Około godziny 15 rozpoczęły się problemy z zakupem biletów poprzez stronę internetową PKP Intercity. Przewoźnik stara się naprawić problem.
Aktualizacja: 19 kwietnia, godzina 10:20PKP Intercity poinformowało nas, że ceny wyświetlają się prawidłowo. Wygląda na to, że problemy zostały rozwiązane.
Aktualizacja: 19 kwietnia, godzina 9:00Z informacji uzyskanych w PKP Intercity wynika, że system odzyskał już sprawność. Rzeczywiście, bilet kupić można, choć po wyszukaniu interesujących nas połączeń wciąż pojawi się w okienku informacja "brak możliwości sprawdzenia ceny biletów". Przewoźnik zapewnia, że wkrótce i to zostanie poprawione.
Aktualizacja: godzina 22:30Do godziny 22:30 system nie osiągnął sprawności i wciąż biletów przez internet kupić nie możemy. W momencie próby zakupu pod wybranymi połączeniami pojawia się informacja o braku możliwości sprawdzenia ceny biletu. Co istotne - z zakładki "komunikaty" PKP Intercity zniknęła informacja o awarii systemu. Jak informują nas internauci, problemy z zakupem biletu przez www.intercity.pl były już około południa, a nie jak wcześniej informowaliśmy, po około godziny 15.
Biletu przez internet nie kupisz
PKP Intercity informuje o możliwych utrudnieniach dotyczących zakupu biletów w internetowym serwisie sprzedaży biletów e-IC. Według naszych informacji problemy z zakupem biletów tym kanałem rozpoczęły się około godziny 15. Polegają na braku możliwości sprawdzenia cen biletów i ich zakupu.
– Trwają intensywne prace nad poprawą stabilności systemu sprzedaży oraz zwiększeniem jego dostępności.Klienci PKP Intercity mogą bez utrudnień kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach – dowiedzieliśmy się w PKP Intercity.
Przejściowe problemy z zakupem biletów poprzez portal intercity.pl występowały już w przeszłości wielokrotnie. Problemy były m.in. w styczniu i marcu 2016 roku, a latem 2015 roku biletów nie można było kupić przez kilka dni w środku upalnego sezonu. Podobnie było też wcześniej – m.in. z momentem uruchomienia sprzedaży na pociągi Pendolino, w listopadzie 2014 roku. System sprzedaży biletów PKP Intercity jest też jednym z nielicznych na świecie, który codziennie wymaga nocnej przerwy serwisowej, trwającej aż 90 minut. W tym czasie nie można kupić biletu.