastruktura

Przetarg na nadzór nad modernizacją posterunku na CMK

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek na CMK?

Warte uwagi

Będzie nowy przystanek na CMK?

Urząd Miasta w Opocznie, 13 listopada 2009 13 listopada 2009

Zobacz również:

"Zamordowani przez Niemców" na pociągu Przemyśl - Berlin

Fotorelacje

"Zamordowani przez Niemców" na pociągu Przemyśl - Berlin

Jakub Madrjas 11 lipca 2023

Do 2028 roku PKP Intercity chce mieć 110 nowych lokomotyw na 200 km/h

Tabor i technika

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

Infrastruktura

Electren z najtańszą ofertą na przebudowę sieci trakcyjnej na CMK

Infrastruktura

Przetarg na nadzór nad modernizacją posterunku na CMK

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek na CMK?

Warte uwagi

Będzie nowy przystanek na CMK?

Urząd Miasta w Opocznie, 13 listopada 2009 13 listopada 2009

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5