NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Problemy taborowe PKP Intercity. Wyłączone zespoły trakcyjne i wagony

| Jakub Madrjas 05.02.2021 13k

Problemy taborowe PKP Intercity. Wyłączone zespoły trakcyjne i wagony
Fot. Marceli Raś, SM42.pl
Za aż siedem pociągów EIP oraz osiem IC, które miały być obsłużone zespołami trakcyjnymi, PKP Intercity uruchomiło dziś składy wagonowe. Do tego w kilku pociągach brakuje wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz wagonów gastronomicznych.
Pasażerowie PKP Intercity natykają się dziś (5 lutego) na dużo nieprzyjemnych niespodzianek. Siedem pociągów EIP obsłużono składami wagonowymi zamiast Pendolino. Podobnie było w przypadku ośmiu połączeń kategorii IC. Do tego w dwóch pociągach brakuje wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach, a w pięciu - wagonów gastronomicznych. Z kolei za pociąg TLK 85112/3 „Kociewie” uruchomiono autobus. Przewoźnik informuje o zmianach pasażerów na swojej stronie internetowej.

Jak wyjaśnia Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity, aż 8 z 20 jednostek ED-250 jest wyłączonych na naprawy i przeglądy. Z floty 20 pojazdów ED161 na czynności utrzymaniowe skierowane zostało 7 jednostek. - Sytuacja w zakresie dostępności wymienionych EZT ustabilizuje się w perspektywie najbliższych dwóch tygodni - zapewnia przedstawicielka spółki.Zastępcza komunikacja autobusowa za pociąg TLK 85112/3 Kociewie została zorganizowana z powodu defekt lokomotywy spalinowej SU4210-008.

- Ze względu na trudne warunki atmosferyczne obecnie proces utrzymaniowy wszystkich pojazdów kolejowych (lokomotyw, wagonów, elektrycznych zespołów trakcyjnych) wymaga więcej czasu i przygotowań niż w porze letniej - wyjaśnia problemy PKP Intercity dodając, że stan techniczny każdego z pojazdów jest kontrolowany na bieżąco i w razie potrzeby podejmowane są działania naprawcze. - Co ważne oględziny techniczne pojazdów dokonywane są nie tylko na wyspecjalizowanych warsztatach, lecz także na każdej stacji zwrotnej - podkreśla Agnieszka Serbeńska.

Jak zaznacza PKP Intercity pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji (każda rozpatrywana jest indywidualnie).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45791)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45791)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5