NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace na linii nr 14 trwają. PLK i ZUE chcą porozumienia

| Kasper Fiszer 09.04.2020 3,9k

Prace na linii nr 14 trwają. PLK i ZUE chcą porozumienia
fot. Kasper Fiszer
Roboty realizowane na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola nie zostały całkowicie wstrzymane, ale przyszłość ważnej inwestycji jest wciąż niepewna. Choć PKP PLK spłaciły swoje zobowiązania wobec ZUE, stronom nie udało się dotychczas osiągnąć porozumienia, które gwarantowałoby dalszą współpracę. Obie deklarują jednak chęć wypracowania porozumienia i kontynuują rozmowy. 
W marcu opisywaliśmy na naszych łamach sprawę wypowiedzenia przez ZUE umowy na realizację prac pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Wykonawca przebudowy argumentował, że inwestor nie opłacił na czas jednej z faktur, a podobne opóźnienia zdarzały się już w przeszłości. Spółka miała według swojego oświadczenia zejść z placu budowy 31 marca. Wcześniej PKP PLK poinformowały, że uregulowały swoje zobowiązania i dążą do porozumienia, które pozwoliłoby bez dodatkowych komplikacji kontynuować inwestycję.

PLK: Wolą stron jest porozumienie

Do końca marca żadna ze stron nie poinformowała nas jednak o dojściu do ostatecznego kompromisu. Jaki jest więc aktualny status kontraktu? – Dialog z firmą ZUE jest kontynuowany. Obecnie realizowane są niezbędne prace na szlaku Pabianice – Lublinek – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. – Zadeklarowaną intencją obu stron jest osiągnięcie porozumienia – dodaje.

Jeszcze raz zapewnił on, że zarządca infrastruktury w marcu uregulował wszystkie płatności wobec ZUE. Z aktualnego stanowiska nie wynika jednak, że przerwanie prac nie jest już prawdopodobne. Wciąż losy przebudowy, która ma ogromne znaczenie dla komunikacji w aglomeracji łódzkiej i w relacjach do Poznania czy Wrocławia, są więc niepewne. Tymczasem ewentualne przedłużenie inwestycji oznaczałoby znaczne niedogodności dla podróżnych. W związku z robotami ruch jest bowiem istotnie ograniczony, a dużo pociągów zastąpiono przynajmniej na części trasy komunikacją zastępczą.

Fakt prowadzenia dalszych rozmów potwierdził również wykonawca. – Zgodnie z dobrym obyczajem kupieckim wszelkie okoliczności związane z mediacjami są poufne – zastrzegła przy tym Magda Kołodziejczyk, przedstawicielka ZUE. – Intencją spółki jest wypracowanie porozumienia – zapewniła.

W Pabianicach znaczący postęp prac

W ostatnim czasie prace na linii nr 14 koncentrowały się w dużej mierze na stacji w Pabianicach. Została tam oddana do użytku druga krawędź nowego peronu wyspowego (przed przebudową podróżni korzystali z peronów o małej szerokości). W tym mieście zrealizowane zostały też roboty na przejazdach kolejowo-drogowych przy ulicach Wspólnej i Torowej. – Prace na ul. Lutomierskiej wymagają natomiast uzgodnienia organizacji ruchu z zarządcą drogi – wskazuje Mirosław Siemieniec.

Przypomnijmy, że kilka dni temu Łódzka Kolej Aglomeracyjna zawiesiła kursowanie części autobusów zastępczych za pociągi łączące Sieradz z Łodzią na odcinku Łask – Łódź. Szczegóły zmian opisaliśmy na portalu transport-publiczny.pl.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (244)
Linia 14 (103)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5