NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PR: „Tygrysy” odstawione także we Wrocławiu

| Kasper Fiszer 17.11.2016 35

PR: „Tygrysy” odstawione także we Wrocławiu
EN57AL we Wrocławiufot. Phil Richards CC BY-SA 2.0
Połowa jednostek EN57AL z dolnośląskiego oddziału PR jest wyłączona z ruchu. Przewoźnik odstawił też znaczną część swoich zmodernizowanych ezt w Wielkopolsce. Na szeregu tras podróżni muszą się więc liczyć z powrotem do standardu, jaki oferują niewyremontowane EN57.
Na początku miesiąca informowaliśmy o dużych problemach z eksploatacją zmodernizowanych jednostek EN57AL na linii Łódź – Poznań. Unowocześnione pojazdy zastępowane są tam często EN57 przed kapitalnym remontem z powodu odstawienia znacznej części „tygrysów” eksploatowanych przez wielkopolski oddział PR. Awarie i zderzenia ze zwierzętami zmusiły przewoźnika do czasowego wyłączenia z ruchu niemal połowy pomalowanych w charakterystyczne barwy ezt, obniżenie komfortu odczuwają więc też podróżujący na innych trasach obsługiwanych przez PR Poznań.

Najważniejszym powodem wyłączeń są uszkodzenia pantografów

Podobne problemy odczuwa także dolnośląski oddział spółki, na stanie którego znajduje się sześć jednostek nazywanych „tygrysami”. Spośród nich odstawiony jest obecnie aż co drugi skład. – Aktualnie w ruchu znajdują się trzy zmodernizowane EN57AL – potwierdza Andrzej Piech, naczelnik Działu Handlowego Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych.

Przewoźnik będzie dysponował mocno ograniczoną flotą „tygrysów” jeszcze przez dłuższy okres, bo dwie z odstawionych jednostek nie wrócą do ruchu aż do lutego przyszłego roku. – Oczekują one w Mińsku Mazowieckim na naprawę z uwagi na uszkodzone pantografy – informuje przedstawiciel oddziału. Trzeci z pojazdów również znajduje się obecnie w Mińsku Mazowieckim, ale prawdopodobnie będzie sprawny szybciej niż pozostałe.

Kolizje „tygrysów” ze zwierzętami również na Dolnym Śląsku

– Po kolizji ze zwierzyną leśną niezbędna jest naprawa zaworów powietrznych – wskazuje Andrzej Piech. – Jej powrót być może nastąpi do końca roku – dodaje. Tym niemniej obecnie w dniach, w których konieczne jest np. wykonanie przeglądu technicznego którejś z pozostałych trzech jednostek, PR Wrocław może wysłać na linie mniej niż połowę swoich „tygrysów”.

Zmodernizowane jednostki EN57 wyjechały w trasy pod koniec zeszłego roku. Obsługują głównie połączenia międzywojewódzkie, np. z Poznania do Kołobrzegu, Łodzi czy Wrocławia. Wrocławskie „tygrysy” dojeżdżają także m.in. do Międzylesia i Kłodzka. Pojazdy te eksploatowane są również przez oddziały lubuski i zachodniopomorski. Łącznie PR dysponuje 21 ezt tego typu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (459)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (459)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5