Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex zwycięzcą przetargu na odcinek E65 przez stację Czechowice-Dziedzice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
20-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budimex zwycięzcą przetargu na odcinek E65 przez stację Czechowice-Dziedzice
Fot. Google Maps
Ogromne przekroczenia kosztorysów w przetargach wcale się nie zakończyły. W postępowaniu PKP PLK na przebudowę fragmentu magistrali E65 przez stację Czechowice-Dziedzice wpłynęły tylko dwie, bardzo zbliżone do siebie oferty. Zarówno Budimex, jak i Porr wyceniają koszt prac dwuipółkrotnie wyżej, niż zrobił to inwestor. Zwycięzcą przetargu został Budimex.

Aktualizacja [20.09.2019]

Jak poinformował rzecznik Budimeksu Michał Wrzosek, PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały ofertę Budimex Budownictwo Sp. z o.o. (spółka zależna w 100% od Budimex S.A.) jako najkorzystniejszą w postępowaniu na modernizację Most Wisła - Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg” o wartości blisko 1,4 mld zł.

Aktualizacja [20.08.2019]

Oferta Budimeksu Budownictwo w przetargu PKP PLK została oceniona najwyżej pozostała jedyną po wykluczeniu z postępowania spółki PORR. 12 sierpnia PORR wniósł sprawę do KIO a na 23 sierpnia wyznaczono termin na rozprawę. PKP PLK nie wybrało jeszcze do realizacji oferty Budimeksu. Czekamy na rozwój sytuacji.

Jakie są cele projektu?

Jak informowaliśmy w kwietniu, PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji oraz wykonanie projektu i zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku: Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Przetarg ogłoszono w formule mieszanej: „buduj” dla prac budowlanych, dla których gotowy jest projekt, oraz w formule „projektuj i buduj” – dla branż sterowania ruchem i telekomunikacji. Zamawiający nie przewiduje podziału na opcje i części.

Celem modernizacji linii nr 93, 139 i 150 w ramach projektu jest m. in. uzyskanie prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do 160 km/h z lokalnymi ograniczeniami, a w ruchu towarowym do 120 km/h i maksymalnego nacisku 221 kN na oś, zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych oraz zmniejszenia kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury. Więcej na temat zakresu projektu piszemy tutaj.

Kontrowersje

Zamówienie budzi kontrowersje: modernizacja odcinka o długości 8,5 km ma zająć aż cztery lata i to pomimo tego, że projekt prac torowych jest już gotowy. Do tego PKP PLK wymagała od wykonawców np. dostępu do maszyny do stabilizacji toru (DGS), mimo że nie planuje jej użycia. To mogło ograniczyć dostęp do postępowania części wykonawców.

Jak się okazało, w postępowaniu swoje oferty przedstawiły tylko dwie firmy - Porr i Budimex. Są prawie identyczne - opiewają na łącznie 1,397 mld zł i 1,3998 mld zł netto (1,24 i 1,27 mld zł za zakres podstawowy). Termin realizacji to 207 tygodni, a gwarancja - 72 miesiące. Oferty przekraczają kosztorys opiewający na 536,9 mln zł netto aż o 160 procent (130 procent, jeśli chodzi o zamówienie podstawowe), co stawia pod znakiem zapytania realizację projektu w takiej formie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Biznes

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Łukasz Malinowski 10 października 2025

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Biznes

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Łukasz Malinowski 10 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij