Partnerzy serwisu:
Pasażer

Prezes Kolei Śląskich: Chcemy jeździć do Krakowa nawet co godzinę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Prezes Kolei Śląskich: Chcemy jeździć do Krakowa nawet co godzinę
Fot. ms, rynek-kolejowy
W ostatni weekend Koleje Śląskie zorganizowały przejazdy specjalne po modernizowanej linii z Katowic do Krakowa. Była okazja do zaprezentowania planów spółki związanych z tą trasą.

Skrócenia czasu przejazdu pomiędzy Małopolską a Śląskiem należy spodziewać się w grudniu. Wówczas oferta kolei ma stać się wreszcie konkurencyjna. Choć czas przejazdu na trasie Katowice – Kraków będzie podobny jak w wypadku przejazdu autem, to wyższy ma być komfort przejazdu, atrakcyjne mają też być ceny biletów.

– Decyzja o uruchomieniu codziennych połączeń do Krakowa już została podjęta. Najszybszy nasz pociąg ma przejechać między Katowicami a Krakowem w 62 minuty, a standardowe, zatrzymujące się na wszystkich przystankach pociągi – w 72 minuty – powiedział Aleksander Drzewiecki zastrzegając, że ostateczny rozkład jazdy uzgodniony z PKP PLK może się jeszcze zmienić.

Pociągi przyspieszone miałyby zatrzymywać się na trasie wyłącznie w Mysłowicach, Trzebini i, być może, na przystanku Kraków Business Park. Koleje Śląskie chciałby na początek trasować pociągi do prędkości 120 km/h, a później, do 160 km/h.

W rozmowie z dziennikarzem portalu katowice24.info, Aleksander Drzewiecki powiedział, że na początek na trasie z Katowic do Krakowa ma jeździć co najmniej 8 pociągów.
– Docelowo przewoźnik chciałby uruchomić połączenia co godzinę. Wszystko zależy też od tego, ile pociągów regionalnego przewoźnika uda się zmieścić do rozkładu. Ten powinien zostać ułożony do połowy września, a regularne połączenia na nowej trasie zostałyby wtedy wprowadzone od 13 grudnia – powiedział prezes KŚ. Na razie nie wiadomo, ile kosztowałby bilet.

Do regularnej obsługi trasy przygotowują się także w Polregio. Spółka już teraz wykonuje połączenia z Krakowa do Katowic, ale z uwagi na czas przejazdu, nie są one popularne. Na razie nie jest jasne skąd Polregio wezmą nowoczesny tabor do obsługi tej linii. Także PKP Intercity będzie jeździć pomiędzy miastami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5