NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prac całodobowych nie będzie

| Jakub Madrjas 25.01.2018 6,7k

Prac całodobowych nie będzie
Fot. PKP PLK
Całkowite zamknięcia linii kolejowych są krytykowane przez część ekspertów. Jak tłumaczy prezes spółki Ireneusz Merchel, postulat realizacji prac w trybie całodobowym na takich liniach nie jest możliwy do spełnienia ze względu na uciążliwość dla mieszkańców okolicznych terenów.
Całkowite zamknięcia linii kolejowych są krytykowane przez część ekspertów. Bardzo dezorganizują one ruch kolejowy, ale na realizowanych w ten sposób inwestycjach nie widać prowadzenia prac w cyklu 24-godzinnym, czego można by oczekiwać przy tak drastycznej decyzji.

Eksperci wskazują, że prace na całkowicie zamkniętej linii nr 447 powinny być realizowane krócej – najwyżej przez 8-9 miesięcy. Prezes PLK Ireneusz Merchel zauważa jednak w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że wyznaczanie takich terminów byłoby mocno ryzykowne. Jego zdaniem wykonawcy zyskują na skracaniu realizacji czasu inwestycji – nie dość, że punktuje to w przetargach PLK, to jeszcze oni sami mogą po zakończeniu prac przenieść pracowników do kolejnej realizacji. – Dlatego jeśli wykonawcy skalkulowali, że inwestycja będzie trwać 12 miesięcy, to trzeba im zaufać, bo oni biorą na siebie duże kary w przypadku opóźnień – wskazuje, przypominając, że w poprzedniej perspektywie unijnej nie zakończono w terminie żadnej inwestycji modernizacyjnej.

– Na linii 447 realizujemy prace w terenie miejskim. Nie brakuje tu niespodzianek, infrastruktury niewidniejącej na planach czy zgłoszeń o wpisanie znalezionego obiektu do rejestru zabytków – mówi Merchel. Również postulat realizacji prac w trybie całodobowym nie jest jego zdaniem możliwy do spełnienia na tej linii ze względu na wymagane prawem ograniczenia godzin pracy wynikające z uciążliwości robót budowlanych dla mieszkańców.

Prace na linii 447 są według zapewnień PLK realizowane zgodnie z planem, choć jak zauważył nasz Czytelnik, wybudowane pod koniec roku tymczasowe przejście dla pieszych w Pruszkowie, które miało zastąpić przebudowywane przejście podziemne (z wyjściem na peron), okazało się niepotrzebne. Przez jakiś czas oba przejścia działały równolegle, a potem tymczasowe przejście zamknięto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5