Partnerzy serwisu:

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Polskie Linie Kolejowe, 8 grudnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej
W ramach projektu inwestycyjnego "Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie" PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny w Lublinie, zmodernizował 22 obiekty inżynieryjne na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, rozpoczynając tym samym wprowadzanie dużych prędkości w Polsce.

W latach 2007 - 2009, na odcinku Psary - Góra Włodowska - Zawiercie, mosty i wiadukty zostały dostosowane do jazdy pociągów pasażerskich z prędkościami 250 km/h i 300 km/h. Wprowadzenie takich prędkości wymaga przeprowadzenia pomiarów oddziaływania dynamicznego pociągów na konstrukcje nośne obiektów. W związku z tym od 30 listopada do 7 grudnia, firma ASPEKT przy współudziale Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Gdańskiej prowadziła próby z wykorzystaniem specjalistycznej aparatury pomiarowej i nowoczesnego taboru. Dwie lokomotywy Eurosprinter ES64U4 oraz dziewięć wagonów w porze nocnej wykonywały jazdy po zmodernizowanych obiektach z prędkościami 160, 180 i 200 km/h (w obu kierunkach). Wykonane próbne obciążenia dynamiczne potwierdziły, że konstrukcje obiektów spełniają przyjęte założenia do prędkości 200 km/h. Badania tego typu prowadzone były po raz pierwszy w Polsce, a dalsze testowanie tych konstrukcji nastąpi po zakupie taboru dostosowanego do jazd z wyższymi prędkościami.

 

\

* Fot. Krzysztof Waszkiewicz.

\

* Fot. PKP PLK.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Zobacz również:

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij