NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

Problem z przetargami trwa. Bliźniacze oferty na E65 na 230% kosztorysu

| Jakub Madrjas 17.06.2019 22

Problem z przetargami trwa. Bliźniacze oferty na E65 na 230% kosztorysu
Fot. Google Maps
Ogromne przekroczenia kosztorysów w przetargach wcale się nie zakończyły. W postępowaniu PKP PLK na przebudowę fragmentu magistrali E65 przez stację Czechowice-Dziedzice wpłynęły tylko dwie, bardzo zbliżone do siebie oferty. Zarówno Budimex, jak i Porr wyceniają koszt prac dwuipółkrotnie wyżej, niż zrobił to inwestor. Stawia to możliwość realizacji projektu pod ogromnym znakiem zapytania.
Jak informowaliśmy w kwietniu, PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji oraz wykonanie projektu i zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku: Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Przetarg ogłoszono w formule mieszanej: „buduj” dla prac budowlanych, dla których gotowy jest projekt, oraz w formule „projektuj i buduj” – dla branż sterowania ruchem i telekomunikacji. Zamawiający nie przewiduje podziału na opcje i części.

Celem modernizacji linii nr 93, 139 i 150 w ramach projektu jest m. in. uzyskanie prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do 160 km/h z lokalnymi ograniczeniami, a w ruchu towarowym do 120 km/h i maksymalnego nacisku 221 kN na oś, zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych oraz zmniejszenia kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury. Więcej na temat zakresu projektu piszemy tutaj.

Zamówienie budzi kontrowersje: modernizacja odcinka o długości 8,5 km ma zająć aż cztery lata i to pomimo tego, że projekt prac torowych jest już gotowy. Do tego PKP PLK wymagała od wykonawców np. dostępu do maszyny do stabilizacji toru (DGS), mimo że nie planuje jej użycia. To mogło ograniczyć dostęp do postępowania części wykonawców.

Jak się okazało, w postępowaniu swoje oferty przedstawiły tylko dwie firmy - Porr i Budimex. Są prawie identyczne - opiewają na łącznie 1,397 mld zł i 1,3998 mld zł netto (1,24 i 1,27 mld zł za zakres podstawowy). Termin realizacji to 207 tygodni, a gwarancja - 72 miesiące. Oferty przekraczają kosztorys opiewający na 536,9 mln zł netto aż o 160 procent (130 procent, jeśli chodzi o zamówienie podstawowe), co stawia pod znakiem zapytania realizację projektu w takiej formie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechowice-Dziedzice (13)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5