NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Prezydent Słupska: Brak modernizacji linii 202 uczni z nas skansen komunikacyjny

| Michał Szymajda 19.04.2019 122

Prezydent Słupska: Brak modernizacji linii 202 uczni z nas skansen komunikacyjny
Stacja kolejowa w SłupskuFot. Michał Szymajda
Samorządowcy z Pomorza dają wyraz swojemu niezadowoleniu wobec możliwych planów wstrzymania modernizacji linii 202 na odcinku od Gdyni do Słupska. Głos zabrała w tej sprawie prezydent Słupska i poseł Zbigniew Konwiński.
– Nie wyobrażam sobie, że zawieszenie inwestycji modernizacji linii 202 z Gdyni do Słupska może być prawdą. Nie wyobrażam sobie, mimo że wyobraźnię (…) mam bogatą. Tyle mówiono o zrównoważonym rozwoju, o konieczności przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, o sprawiedliwym podziale środków uwzględniających także pomoc dawnym miastom wojewódzkim – napisała w liście do „Rynku Kolejowego” prezydent Słupska, Krystyna Danilecka-Wojewódzka.

"Archipelag rozczarowań"

Prezydent Słupska przywołuje książkę Filipa Springera "Miasto Archipelag", gdzie autor zwraca uwagę na fakt, że wiele byłych miast wojewódzkich, a takim jest Słupsk, tworzy dzisiaj "archipelag możliwości, rozczarowań, szans". – Czy Słupsk ma być naprawdę archipelagiem rozczarowań? – pyta w liście prezydent.

– Degradacja naszego miasta, z którego "wyprowadzono” wiele instytucji, zakładów pracy i jednostek samorządowych jest dziś bardzo widoczna. Budowa tarczy antyrakietowej w bezpośredniej bliskości miasta obwarowana była gwarancją rekompensat choćby w postaci nowych inwestycji, w tym infrastruktury drogowej, także kolejowej. Gdzie są te rekompensaty? – irytuje się Danilecka-Wojewódzka. Zaznacza, że budowę drogi ekspresowej S6 na całym odcinku od Szczecina do Gdańska zawieszono w Koszalinie, a teraz obawy są co do przyszłości inwestycji w linię 202.

– Było co najmniej kilkanaście spotkań w tej sprawie, ostatnie, 2 miesiące temu, z optymistycznym nastawieniem, że „na pewno realizujemy.”. Już prawie wstęgi na otwarcie mieliśmy kupować, tym bardziej, że nasza inwestycja w węzeł transportowy w Słupsku jest już mocno zaawansowana, a ma sens pod warunkiem modernizacji 202... Przecież jest jakaś minimalna logika działań. Już nie mówię o odpowiedzialności za zobowiązania rządzących i potentata – PKP PLK. Odstąpienie od tej inwestycji to naprawdę budowanie w naszym rejonie nowego skansenu. Komunikacyjnego – podsumowuje prezydent.

Poseł Konwiński: To pogłębi problem komunikacyjny Pomorza

Swoje oburzenie na możliwe zaniechanie modernizacji linii 202 z dobudową drugiego toru do roku 2023 roku wyraził też poseł Zbigniew Konwiński ze Słupska.

– To kolejny etap marginalizowania Pomorza i kara za to, że większość wyborców tutaj oddała głos na inne partie niż PiS. Doprowadzi to wprost do pogłębienia zapaści komunikacyjnej Środkowego Pomorza, które postępuje nie tylko w infrastrukturze, ale też np. w liczbie połączeń kolejowych, stale ograniczanych. Podobnie jest z drogą S6, którą obecny rząd wstrzymał, mimo że projekt był przygotowany do realizacji i dziś pewnie już byśmy po niej jeździli – powiedział Konwiński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorze (41)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorze (41)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5