NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace na E59 zaczynają się od odcinka Stare Bojanowo – Kościan

| inf. prasowa 04.09.2017 3,7k

Prace na E59 zaczynają się od odcinka Stare Bojanowo – Kościan
Fot. PKP PLK
Rozpoczyna się modernizacja odcinka Stare Bojanowo – Kościan linii E59 Poznań – Wrocław. To pierwszy etap prac nad modernizacją ostatniego odcinka linii Poznań – Wrocław. 
PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują linię E59 między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego. Według zapowiedzi, pierwsze prace na odcinku Stare Bojanowo – Kościan miały rozpocząć się już 3 września. Roboty będą prowadzone najpierw na torze nr 1, przy utrzymaniu ruchu pociągów po torze nr 2. W ramach modernizacji w Kościanie na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne.

Wyremontowane zostaną również stacje Kościan i Stare Bojanowo, na których znajdą się nowe wiaty i ławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością. Bezpieczeństwo podróżujących ze stacji w Starym Bojanowie zwiększy budowa nowego przejścia podziemnego na perony. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują na tym odcinku 4 przejazdy kolejowe, które zostaną dostosowane do osiągania przez pociągi osobowe prędkości 160 km/h. Odnowione zostaną także dwa mosty kolejowe nad Kanałem Kościańskim.

Kolejne odcinki trasy

W październiku rozpoczną się prace na na stacjach Leszno, Stare Bojanowo i Kościan a od listopada na torze nr 2 odcinek Korzeńsko – Rawicz oraz na stacjach kolejowych: Rawicz, Bojanowo. Pojawią się nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Efektem modernizacji obiektów będzie także czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji pasażerskiej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W listopadzie ruszą także prace na torze nr 1 na odcinku Bojanowo – Leszno.

Efekty prac

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. W wyniku modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego będzie o 20 minut krótsza. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h. Modernizacja 24 przejazdów kolejowo-drogowych, budowa 4 wiaduktów kolejowych i 3 wiaduktów drogowych, wykonanie 5 przejść podziemnych oraz montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na tym odcinku.

Modernizacja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę. Całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł, z czego około 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Wykonawcami prac są: konsorcjum Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie na odcinku granica województwa dolnośląskiego – Leszno oraz Torpol na odcinku Leszno – Czempiń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5