Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Prace przy Trasie W-Z jeszcze mocniej podzielą Łódź

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Prace przy Trasie W-Z jeszcze mocniej podzielą Łódź
Poruszanie się komunikacją miejską zwłaszcza z południa na północ Łodzi będzie w nadchodzącym roku jeszcze trudniejsze – wynika z ujawnionego przez Zarząd Dróg i Transportu harmonogramu zamknięć kolejnych skrzyżowań i odcinków ulic. Większość z nich ma związek z przebudową Trasy W-Z, która powinna zostać zakończona w ciągu najbliższych 9 miesięcy.

Przebudowie ulegną głównie te skrzyżowania, na których leżą jeszcze ostatnie fragmenty torów tramwajowej Trasy W-Z sprzed przebudowy (na wszystkich pozostałych odcinkach trwa już bardziej lub mniej zaawansowana budowa nowego torowiska). Pierwszym z nich będzie Piłsudskiego - Kilińskiego. Zmiana organizacji ruchu ma nastąpić tam w nocy z piątku 30 na sobotę 31 stycznia. - Odcinek Kilińskiego między Piłsudskiego a Tuwima nie będzie przejezdny - uprzedza dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. Przypomnijmy, że dalszy odcinek aż do Narutowicza jest wyłączony z ruchu od lipca 2013 r. (wyjąwszy docelowe wjazdy do posesji). Łącznie więc od przyszłego weekendu pojazdy komunikacji miejskiej oraz samochody osobowe nie będą mogły poruszać się po przeszło półkilometrowym odcinku ważnej ulicy w centrum miasta, przy którym zlokalizowano m. in. urząd pracy oraz komendę Straży Miejskiej. Przebudowa ma związek z inwestycją na dworcu Łódź Fabryczna, którego plac budowy również przylega do Kilińskiego. Po planowanym na jesień zakończeniu ulica ma odznaczać się uspokojonym ruchem z uprzywilejowaniem komunikacji miejskiej.

Przedtem jednak wahadłowa linia tramwajowa Z1 zostanie wraz z rozpoczęciem prac skrócona do ul. Orlej. Dlaczego jej pasażerowie nie będą mogli dojechać do al. Piłsudskiego, by tam przesiąść się na którąś z autobusowych linii zastępczych wzdłuż Trasy W-Z? - Pas drogowy Kilińskiego na odcinku Piłsudskiego - Orla jest zbyt wąski, by zmieściły się tam jednocześnie samochody i zmieniające kierunek jazdy tramwaje - tłumaczy dyrektor ZDiT. Utworzenie nowej tymczasowej krańcówki będzie wymagało przeniesienia w okolice Orlej rozjazdu nakładkowego, zamontowanego obecnie na Kilińskiego w pobliżu skrzyżowania z Tuwima. Pasażerom z pewnością nie ułatwi życia brak dodatkowej komunikacji zastępczej na osi północ-południe. - Nie będziemy jej wprowadzać, bo linie autobusowe przez cały czas będą kursowały równoległą Sienkiewicza - zapowiada G. Nita.

Jeszcze większe zawirowania mają nastąpić od marca na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i al. Śmigłego-Rydza. – Przebudowa tzw. „Skrzyżowania Marszałków" zostanie podzielona na dwa etapy, z których każdy będzie trwał po około trzy i pół miesiąca – informuje dyrektor ZDiT. Przebudowie będzie podlegała osobno część wschodnia i zachodnia. Takie rozwiązanie ma na celu zapewnienie możliwości przejazdu z północy na południe (al. Śmigłego-Rydza jest częścią drogi krajowej nr 14). – Przebudowa całej tarczy skrzyżowania, która zostanie podniesiona w najwyższym punkcie o ok. 40 cm, będzie musiała pociągnąć za sobą zawieszenie ruchu tramwajów po al. Śmigłego-Rydza – mówi G. Nita. Szczegóły dotyczące komunikacji zastępczej za kursujące tamtędy cztery linie tramwajowe na razie nie są znane. Niejasne pozostaje też, czy przez newralgiczne skrzyżowanie będą mogły przejechać autobusy zastępcze z Widzewa do centrum i na Retkinię.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

rc, Transport-publiczny.pl 26 sierpnia 2015

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Zintegrowany transport

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Roman Czubiński 12 grudnia 2014

Łódź: Membrana nad przystankiem Piotrkowska Centrum. Z opóźnieniem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

rc, Transport-publiczny.pl 13 lipca 2015

Zobacz również:

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

rc, Transport-publiczny.pl 26 sierpnia 2015

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Zintegrowany transport

Łódź Widzew: Połowa estakady niemal gotowa

Roman Czubiński 12 grudnia 2014

Łódź: Membrana nad przystankiem Piotrkowska Centrum. Z opóźnieniem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

rc, Transport-publiczny.pl 13 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5