NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]

| Michał Szymajda 01.07.2022 2k

Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Modernizacja linii 207 na odcinku Toruń - Chełmża Fot. UMWK-P
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Prace na linii 207 między Toruniem a Chełmżą mocno zaawansowane [zdjęcia]
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochwalił się postępami przy modernizacji fragmentu linii 207. Pociągi mają ponownie pojechać z Torunia do Chełmży w grudniu bieżącego roku.
Na 20-kiometrowym odcinku linii 207 między Toruniem a Chełmżą zostały już ułożone nowe tory, które pozwolą osiągać pociągom pasażerskim prędkość 120 km/h, a towarowym – 80 km/h (przed modernizacją 90 km/h ze zwolnieniami, a dla pociągów towarowych – 40 km/h). Kończą się prace przy budowie nowych peronów w Łysomicach i Grzywnie, w nowej lokalizacji rozpoczęto budowę przystanku w Ostaszewie Toruńskim. Znajdzie się on bliżej centrum miejscowości. Perony będą miały 125 metrów długości. To wystarczy do obsługi autobusów szynowych.

Nowy przystanek powstanie na toruńskim osiedlu Jar. – Będzie to miejsce zatrzymania pociągu dla mieszkańców tej części Torunia, a także pracowników zlokalizowanych tu firm, m.in. Neuki (przystanek będzie na wysokości biurowca tego toruńskiego dystrybutora farmaceutyków). Tu wciąż trwa na razie procedura administracyjna poprzedzająca rozpoczęcie prac – poinformowała Beata Krzemiński, rzeczniczka kujawsko-pomorskiego urzędu marszałkowskiego.

Rewitalizacja trasy jest warta 180 milionów złotych. Nie byłoby jej gdyby nie pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. To jedna z największych inwestycji unijnych w regionie w tej perspektywie i z tego programu. Wykonawcą prac jest firma PORR.

Od grudnia pociągi regionalne pojadą z przyzwoitą prędkością na całej linii z Torunia do Grudziądza, bowiem od Chełmży do Grudziądza 10 lat temu przeprowadzono już remont i można tam jeździć z prędkością maksymalną 100 km/h. Trwa remont od Grudziądza do Kwidzyna (jest mocno opóźniony i nie wiadomo czy zakończy się w grudniu), zakończono modernizacji odcinka od Kwidzyna do Malborka, a dalej, do Trójmiasta jest już magistrala E65, gdzie można pędzić nawet z prędkością 200 km/h, jeśli tylko mamy ku temu odpowiedni tabor.

Pojawia się więc perspektywa uruchomienia przyspieszonych pociągów z Trójmiasta do Torunia przez Grudziądz z dobrym czasem przejazdu i tylko od województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego zależy, czy bardzo dobre parametry linii 207 zostaną wykorzystane do wskrzeszenia połączeń nad morze. Zainteresowane tym jest już w tej chwili PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5