Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prac całodobowych nie będzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prac całodobowych nie będzie
Fot. PKP PLK
Całkowite zamknięcia linii kolejowych są krytykowane przez część ekspertów. Jak tłumaczy prezes spółki Ireneusz Merchel, postulat realizacji prac w trybie całodobowym na takich liniach nie jest możliwy do spełnienia ze względu na uciążliwość dla mieszkańców okolicznych terenów.

Całkowite zamknięcia linii kolejowych są krytykowane przez część ekspertów. Bardzo dezorganizują one ruch kolejowy, ale na realizowanych w ten sposób inwestycjach nie widać prowadzenia prac w cyklu 24-godzinnym, czego można by oczekiwać przy tak drastycznej decyzji.

Eksperci wskazują, że prace na całkowicie zamkniętej linii nr 447 powinny być realizowane krócej – najwyżej przez 8-9 miesięcy. Prezes PLK Ireneusz Merchel zauważa jednak w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że wyznaczanie takich terminów byłoby mocno ryzykowne. Jego zdaniem wykonawcy zyskują na skracaniu realizacji czasu inwestycji – nie dość, że punktuje to w przetargach PLK, to jeszcze oni sami mogą po zakończeniu prac przenieść pracowników do kolejnej realizacji. – Dlatego jeśli wykonawcy skalkulowali, że inwestycja będzie trwać 12 miesięcy, to trzeba im zaufać, bo oni biorą na siebie duże kary w przypadku opóźnień – wskazuje, przypominając, że w poprzedniej perspektywie unijnej nie zakończono w terminie żadnej inwestycji modernizacyjnej.

– Na linii 447 realizujemy prace w terenie miejskim. Nie brakuje tu niespodzianek, infrastruktury niewidniejącej na planach czy zgłoszeń o wpisanie znalezionego obiektu do rejestru zabytków – mówi Merchel. Również postulat realizacji prac w trybie całodobowym nie jest jego zdaniem możliwy do spełnienia na tej linii ze względu na wymagane prawem ograniczenia godzin pracy wynikające z uciążliwości robót budowlanych dla mieszkańców.

Prace na linii 447 są według zapewnień PLK realizowane zgodnie z planem, choć jak zauważył nasz Czytelnik, wybudowane pod koniec roku tymczasowe przejście dla pieszych w Pruszkowie, które miało zastąpić przebudowywane przejście podziemne (z wyjściem na peron), okazało się niepotrzebne. Przez jakiś czas oba przejścia działały równolegle, a potem tymczasowe przejście zamknięto.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP PLK zmienia sposób nadzoru nad wykonawcami

Infrastruktura

Postępy prac na linii Lublin – Stalowa Wola

Fotorelacje

Postępy prac na linii Lublin – Stalowa Wola

inf. prasowa 31 stycznia 2018

Żmijan: Trzeba przyspieszyć inwestycje. I drogowe, i kolejowe

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP PLK zmienia sposób nadzoru nad wykonawcami

Infrastruktura

Postępy prac na linii Lublin – Stalowa Wola

Fotorelacje

Postępy prac na linii Lublin – Stalowa Wola

inf. prasowa 31 stycznia 2018

Żmijan: Trzeba przyspieszyć inwestycje. I drogowe, i kolejowe

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5