Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Poznań: Mieszkańcy chcą tramwaju, radni chcą autobusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Poznań: Mieszkańcy chcą tramwaju, radni chcą autobusów
Poznańscy radni decydują właśnie jak mieszkańcy miasta będą dojeżdżać do Naramowic i położonych dalej osiedli. Pomysły są dwa – tramwaj lub nowa ulica z autobusami. Mieszkańcy chcieliby to pierwsze, ale prezydent i radni skłaniają się raczej ku temu drugiemu.

Dziś jedyną możliwość dojazdu stanowi długa i często zakorkowana ul Naramowicka (po jednym pasie w każdą stronę). W ratuszu rozważa się już tylko dwie opcje, jak usprawnić ruch w tamtą stronę. Obie prowadziłyby z pętli Wilczak. W pierwszym wariancie zbudowanoby linię tramwajową wzdłuż wspomnianej Naramiowickiej. Która w pewnym momencie odbiłaby w stronę ulic Sielawy i Rubież. Ale zamiast budowy linii rozważa się też wybudowanie ul. Nowej Naramowickiej, prowadzącej aż do osiedla Różany Potok. W tym drugim wariancie na ulicy znalazłyby się buspasy, być może też trolejbusy.

Mieszkańcy są zaskoczeni. – Przecież od trolejbusów raczej się odchodzi – mówi w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Adam Szabelski, przewodniczący Rady Osiedla Naramowice. - Obawiamy się, że nawet jak powstaną osobne pasy dla trolejbusów, to w niektórych miejscach i tak będą stały w korkach – twierdzi. Dodaje też, że pomysł linii tramwajowej przejeżdżającej skrajem Naramowic, a nie środkiem, czyli ul. Naramowicką na całej jej długości, jest niezrozumiały.

Stowarzyszenia zajmujące się tkanką miejską w Poznaniu, takie jak „My Poznaniacy, czy „Inwestycje dla Poznania” zwracają też uwagę na to, że w nowym projekcie unijnego programu „Infrastruktura i Środowisko” istnieje zalecenie, by w miastach gdzie funkcjonują tramwaje, nowe rozwiązania komunikacyjne opierać właśnie o ten środek transportu, a linie autobusowe i trolejbusowe tworzyć w ostateczności. Według nich najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie Nowej Naramowickiej i puszczenie tramwaju wzdłuż istniejącej.

Prezydent Ryszard Grobelny twierdzi jednak, że na obie inwestycje nie ma pieniędzy i trzeba coś wybrać. A dla tramwaju ponoć nie ma miejsca wzdłuż Naramowickiej. Urzędnicy ratusza przekonują, że „wersja autobusowo–trolejbusowa” byłaby tańsza, bardziej elastyczna, a pasażerowie do centrum dojeżdżaliby szybciej niż tramwajem.

Budowa linii tramwajowej rzeczywiście kosztowałaby blisko 200 mln zł., ale według prof. Jerzego Kwaśnikowskiego z Politechniki Poznańskiej, pytanego przez „Gazetę”, warto wydać te pieniądze, bo potok pasażerów z tamtych rejonów miasta jest duży, a będzie jeszcze większy.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5