NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Problemy niemieckiego ICE 4

| Artur Bogdanowicz 26.06.2017 53

Problemy niemieckiego ICE 4
Fot. ICE 4 przed odjazdem z monachijskiego dworca głównego do HamburgaFot. Artur Bogdanowicz
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) i producent pociągów Siemens potwierdzili, że podczas trwających od kilku miesięcy testów składów ICE 4 występują wibracje o wysokiej częstotliwości.
We wspólnym oświadczeniu poinformowano, że zjawisko nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo przejazdu, a ogranicza ono jedynie komfort podróży. Wibracje występują jedynie na niektórych odcinkach i odczuwalne są jedynie w niektórych częściach pociągów. Prawdopodobną przyczyną są przeprowadzone przez kolej zmiany profilów szyn, co może prowadzić do niestabilności niektórych pojazdów.

Również „Mitteldeutsche Zeitung” i inne media, takie jak tygodnik „Der Spiegel”, w swoich relacjach akcentują, że problemem nie są koła pociągów a szyny – ich profil nie zawsze pasuje do kół. DB nie podały ilu pociągów dotyczy problem i dlaczego w ogóle zmieniono profile szyn. Niewykluczone, że docelowo konieczne będą zmiany konstrukcyjne.

O ile zarząd przewoźnika uważa dopuszczenie pojazdów do regularnego ruchu od grudnia br. za niezagrożone, to Niemiecki Urząd Kolejnictwa (EBA) podchodzi do sprawy ostrożniej – informuje „Der Spiegel”. ICE 4 przystosowany jest do maksymalnej prędkości 250 km/h, czyli jest wolniejszy od składów ICE 3, może przewieźć jednak więcej pasażerów i zużywa mniej energii. Dotąd DB zamówiły 130 składów ICE 4 liczących łącznie 1335 wagonów o wartości 5,3 mld euro, które dostarczone mają być do końca 2030 i stopniowo zastępować jednostki ICE 1 i ICE 2.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (762)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (762)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5