Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Prezes Kolei Śląskich: Chcielibyśmy kupić 30 zespołów trakcyjnych. W tym piętrowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Prezes Kolei Śląskich: Chcielibyśmy kupić 30 zespołów trakcyjnych. W tym piętrowe
fot. M. SzymajdaElf Kolei Śląskich w Rybniku
W najbliższych latach chcielibyśmy mocno inwestować w tabor. Spółka jest w takiej kondycji finansowej, że w końcu może starać się o pieniądze z zewnątrz. Zależy nam na wzmocnieniu potencjału przewozowego na istniejących liniach, chcemy być też przygotowani do obsługi nowych – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.

– Chcielibyśmy kupować pojazdy o długości około 75-metrów, nie definiując przy tym ile powinny mieć członów, ponieważ na rynku istnieją różne rozwiązania w tym zakresie. Nowe elektryczne zespoły trakcyjne powinny mieć możliwość łączenia się ze sobą, niezależnie od tego czy będą piętrowe, czy nie. Na rynku istnieją już takie rozwiązania. Ponadto chcielibyśmy, aby było to zamówienie duże, z jednym dostawcą dla obu typów pojazdów. Byłoby dobrze, gdyby na Śląsku pojawiło się 20 jednopokładowych i 10 dwupokładowych zespołów trakcyjnych – wyjaśnia prezes KŚ. Szacowany koszt zakupu? 1 miliard złotych.

– Chcemy zrealizować jedno duże zamówienie po to, by ograniczyć typ taboru, który w KŚ eksploatujemy. Nowe pojazdy zastąpiłyby 14 EN57 AKŚ, które wkrótce powinny przejść P5. Jeśli pojawią się nowe pociągi, zrezygnujemy z napraw P5 i wystawimy je na sprzedaż – dodał prezes KŚ.

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne miałyby jeździć tam, gdzie występuje problem z przepustowością, bądź szacuje się, że będzie występował wkrótce. Piętrowe pojazdy pojawiłyby się prawdopodobnie na linii S1 z Częstochowy przez Katowice do Gliwic i na linii S5 z Katowic do Bielska Białej i Zwardonia. Drzewiecki chciałby ponadto, by nowy, bardziej pojemny tabor, przyczynił się do wzrostu ruchu turystycznego.

Skąd Koleje Śląskie wezmą pieniądze na nowy tabor? Taki zakup miałby się odbyć dzięki montażowi finansowemu własnych pieniędzy spółki i pieniędzy wojewódzkich, a także ze środków z Krajowego Programu Odbudowy. Przewoźnik przedstawił już ministerstwu infrastruktury własne potrzeby i złożył fiszki na taki tabor.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Na Elfy 2 w czeskim Bohuminie jeszcze poczekamy

Tabor i technika

Na Elfy 2 w czeskim Bohuminie jeszcze poczekamy

Michał Szymajda 27 marca 2018

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Na Elfy 2 w czeskim Bohuminie jeszcze poczekamy

Tabor i technika

Na Elfy 2 w czeskim Bohuminie jeszcze poczekamy

Michał Szymajda 27 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5