NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Prace na linii nr 181. Zawieszony ruch pociągów do Wielunia

| Kasper Fiszer 17.06.2021 2,9k

Prace na linii nr 181. Zawieszony ruch pociągów do Wielunia
Stacja Wieluń-Dąbrowa fot. Badyl4325, lic. CC BY-SA 4.0
Roboty na moście na Wyderce, prace utrzymaniowe w okolicach Janinowa i remont przejazdów kolejowo-drogowych to zakres wartej 6 mln zł inwestycji realizowanej przez PKP PLK na liinii nr 181. Oznacza to duże zmiany dla pasażerów. Korzystający z pociągów regionalnych muszą przesiąść się do autobusów, ci podróżujący składami dalekobieżnymi będą zaś jeździć objazdem.
Od kilku dni pociągi nie kursują po łączącej województwa śląskie, opolskie i łódzkie trasie Tarnowskie Góry – Wieluń Dąbrowa. – Rozpoczęliśmy prace przy przebudowie mostu kolejowego nad rzeką Wyderką w Janinowie – tłumaczy Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Znajduje się on na krótkim fragmencie linii kolejowej nr 181 przecinającym skraj Opolszczyzny.

Roboty nie tylko na samym moście

– W ramach prac przewidziano montaż stalowego przęsła, wykonanie nowych przyczółków żelbetowych i wzmocnienie ich fundamentów oraz wymianę toru – mówi nasza rozmówczyni. Przęsło nie będzie jednak całkowicie nowe. Pochodzi ono z mostu nad Wisłą znajdującego się w ciągu linii nr 91 Kraków Główny – Medyka. Konstrukcja stojąca dotychczas w Janinowie zostanie rozebrana ze względu na jej zły stan techniczny.

Wykorzystując przerwę w ruchu, zarządca infrastruktury przeprowadzi też prace na przejazdach kolejowo-drogowych: na drodze krajowej nr 42 w Janinowie i na drodze wojewódzkiej nr 488 w Wieluniu-Dąbrowie. – Dzięki temu będzie bezpieczniej – przekonuje przedstawicielka PKP PLK. Na odcinku linii nr 181 Janinów – Panki wykonane zostaną natomiast prace utrzymaniowe obejmujące wymianę szyn i podkładów oraz regulację toru.

Podróż trwa o pół godziny dłużej

– Wykonawcą prac jest Dolkom Wrocław, a ich wartość to ok. 6 mln zł – usłyszeliśmy. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że roboty zakończą się w czwartym kwartale tego roku. Inwestycja wymusza istotne zmiany w ruchu kolejowym. Za pociągi Polregio z Wielunia-Dąbrowy do Tarnowskich Gór uruchomiona została zastępcza komunikacja autobusowa funkcjonująca na odcinku do stacji Herby Nowe (tam następuje przesiadka na pociąg). Czas przejazdu wydłużył się o ok. pół godziny.

Pociągi dalekobieżne kursują przez Kluczbork. Na trasie Krzepice – Kępno funkcjonuje zaś zastępcza komunikacja autobusowa. – Informacje dla podróżnych są dostępne na stacjach i przystankach oraz na naszej stronie internetowej – zapewnia Katarzyna Głowacka. Roboty wymusiły ponadto zmiany w organizacji ruchu towarowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5