- Nasz personel okazał się być w pełni zdolny do utrzymania i prowadzenia nowoczesnych pojazdów. Również nasze zaplecza techniczne zdały egzamin - stwierdził członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce" zorganizowanej przez RK. Przedstawił on doświadczenia PR w niedawnej eksploatacji Traxxów i Eurosprinterów.
Od listopada 2009 r. do maja 2010 r. Przewozy Regionalne przeprowadziły eksploatację obserwowaną lokomotyw Bombardier E186 Traxx MS DAPL oraz maszyny Siemens E189 ES64F4. W przypadku tego pierwszego pojazdu prowadzono współpracę z firmą leasingową Railpool, drugiego - z MRCE Dispolok.
W wyniku obu przedsięwzięć przeszkolono 49 maszynistów Przewozów Regionalnych w zakresie prowadzenia lokomotywy Traxx oraz kolejnych 93 maszynistów w zakresie prowadzenia Eurosprinterów.
- Byliśmy jednym z prekursorów. Pojazdy zostały z powodzeniem przetestowane w polskich warunkach eksploatacyjnych. Były one bardzo trudne - we wspomnianym okresie występowały duże skoki temperatur, częste "przejścia" przez 0 stopni Celsjusza - stwierdził Robert Nowakowski. - Poza drobnymi usterkami, nie zanotowaliśmy żadnych poważniejszych problemów - stwierdził członek zarządu Przewozów Regionalnych.
Jak dodał, dzięki przeprowadzonej eksploatacji obserwowanej, PR uzyskały certyfikaty na prowadzenie profesjonalnych szkoleń na kierowanie tego typu lokomotywami dla starszych maszynistów - instruktorów.
Obecnie dla prowadzenia składów interREGIO i REGIOekspres zestawianych z tradycyjnych wagonów, Przewozy Regionalne używają lokomotyw ET22 wynajmowanych od PKP Cargo. Potrzeby przewoźnika, jeśli chodzi o lokomotywy elektryczne, oceniane są na 35 maszyn.