Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Problemy niemieckiego ICE 4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Problemy niemieckiego ICE 4
Fot. Artur BogdanowiczFot. ICE 4 przed odjazdem z monachijskiego dworca głównego do Hamburga
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) i producent pociągów Siemens potwierdzili, że podczas trwających od kilku miesięcy testów składów ICE 4 występują wibracje o wysokiej częstotliwości.

We wspólnym oświadczeniu poinformowano, że zjawisko nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo przejazdu, a ogranicza ono jedynie komfort podróży. Wibracje występują jedynie na niektórych odcinkach i odczuwalne są jedynie w niektórych częściach pociągów. Prawdopodobną przyczyną są przeprowadzone przez kolej zmiany profilów szyn, co może prowadzić do niestabilności niektórych pojazdów.

Również „Mitteldeutsche Zeitung” i inne media, takie jak tygodnik „Der Spiegel”, w swoich relacjach akcentują, że problemem nie są koła pociągów a szyny – ich profil nie zawsze pasuje do kół. DB nie podały ilu pociągów dotyczy problem i dlaczego w ogóle zmieniono profile szyn. Niewykluczone, że docelowo konieczne będą zmiany konstrukcyjne.

O ile zarząd przewoźnika uważa dopuszczenie pojazdów do regularnego ruchu od grudnia br. za niezagrożone, to Niemiecki Urząd Kolejnictwa (EBA) podchodzi do sprawy ostrożniej – informuje „Der Spiegel”. ICE 4 przystosowany jest do maksymalnej prędkości 250 km/h, czyli jest wolniejszy od składów ICE 3, może przewieźć jednak więcej pasażerów i zużywa mniej energii. Dotąd DB zamówiły 130 składów ICE 4 liczących łącznie 1335 wagonów o wartości 5,3 mld euro, które dostarczone mają być do końca 2030 i stopniowo zastępować jednostki ICE 1 i ICE 2.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij