NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów

| wu, Transport-publiczny.pl 06.07.2015 116

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-06 09:33:40 Autor: straszny
---.play-internet.pl
Straszny złom robią w tej Pesie i do tego drogo jak na tą jakość
2015-07-06 10:24:50 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
A co mają systemy informatyczne (chodzi zapewne o SIP) dostarczane przez zewnętrznego dostawce z całą resztą???
2015-07-06 10:43:53 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
A po co Wawa, kupuje takie małe tramwaje, które są idealne dla Elbląga, Gorzowa W., czy Grudziądza ?
Jak w stolicy są perony (podwójne) to powinni kupić trochę wagonów jednoprzestrzennych, o długości 60 metrów, na 400 osób. Wagony w dużych miastach krótsze niż 26 metrów (te uważa się już za 'kompaktowe') nie mają sensu - kiedy w przyszłości na ulice miast wyjadą 24 metrowe, dwuprzegubowe autobusy 'niskoemisyjne'.

Więcej długich wielko - pojemnych wagonów tramwajowych, odcinki linii tramwajowych z elementami 'pre - metra' (krótkie tunele, estakady i wydzielone torowiska tramwajowe), i okaże się że budowa metra w obecnie 'ciężkiej - mega - kosztownej formie, - także jest nie potrzebna.
2015-07-06 11:23:30 Autor: JPM
---.infor.pl
W odpowiedzi na post huciński...:
"A po co Wawa, kupuje takie małe tramwaje, które są idealne dla Elbląga, Gorzowa W., czy Grudziądza ?
Jak w stolicy są perony (podwójne) to powinni kupić trochę wagonów jednoprzestrzennych, o długości 60 metrów, na 400 osób. Wagony w dużych miastach krótsze niż 26 metrów (te uważa się już za 'kompaktowe') nie mają sensu - kiedy w przyszłości na ulice miast wyjadą 24 metrowe, dwuprzegubowe autobusy 'niskoemisyjne'.

Więcej długich wielko - pojemnych wagonów tramwajowych, odcinki linii tramwajowych z elementami 'pre - metra' (krótkie tunele, estakady i wydzielone torowiska tramwajowe), i okaże się że budowa metra w obecnie 'ciężkiej - mega - kosztownej formie, - także jest nie potrzebna."
Po to kupuje, że w Warszawie są również mniej obłożone linie takie jak 6, czy 27, gdzie solówka 105N spokojnie wystarcza, nawet w godzinach szczytu...
2015-07-06 11:46:31 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
TW za mocno się tych Pes czepiają, to są dobre wozy. Chciałbym by w kolejnych przetargach wygrywała Pesa choć na chwilę obecną bym się nie zdziwił gdyby Warszawa zaczęła się rozglądać za Solarisem.
2015-07-06 12:00:18 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
A nie dałoby się skierować na te "6" , "27" wagony 116Na/1, o długości 24 metrów, i kupić dłuższe wagony na inne linie, albo zoptymalizować tak linie tramwajowe aby nie trzeba było kupować na te linie tak mało pojemnych wagonów ? Pójść w kierunku większych wagonów, z większą ilością miejsc (także siedzących), a nie dogęszczać dodatkowymi wagonami torowisk, na których już i tak miejscami, tworzą się korki tramwajowe ?
2015-07-06 12:04:51 Autor: Wiedźmin
---.ip-37-187-147.eu
W odpowiedzi na post Black India Pale Ale:
"TW za mocno się tych Pes czepiają, to są dobre wozy. Chciałbym by w kolejnych przetargach wygrywała Pesa choć na chwilę obecną bym się nie zdziwił gdyby Warszawa zaczęła się rozglądać za Solarisem."
Wątpię czy TW będzie chciało KWP, a jeśli kupiliby poznańską masakrę to się przejadą jak Zabłocki na mydle.
2015-07-06 12:19:08 Autor: Me
---.centertel.pl
@Black India Pale Ale

pesa juz nie będzie wygrywać w przetargach. Przetargów juz nie będzie. Pesa, decyzja rządu będzie otrzymywać dyspozycję do wyprodukowania konkretnego taboru. Będzie jak dawniej. Nie do końca jeszcze wiadomo jak będzie z eksportem , bo niektóre kraje upierają się przy wyborze dostawcy w drodze przetargu.
2015-07-06 13:57:47 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ huciński...

