Przewozy Regionalne rozpoczynają testy nowoczesnej lokomotywy Traxx F140 MS firmy Bombardier. Dziś oficjalnie zaprezentowano taką maszynę w barwach PR. Jednostki tego typu będą docelowo zastępować dotychczas używane. To jedno z założeń strategii Przewozów Regionalnych, które stawiają na sukcesywną modernizację swojego taboru.
Bombardier Traxx to lokomotywa rozwijająca prędkość maksymalną do 140 km/h, pomimo ponad 80 ton wagi. Wraz z odnowionymi wagonami piętrowymi ma testowo obsługiwać dla Przewozów Regionalnych trasy: Toruń – Poznań, Toruń – Bydgoszcz oraz Bydgoszcz – Warszawa. Jest ekonomiczna i niezawodna, co zdecydowanie wpłynie na lepszą jakość usług świadczonych z jej wykorzystaniem. Zwiększy się komfort podróżowania pasażerów, a ten krok jednocześnie uniezależni PR od zakupu usług od innych dostawców. Dodatkowo wagony piętrowe, które zostaną do niej dołączone, zapewnią dobrze zaprojektowaną i wygodną przestrzeń dla pasażerów. Trzy takie wagony oferują pasażerom powierzchnię użytkową równą dwóm standardowym składom elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt).
- Średni wiek eksploatowanych w Polsce lokomotyw to ok. 30 lat. Przewozy Regionalne stawiają natomiast na nowoczesność, a tym samym na ergonomiczne i ekonomiczne rozwiązania. Właśnie takim innowacyjnym rozwiązaniem będzie wykorzystanie nowych lokomotyw Bombardier Traxx – mówi Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych.
Lokomotywy serii Traxx są cenionymi oraz powszechnie wykorzystywanymi przez operatorów kolejowych jednostkami w Europie. W znacznej części powstają we wrocławskiej fabryce koncernu, która już obecnie jest jednym z największych na świecie zakładów produkujących pudła lokomotyw i ramy wózków. Gwarantuje to Przewozom Regionalnym sprawną obsługę serwisową i gwarancyjną nowej lokomotywy.



* Fot. Rynek Kolejowy.

* Prezes PR, Tomasz Moraczewski w kabinie sterowniczej Traxxa (fot. Przewozy Regionalne).


* Fot. Przewozy Regionalne.