Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań: Aktywiści wywalczyli nowy wizerunek najważniejszej ulicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
27-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznań: Aktywiści wywalczyli nowy wizerunek najważniejszej ulicy
Prezydent Poznania Ryszard Grobelny zapowiada, że przebudowa ul. Św. Marcin ruszy już w przyszłym roku. Jedna z głównych ulic miasta ma całkowicie zmienić swoje oblicze. Nowy projekt zakłada m.in. zwężenie ruchu do jednego pasa w każdą stronę, szersze chodniki i dodatkowy przystanek tramwajowy.

– Przebudowa ul. Św. Marcin ruszy już w 2014 roku i potrwa do 2016 roku – zapewnia w rozmowie z „Transportem Publicznym” Rafał Łopka z biura prasowego urzędu miasta.

Koncepcja zakłada, że w mieście będzie więcej zieleni, szersze przejścia przez ulicę, przestrzeń na ogródki gastronomiczne i parkingi schowane w zieleni. Planowane jest posadzenie drzew, kwiatów, postawienie ławek i stojaków na rowery. Dodatkowo przy ul. Ratajczaka ma powstać nowy przystanek tramwajowy. Ul. Św. Marcin ma być bardziej przyjazna mieszkańcom i turystom. Spora jej część ma zostać zamknięta dla samochodów – chodniki mają zostać poszerzone tak, aby nie była to już trasa tranzytowa.

Obecnie ul. Św. Marcin pustoszeje. Wszystko z powodu banków i powstających w okolicy centr handlowych, które wysysają przyuliczne sklepy i kawiarnie. Ulica pełna jest lumpeksów i pustostanów. Dodatkowo ulica tonie w pstrokaciźnie reklam i szyldów, skrywa się za parkującymi na chodnikach samochodami. Co więcej, pzred gotyckim kościołem pw. Świętego Marcina straszy parking wysypany żużlem. Nie ma tu ławek, na których można by przysiąść a ulica pustoszeje już po południu, kiedy zamykane są okoliczne banki.

O tym że ulica upada, mówi się już od wielu lat. Do tej pory władze miasta tłumaczyły mieszkańcom, że nie ma innego wyjścia. Uwagi dla ul. Św. Marcin od kilku lat domagali się miejscy aktywiści, którzy postulowali, żeby dać więcej miejsca przechodniom. Ich postulaty, po wielu latach, zostały wysłuchane. Dziś władze Poznania szacują koszt wprowadzenia nowej aranżacji ulicy na 5 mln zł.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5