A nie dałoby się skierować na te "6" , "27" wagony 116Na/1, o długości 24 metrów, i kupić dłuższe wagony na inne linie, albo zoptymalizować tak linie tramwajowe aby nie trzeba było kupować na te linie tak mało pojemnych wagonów ? Pójść w kierunku większych wagonów, z większą ilością miejsc (także siedzących), a nie dogęszczać dodatkowymi wagonami torowisk,
na których już i tak miejscami, tworzą się korki tramwajowe ?
=====================
To kiepski pomysł, żeby tabor dostosowywać ściśle do poszczególnych linii. Miasto żyje i tam gdzie dzisiaj wystarcza N105 za jakiś czas, albo po zmianie przebiegu linii potrzebne będzie coś większego. Tu dochodzi jeszcze częstotliwość, którą chcielibyśmy zunifikować. Otwarte zostaje pytanie o sens taktu przy zakorkowanych ulicach. W każdym bądź razie sprawa nie jest prosta.
2015-07-06 14:18:41 Autor: jondo
---.centertel.pl
Jeżeli prawdą jest, że liczniki testowej jazdy zeruje się za jakieś drobnostki w SIPie, no to opóźnienie odbioru nie może dziwić. Informatycy do roboty.
2015-07-06 17:05:49 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Trójczłonowość jednokierunkowych Jazzów nie jest o tyle problem, że w razie potrzeby można wysłać te tramwaje do Bydgoszczy i rozbudować do pięcioczłona.
2015-07-06 17:52:24 Autor: G
---.dynamic.chello.pl
Nie ma sensu puszczać autobusu po trasie, na której są tory. Stąd potrzeba krótszych wozów. W miastach, w których sieć tramwajowa jest dobrze rozwinięta, np. w Wiedniu, krótkie tramwaje z powodzeniem jeżdżą (i są kupowane nowe).

Zresztą wielkość miasta nie ma nic do rzeczy, liczy się liczba pasażerów na trasie. Jeśli gdzieś jest potok na taki tramwaj, to trzeba go puścić, a nie ganiać pasażer na sąsiedni (bądź nie) przystanek autobusowy.
2015-07-06 17:55:45 Autor: G
---.dynamic.chello.pl
Co do dłuższych tramwajów - musiałoby się to obyć kosztem spadku częstotliwości, żeby na raz dwa tramwaje na peron nie wjechały. W przeciwnym wypadku - pomijając koszty wydłużenia peronów na głównych trasach - masakrycznie wydłużyłby się czas obsługi przystanków, związany z przemieszczaniem się podróżnych do drugiego tramwaju.

Ostatnio w warszawskim układzie linii rządzi jednak czysty populizm (stąd pocięcie kursów 1, 33, 24 czy 26) więc na rewolucję będącą niezbędnym krokiem w przypadku budowy takiego, opartego na długich tramwajach, systemu nie ma co liczyć. Zresztą - nie jest on potrzebny, żeby wprowadzać elementy szybkiego tramwaju do infrastruktury.
2015-07-07 17:23:22 Autor: spięty
---.95.164.7
A TW nie mogą czegoś przebudować, jak Wrocław by było ok?
2015-07-09 10:44:07 Autor: jura
---.254.65.11
Problemy z informacją pasażerską to powiedzmy sobie szczerze błahostka. Nie ma informacji, że Jazz ma jakieś komplikacje z normalną jazdą pod takim czysto technicznym względem. Ogarną w końcu to oprogramowanie i będzie git.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5