NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Problemy z kontrolą nowych legitymacji niepełnosprawnych

| Kasper Fiszer 10.01.2018 180

Problemy z kontrolą nowych legitymacji niepełnosprawnych
Kasy biletowe w Warszawiefot. Boston9, lic. CC BY-SA 3.0
Nowy wzór legitymacji osób niepełnosprawnych nie zawiera zapisanych otwartym tekstem danych warunkujących wysokość ulgi kolejowej. Do ich odczytu niezbędne jest urządzenie deszyfrujące tzw. kod QR. Tymczasem kody nie zawsze są wystarczająco wyraźne, co utrudnia proces kontroli biletów.
Do naszej redakcji docierają od czytelników sygnały o trudnościach z akceptacją nowych legitymacji wydawanych osobom niepełnosprawnym. Przed kilkoma miesiącami papierowe dokumenty zastąpiono plastikowymi kartami podobnymi do dowodów osobistych czy kart płatniczych (przy czym stare legitymacje zachowały ważność). Wraz z formatem dokumentu zmienił się również sposób zamieszczania na nim informacji o rodzaju i stopniu niepełnosprawności.

W przewozach autobusowych jest problem z akceptacją legitymacji

To informacje ważne przy podróżach, bo warunkują wysokość należnej ulgi. Zrezygnowano jednak z ich umieszczania w postaci zwykłego napisu. Można je odczytać jedynie poprzez rozkodowanie kodu QR, do czego niezbędne jest przystosowane urządzenie. Ten sam kod zawiera także dane wrażliwe, więc konieczne jest, by spółka zapewniła aplikacje, które nie będą gromadzić w pamięci analizowanych obrazków.

Tymczasem wielu mniejszych operatorów, zwłaszcza autobusowych, nie jest przygotowanych na nowy sposób kontroli. Przypadki trudności dla niepełnosprawnych miały się zdarzać zdaniem naszych czytelników także na kolei. Najwięksi przewoźnicy kolejowi zapewniają jednak, że z sytuacją radzą sobie obecnie bez problemów.

Kody QR nie zawsze są dobrej jakości

– Nasze terminale mobilne posiadają możliwość odczytywania kodu QR – informuje Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. – Pracownicy PKP Intercity zostali poinformowani o wprowadzeniu nowych wzorów legitymacji z odpowiednim wyprzedzeniem. Terminale mobilne, którymi dokonywana jest weryfikacja legitymacji, posiadają odpowiednie modyfikacje umożliwiające odczyt zapisanych w kodzie QR danych takich jak symbol/e przyczyny niepełnosprawności oraz stopień niepełnosprawności, które wystawca legitymacji zamieszcza wyłącznie na wniosek osoby zainteresowanej – twierdzi natomiast Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Zwraca ona jednak uwagę, że proces kontroli bywa problematyczny. – Poprawny odczyt uzależniony jest od jakości (rozdzielczości) kodu zamieszczonego na legitymacji. Zdarzyły się przypadki, w których odczyt kodu był utrudniony – przyznaje. – Warto dodać, że drużyna konduktorska ma możliwość odczytu takiego kodu również innym urządzeniem, które posiada na wyposażeniu – dodaje.

Przewoźnicy regionalni korzystają z tabletów

Tabletów, a nie terminali mobilnych, używają natomiast konduktorzy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka zapewnia, że dba przy tym o anonimowość podróżnych. – Urządzenia zostały skonfigurowane w sposób, dzięki któremu nie dochodzi do przechowywania i przetwarzania na nich danych wrażliwych – mówi jej rzecznik prasowy Marta Markowska. W urządzenia mobilne z odpowiednią aplikacją wyposażeni są też pracownicy Kolei Śląskich. – Do tej pory nie odnotowaliśmy trudności przy kontroli – stwierdza Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy KŚ.

Czekamy na stanowiska pozostałych przewoźników pasażerskich.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS