NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PR chcą zwiększyć liczbę kas. Zapraszają do franczyzy

| Kasper Fiszer 21.12.2016 626

PR chcą zwiększyć liczbę kas. Zapraszają do franczyzy
fot. Przewozy Regionalne.
Przewozy Regionalne zmieniają swoje podejście do sprzedaży biletów. Chcą większej dostępności tradycyjnych okienek kasowych, ale prowadzonych przez firmy zewnętrzne w oparciu o franczyzę.
– Zlecone przez nas badania wykazały, że przyjęta wcześniej strategia ograniczania tradycyjnej sprzedaży biletów nie jest korzystna – mówi prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. Dlatego w przyszłym roku na dworcach mamy zobaczyć więcej okienek z nowym szyldem PolRegio. – Tradycyjna sprzedaż w kasach jest korzystna dla pasażera, bo służy mu jednocześnie jako punkt informacyjny – tłumaczy.

Franczyza pod szyldem PolRegio

Jak wyjaśnia prezes PR, operator chce połączyć potencjał kas własnych i agencyjnych. Przyjęty zostanie model franczyzy, co ma zapewnić jednolity standard okienek. Stałe mają być okres dostępności i tzw. kultura sprzedaży oraz identyfikacja wizualna oparta o nową markę PolRegio. Według Krzysztofa Mamińskiego taki model może przynieść duże oszczędności dzięki większej skali działania – na przykład przy negocjacjach z zarządzającą dworcami spółką PKP SA. – Kiedy ajent negocjował stawkę wynajmu powierzchni na dworcu samodzielnie, było to dla niego trudniejsze niż dla spółki Przewozy Regionalne – wyjaśnia prezes.

W ostatnim czasie poszczególne oddziały Przewozów Regionalnych ogłaszają przetargi nie tylko na obsługę kas na mniejszych stacjach, ale i w dużych miastach, m.in. w Kaliszu (ponad 100 tys. mieszkańców), Częstochowie (200 tys. mieszkańców), Gdańsku-Wrzeszczu (jeden z ważniejszych dworców w Trójmieście), Kluczborku, a nawet w Rzeszowie Głównym. Utrzymane zostają też obecne już punkty agencyjne w większych ośrodkach, np. w Poznaniu.

Pasażer nie zauważa, kto prowadzi kasę

– Przekazanie kasy własnej do obsługi agencyjnej pozwala zmniejszyć koszty jej funkcjonowania nawet o połowę – tłumaczy Michał Stilger, główny specjalista ds. public relations przewoźnika. – Jednocześnie zwracamy uwagę na to, aby wynagrodzenie proponowane podmiotom zewnętrznym było dla nich korzystne i pozwalało na stabilne funkcjonowanie – dodaje. Utrzymanie jednolitego standardu obsługi ma natomiast gwarantować, że pasażer nie odczuje w żaden sposób różnicy w organizacji pracy kasy.

Zmiana formy działalności kas biletowych jest jednym z elementów planu restrukturyzacji spółki. – Dotychczasowe wyniki tego procesu pokazują, że jest to działanie uzasadnione finansowo – ocenia Michał Stilger. – W związku z tym planujemy jego kontynuację. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie utrzymywać sieć kas biletowych na najważniejszych stacjach – podkreśla.

Bilet zintegrowany z PKS-ami

Zarząd PR zapewnia, że nie chce odchodzić od promowania nowoczesnych metod sprzedaży biletów i chce poprawić ofertę również w tym zakresie. Jednym z działań ma być możliwość zakupu biletu bezpośrednio na stronie przewoźnika. Kolejnym – wprowadzenie wspólnej sprzedaży z PKS-ami, o czym po raz pierwszy informowaliśmy w listopadzie.

– To nie będzie wspólny bilet, tylko bilet łączony lub, mówiąc inaczej, zintegrowany – zaznacza prezes. – Chodzi o to, by kupując bilet naszego partnera na komunikację autobusową. można było od razu kupić bilet na pociąg Przewozów Regionalnych i na odwrót – tłumaczy Krzysztof Mamiński. Jak dodaje, w przyszłości być może pojawia się wspólne oferty promocyjne PR i PKS.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5